Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 152 reacties
  • 4833 keer bekeken
Toon eerste bericht

152 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 11, 2026

Roaming vindt in principe plaats door het device, maar het netwerk speelt daarbij ook een rol. Nu met de software update op de SW2 roamt het niet zo fijn meer tussen de 2x SW2 en modem.

MartinJJ
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 11, 2026

Gisteren, met wat problemen, 2 SuperWiFi 2's geupdate. 3exwas woning pilot naar nieuwe versie.

Alles wat er goed uit, zelfs overzicht in de MijnKPN klopte voor het eerst sinds lang.

Nu vandaag is de hele V10 met alle bekabelde apparatuur uit het overzicht Verdwenen…

Zowel in v10 als in de app.

Gelukkig lijkt alles nog wel verbonden en te werken.

Maar ik wil graag het IP adres van een nieuw apparaat weten om dat vast te zetten i.v.m. domotica installatie.

Zal mogelijk weer een herstart moeten doen om het overzicht terug te krijgen...

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 12, 2026

Tot op dit moment nog geen problemen, master is nog steeds de master. Geen van de SW2is opnieuw gestart en WiFi modules zijn nog steeds actief. Maar de 6 a 7 dagen zijn nog niet voorbij.

• September 13, 2026

Zit in deze update de fix van de update die gestopt is?

MartinJJ
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 14, 2026

Afgelopen nacht om 00:12, te zien aan camerabeelden die dan stoppen, is alles uitgevallen.
  v10 stond 's ochtends op knipperend 'Internet' en rode 'Services' LEDs.
  Glasvezel alles OK en geen storingen bekend bij KPN...
    Reset v10 hielp niet.
    Loshalen alle 3 de SW 2's en v10 Reset gaf Internet en Services terug.
    Een SW 2 terug opgestart, alles weer verbroken.
    Daarna bij alle 3 de SW 2's Factory Reset moeten doen om WiFi weer werkend te krijgen 😡

Hier wordt ik niet blij van, had gehoopt dat de SW 2 software update rust zou geven.

• Topper
  • September 14, 2026

goedendag 

hierbij een update afgelopen zaterdag voor de derde keer een monteur geweest weer een andere 

uitgelegd van de uitval wifipunten na precies 7 dagen en dat dit waarschijnlijk met software te maken had hier wist hij niets van software modem en wifipunten hoefde volgens hem niet gelijk te zijn 

hij heeft gebeld met de technische dienst van kpn en het modem vervangen voor een box12b 

de box die vervangen is was ook een box12 die er pas 3 maanden stond ik weet niet of de b een nieuwere is bij de vorige stond er geen b bij 

alles gereset en het werkte op dat moment 

ik moest nu even afwachten lees 7 dagen en dan resetten als het weer uitvalt en wachten op de update voor de box12 

in mijn kpn app het wifinetwerk gecontroleerd en tot mijn verbazing stond er firmwareupdate voor de wifipunten deze zijn van SW2.C.25.05.08 naar SW2.C.26.04.04 gegaan modem is nog V12.C25.04.02 is nu lager dan de wifi punten 

internet viel geregeld uit toch maar weer het modem en glasvezelkastje gereset 

internet bleef toen weer stabiel en streamen op videoland e.d was weer mogelijk 

zondag kwam ik erachter dat de vaste telefoon niet werkte en de draadloze printer geen verbinding meer had 

harde reset uitgevoerd met de paperclip wifipunten opnieuw geïnstalleerd telefoon werkte weer het installeren van de wifipunten werd door elke monteur anders uitgelegd bij de ene moesten ze alledrie tegelijk aan het modem bij de andere weer een voor een ook moesten de wifipunten bij de ene niet te ver uit elkaar staan voor een goede overgang bij de laatste moesten ze juist weer verder uit elkaar staan 

printer niet blijkt bij zoeken op internet dat dit een bekend conflict is in de nieuwe box12 en dat je dan een extra wifinetwerk moet aanmaken voor 2.4 met de andere box12 was dit niet en werkte de printer wel 

