Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2-punten na verplaatsen niet meer bereikbaar; steeds melding 'foutief wachtwoord'

• September 15, 2026
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Nou denk je alles te hebben meegemaakt nu het volgende: afgelopen zaterdag is hier een monteur geweest, box 12 vervangen en sw2 punten allemaal hard reset en alles opnieuw geïnstalleerd en sw punten op de plekken terug.

Eerst kon ik na een half uur niet meer inloggen verkeerd wachtwoord, terwijl monteur naast mij heeft gezeten dat we mijn ssid en wachtwoord in het systeem zette en dat werkte , maar goed msn was dus half uur weg en  inloggen op box 12 ging niet.

Dat heb ik goed gekregen, via wachtwoord vergeten..

Maar nu , hier 2 bedraad en 3 draadloos sw2 punten .

Nu door strategisch de sw2 punten andere plekken in huis neer te zetten, zou ik met 2 sw2 punten kunnen.

Beneden via netgear van kpn alles bedraad en slaap kamer via utp lijn diw7022 aansluiten en is daar sw2 punt ook in feite niet nodig, want zolder  schuur en voorste slaapkamer draadloos voor de wifi zou het moeten doen.

Maar dat gaat niet omdat draadloos de sw2 punten niet meer verbonden , ik kan daar niet meer op inloggen, ik krijg de melding, foutief wachtwoord.

Welk wachtwoord ik ook gebruik, melding blijft.

Zet ik alles weer terug zoals afgelopen zaterdag, dan werkt alles weer , maar ik kan ook weer inloggen op alle sw2 punten, ook waar ik met nieuwe opstelling niet kan inloggen.

Dus wie kan dit verklaren????

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@ivo46. Welkom op de community! Je hebt inmiddels al aardig wat doorlopen. Zeker na een monteursbezoek en het opnieuw instellen van alles is het frustrerend als een andere opstelling meteen weer problemen geeft.

Ik wil eerst wat meer duidelijkheid krijgen. Kun je aangeven:

• Welke SuperWifi 2 punten zijn bedraad aangesloten en waar staan deze?
  • Welke punten zijn draadloos verbonden en waar staan deze?
  • Verandert er iets aan de lampjes wanneer je een punt verplaatst?
  • Welke melding krijg je precies bij het inloggen?
  • Heb je de punten één voor één verplaatst en getest, of allemaal tegelijk?

Een mogelijke oplossing: probeer de SuperWifi 2 punten in de nieuwe opstelling eerst één voor één te verplaatsen. Laat een punt na het verplaatsen even volledig opstarten en controleer of het draadloos verbinding maakt voordat je het volgende punt verplaatst. Zo kunnen we zien welk punt of welke verbinding de boosdoener is.