Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten werken slecht na update Experia Box V10

• December 8, 2025
  • 12 reacties
  • 71 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na het aanbrengen van de Expedia KPN software in combi met mijn Superwifi 2 punten is het een puinhoop. Meerdere keren zelf opnieuw geprobeerd de koppeling weer tot stand te brengen. Soms lukt dat maar is dat met een paar dagen weer verbroken. De afstand kan het niet zijn want alle punten zijn bedraad aangesloten. De hulp van KPN hierbij is zeer teleurstellend. Zij missen het inzicht en de kennis van de producten. Mijn V10 is al voorzien van  V10.C.25.08.15 en de Superwifi 2 punten van SW2.C.25.05.08. Dat zou, zover ik kon lezen, dé oplossing zijn van deze onderlinge verbindings problemen. Hoe nu verder, ik ga zo nog maar eens het hele riedeltje resetten en nu een harde reset geven aan het modem en niet met de ‘herstel’ knop.

12 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Paul-Freeride, welkom op onze community! 
Wat balen dat je wifi nu niet goed meer werkt! Bekabeld aansluiten is wel de manier om het t beste te laten werken. Zit daar nog iets tussen of zitten ze allebei direct op je experiabox? Hoe merk je dat de verbinding verbroken is?

In de topics hieronder kun je meer achtergrondinformatie vinden over deze softwareversies:

We hebben hier ook een handig online stappenplan voor trouwens: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Hoi Thomas, fijn dat je ff reageerd. Wat bedoel je met "wat tussen in"? Ik weet het niet uit het hoofd maar ik denk niet dat de betreffende kabels rechtstreeks in de Expediabox zitten. Er zit mogelijk een netwerk switch tussen. Maar die heeft er dan ook altijd tussen gezeten. Als ik via het IP adres in de router kijk, netwerk configuratie,  dan staan beide Superwifi punten in het rood geprojecteerd. In de Mijn KPN app staat alles keurig oké, maar dan wel zonder device ' onder' een superwifi punten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 10, 2025

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik bedoel inderdaad de switch, kun je (voor het updaten) de superwifi punten eens een factory reset geven en een uur direct bekabeld aangesloten laten staan op je experiabox (dus zonder switch er tussen)?

Als de update binnen is mag de switch er wel weer tussen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

Hoi Thomas, ik heb gelijk maar de test uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Hieronder zie je de topo nadien en ja, de Superwifi punten hebben ruim een uur na de reset bedraad naast de expediabox gestaan direct aan gesloten op de expediabox. Daarna weer naar hun oude plek verhuist. In de KPN App staan ze beide online maar er zijn ook 'nul’ devices gekoppeld aan de 2 super wifi’s. In de topo van de expediabox staat ook weer dat ze niet succesvol zijn gekoppeld in tegenstelling tot de KPN app.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dit moet goed op te lossen zijn, zou je hierover eens met ons willen bellen? Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

• December 16, 2025

Ik heb hetzelfde probleem; harde reset uitgevoerd en nu staat mijn Superwifi opeens als bridge opgenomen in de lijst gekoppelde apparaten, dit werkt niet het zelfde ( slechter)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 18, 2025

Thomas bedankt, mijn gevoel zegt ook dat dit opgelost kan worden. Volgende week ga ik de bel afspraak maken, dan ben ik weer thuis. Ik laat het sowieso nog weten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 22, 2025

Hoi Thomas. Laat ik beginnen met het resultaat: alles werkt weer..... Hoe (of het daadwerkelijk DE oplossing is weet ik niet..): advies stappen opgevolgd van de helpdesk:

• Alle netwerkkabels ontkoppelen van de expediabox, evt extra routers spanningsloos maken.
  • De expediabox en het glasvezel modem 2 minuten spanningloos, als eerste het glasvezel modem opstarten
  • De expediabox opstarten en middels een paperclip resetten
  • Dan de 1e Superwifi resetten (dus zonder netwerkkabel) en als LED rosé brand de netwerkkabel een uur aangesloten houden. Alles gevolgd in mijn kpn app en in de V10 software. 
  • Hierna de Superwifi op z'n beoogde lokatie gezet, in mijn geval bedraad. Alles gevolgd in mijn kpn app en in de V10 software. 
  • Dan de 2e Superwifi gereset en alles veder gelijk aan bij bullit  4

En dan valt mij wat op, de V10 had z'n wifi uit staan (vermoedelijk door de reset). Ik probeer in de V10 software deze aan te zetten en direct zijn alle verbindingen weg inclusief alle divices dia al op de Superwifi punten waren geconnect. Door opnieuw te schakelen met de wifi van de V10 hersteld ALLES zich en werkt ineens alles naar behoren. Ik zeg, dat is een buck in de software, het onderlinge afhandelen van de V10 wifi en de Superwifi wifi zit niet lekker.

Ik hoop echt dat het nu klaar is en blijft want het koste mij alweer weer een hoop inspanning inclusief een eigen verslag van al mijn stappen en checks. Maar als het blijft werken, dan dank ik jou🙂. 

ps Hoe koppel ik dit terg aan jullie telefoon team?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Paul-Freeride bedankt voor de uitgebreide feedback! Fijn dat het nu dan werkt! Thomas is even afwezig maar ik zal jouw feedback terugkoppelen. Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Remco bedankt voor je reactie: nog een update. Vandaag moest voor werkzaamheden aan mijn groepenkast ons huis kort spanningsloos. Het resultaat daarvan, de Superwifi punten zijn in de mijnKPN app nog wel zichtbaar maar er is geen device wat hier nog aan gekoppeld zit. Alleen de Expediabox zend nof een signaal uit met ongeveer de helft van mijn devices. De andere +/_ 25 devices ben ik weer de verbinding mee kwijt. Morgen zal ik de Superwifi weer proberen operationeel te krijgen door in software van de expediabox de WiFi uit en aan te zetten. Als het dan weer werkt weet ik 100% zeker dat er bugs zitten in de firmware van de Expediabox of/en de Superwifi 2 punten.

Ps de verbinding ben ik maanden terug ook kwijtgeraakt bij een spanning onderbreking in onze straat........

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 24, 2025

Update: net de Wifi in de Expediabox kort “UIT” en daarna weer “AAN” gezet en opgelost: De 2 Superwifi punten zijn weer zichtbaar in zowel de Mijn KPN app als de software van de Expediabox. Dit moet een bug zijn. Bij bv een spaning-onderbreking is de koppeling tussen de Expediabox en de Superwifipunten weg. Dan zet ik  kort de Wifi ‘uit’ en weer ‘aan’ en alles functioneert weer. Ik ben blij dat ik het zelf heb kunnen analiseren (en verhelpen!!) maar verwacht nu (re) actie vanuit KPN. Ingevoegd de printscreens van “voor” (Expediabox geen verbinding met Superwifi punten) en “na” mijn korte switch (uit<> aan wifi) opnieuw verbinding.

De onderste VOOR, de bovenste afbeelding NA