ik wil hiermee zeggen dat ik me door kpn aan het lijntje voel gehouden en zoals Tom zegt dat ze niet eerlijk zijn maar de klant een hoop chagrijn bezorgen 

en het zou fijn zijn als de monteurs op een lijn staan wat betreft installeren en uitleg 

ik ben benieuwd wat een kpn lid op de community hier van vind 

ik houd jullie op de hoogte 

met vriendelijke groeten 

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt niet goed inderdaad ​@MartinJJ! Zijn jouw SW2's allemaal bijgewerkt naar de laatste versie? Hou voor de zekerheid in de gaten of dat vaker voorkomt, het kan een eenmalig iets geweest te zijn na de update.

• Topper
  • September 14, 2026

he Jasper 

ze zijn alle drie geüpdatet ik ben al maanden met dit probleem bezig en je word van het kastje naar de muur gestuurd 

en zelf alles uitzoeken en een oplossing aandragen waar dan door kpn op word gereageerd dat ze dit niet weten en geen bekend probleem is maar de community laat iets anders zien 

zo houd kpn de klanten aan het lijntje 

Jasper van KPN
Moderator

Toen ik begon met mijn vorige bericht was jou reactie er nog niet, dus dat was geen reactie op jou ​@Lwb.

Als je in de MijnKPN app kijkt, kan je dan bij jouw netwerk zien of er software beschikbaar is voor de SuperWifi's? Als ze verschillende versies hebben kan je ze daar vaak bijwerken naar de nieuwste versie.

MartinJJ
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 14, 2026

Dat klinkt niet goed inderdaad ​@MartinJJ! Zijn jouw SW2's allemaal bijgewerkt naar de laatste versie? Hou voor de zekerheid in de gaten of dat vaker voorkomt, het kan een eenmalig iets geweest te zijn na de update.

Hi Jasper, ​@Jasper van KPN 

Jawel, sinds kort update gehad:

v10 : V10.C.26.06.10 -  sinds 2026-07-24
3 SW 2's : Alle 3 bekabeld
     alle 3: SW2.C.26.04.04 - sinds Software update 2026-09-10

v10 is 'Master', SW2's staan 'Synced'.

Sinds de grote reset actie vandaag staat in het v10 overzicht nu ook weer een IPv6 adres...

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

Ik heb nu anderhalve week de nieuwe firmware op mijn beide wifi2 extenders geinstalleerd.

De bekabelde extender levert geen enkel probleem. De online extender is instabiel geworden. Na een aantal uur TV kijken via de wifi gaat de extender opnieuw verbinding zoeken. De groene knop gaat groen knipperen. NA 20 seconden ongeveer houd deze op met knipperen en de verbinding is weer hersteld. Gedurende de 20 seconden geen wifi na 20 seconden herstelt de wifi maar…..de ene keer hersteld de wifi zich naar de 2.4 band en de andere keer naar de 5 band. Ik moet de TV opnieuw inloggen op de wifi wil deze de 5 ghz band pakken.

De bovenbeschreven instabiliteit is volstrekt nieuw nooit gehad. Ik kan nog 2 zaken doen. De modem herstarten of de online extender opnieuw initialiseren….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Goed om te weten dat dit bij jou speelt ​@Marcthin. Dat is natuurlijk niet wenselijk en nemen we mee naar de ontwikkelaars. 

Zou je voor nu eens willen proberen om via de MijnKPN app het thuisnetwerk opnieuw op te starten? Je vindt dit onder Mijn Wifinetwerk en dan als het goed is bij het modem. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

Oké ik wacht even een paar dagen omdat ik wil kijken of de 7 dagen structuur nog wordt getriggert. Ik meld mij hier opnieuw!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 14, 2026

Waar in de app of webinterface zou de update zichtbaar moeten zijn? M’n twee bedrade sw’s zijn geüpdatet, maar m’n draadloze sw ziet de update niet (ook niet na opnieuw opstarten). Of is het geautomatiseerd updaten nog in gang?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 14, 2026

Waar in de app of webinterface zou de update zichtbaar moeten zijn? M’n twee bedrade sw’s zijn geüpdatet, maar m’n draadloze sw ziet de update niet (ook niet na opnieuw opstarten). Of is het geautomatiseerd updaten nog in gang?

Had er ook 1 van de drie die geen update zag. Alles is bedraad bij mij aangeloten.
Heb toen die niks zag, gewoon een factory default laten doen en daarna zag hij hem wel. 

Uiteindelijk is alles geupdate, maar moest alle drie een factory reset geven om alles weer aan de praat te krijgen. Op dit moment draaien ze al 4 dagen zonder problemen. Maar wacht dus ook de 7 dagen af.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 14, 2026

Nou echt , hier dus afgelopen zaterdag monteur over de vloer gehad , nieuwe  box 12 modem, alle punten gereset, een gaf nog al eens tegenstrijd.

Maar dit geze.. kost mij 99 euro ten zij over 7 dagen er niks uitvalt want dan ligt het aan mij binnen hier in huis.

Dame aan de lijn heeft ook een box 12 met 2 bedraade en 2 draadloos, maar ze had noooooit uitval 

En nee monteur had ook nooit enige probleem.

Nu eet ik geen boterham minder van die 99 euro, maar ik ga hier alle meldingen verzamelen en mijn eigen meldingen.

Hey is gewoon eigenlijk gek van te worden.

En oh ja ook zo n leuke van de kpn eigen ssid en en wachtwoord, om in te loggen op box 12.

Monteur nog geen half uur weg en Jaaaa hoor ik kan niet meer inloggen , wat doet die achter..... Kpn dit zet na een half uur een wachtwoord terug welke ik al 6 jaar niet meer gebruik 

Wordt hier dus vervolgd 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 14, 2026

Nou echt , hier dus afgelopen zaterdag monteur over de vloer gehad , nieuwe  box 12 modem, alle punten gereset, een gaf nog al eens tegenstrijd.

Maar dit geze.. kost mij 99 euro ten zij over 7 dagen er niks uitvalt want dan ligt het aan mij binnen hier in huis.

Dame aan de lijn heeft ook een box 12 met 2 bedraade en 2 draadloos, maar ze had noooooit uitval 

Nu eet ik geen boterham minder van die 99 euro, maar ik ga hier alle meldingen verzamelen en mijn eigen meldingen.

En oh ja ook zo n leuke van de kpn eigen ssid en en wachtwoord, om in te loggen op box 12.

Monteur nog geen half uur weg en Jaaaa hoor ik kan niet meer inloggen , wat doet die achter..... Kpn dit zet na een half uur een wachtwoord terug welke ik al 6 jaar niet meer gebruik 

Wordt hier dus vervolgd 

Klopt, KPN maakt een backup van je Wifi instellingen en zet die terug zodra hij merkt dat er een V12 terug gezet word met de standaard instellingen. 
Erg irritant, snap het wel, maar laat de keuze aan de gebruikers...

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 14, 2026

Wordt hier dus vervolgd 

Klopt, KPN maakt een backup van je Wifi instellingen en zet die terug zodra hij merkt dat er een V12 terug gezet word met de standaard instellingen. 
Erg irritant, snap het wel, maar laat de keuze aan de gebruikers...

Ja maar echt , je moest vroeger voor je sw punten een aparte wachtwoord aan maken, en laten ze die nu terug mieteren bij het inloggen van box 12.

En dat wachtwoord gebruik ik al een jaar of 4 , maar dan toch nog na een half uur een heel oud wachtwoord erop zetten.

Ik denk dat de kpn nog met ponskaarten werkt.

En waarom ik een monteur heb laten komen zal men nu denken??

Nou ivm gezondheid moet ik stress momenteel vermijden en ik kan zelf geen nieuwe box 12 uit de hoed toveren, want na aanhoren van mijn verhaal werd de box 12 gelijk vervangen 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Klopt dat we zelf ook de update pushen naar de SuperWifi punten ​@WhiteKnight, maar het kan zijn dat ze niet allemaal tegelijk over zijn gegaan. Je kunt dan zelf via de MijnKPN app (Mijn Wifinetwerk → Apparaten → SW2 Wifiversterker) controleren of je kunt updaten. Als dat niet lukt, dan zou een herstart van de versterker ook voldoende moeten zijn om de nieuwste update op te halen. Dat laatste heb je al gedaan begrijp ik, dus dan zou ik adviseren om ook je modem een herstart te geven. 

En waarom ik een monteur heb laten komen zal men nu denken??

Nou ivm gezondheid moet ik stress momenteel vermijden en ik kan zelf geen nieuwe box 12 uit de hoed toveren, want na aanhoren van mijn verhaal werd de box 12 gelijk vervangen 

Sterkte gewenst ​@ivo46. Hopelijk ben je er snel weer bovenop. Wat betreft de opgeslagen Wifi-gegevens lijkt dit bij jou verouderd te zijn. Dan zou ik je willen aanraden om via de MijnKPN-app te kiezen onder je modem voor ‘Reset Wifi-instellingen’. Dan worden je Wifi gegevens weer teruggezet naar de stickerwaarden en kun je ze daarna weer herstellen naar de gewenste gegevens. Daarna wordt dit ook correct opgeslagen op onze servers. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 14, 2026

Klopt dat we zelf ook de update pushen naar de SuperWifi punten ​@WhiteKnight, maar het kan zijn dat ze niet allemaal tegelijk over zijn gegaan. Je kunt dan zelf via de MijnKPN app (Mijn Wifinetwerk → Apparaten → SW2 Wifiversterker) controleren of je kunt updaten. Als dat niet lukt, dan zou een herstart van de versterker ook voldoende moeten zijn om de nieuwste update op te halen. Dat laatste heb je al gedaan begrijp ik, dus dan zou ik adviseren om ook je modem een herstart te geven. 

Beide wederom geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Admin: quote ingekort

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb de off-topic reacties hierboven verwijderd, ik wil jullie ook vragen je kritiek op de inhoud te richten en niet elkaar. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 15, 2026

Vanochtend na 5 dagen dan toch 1 SW2 (van de 3, allen bedraad en laatste software) de weg kwijt en naar Paired. Dit keer hielp het uit-en aanzetten van het betreffende SW2-punt.

Mijn kritiek op de inhoud van de software developers is dat ze ongelofelijk prutswerk afleveren. Nu bijna een jaar na de vorige versie nog steeds het probleem van een instabiel wifi-netwerk niet kunnen oplossen.

En dan noemt KPN het Super-Wifi….misschien zou een andere naam de lading beter dekken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 15, 2026

Hier ook binnen een week na 3 super wifi punten geüpdatet te hebben alle 3 de super wifi punten offline ik word er gek van elke week opnieuw 🤬

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 15, 2026

Hier ook binnen een week na 3 super wifi punten geüpdatet te hebben alle 3 de super wifi punten offline ik word er gek van elke week opnieuw 🤬

Ooit een nieuw wachtwoord opgegeven ? of een ander wachtwoord dan welke achter op het sw punt staat?

Hier gaat het ook klote ondanks monteur er is geweest, maar komende maandag word ik weer gebeld door KPN, tot heden staat er voor volgende week vrijdag hier weer een monteur in gepland .

SuperWifi 2-punten na verplaatsen niet meer bereikbaar; steeds melding 'foutief wachtwoord' | KPN Community

emelio001
Deelnemer
  • September 15, 2026

Hoe moet ik 1 SW2 updaten naar  de nieuwste versie Firmware. Het is bij deze SW2 niet te doen.

Wie kant het wel voor elkaar krijgen