Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 rood in webinterface 2

• April 10, 2026
  • 8 reacties
  • 43 keer bekeken

Exact zelfde probleem alles gedaan herstart fabrieks herstart modem herstart supper wifie volgens kpn protocol herstarten etc alles gedaan gaat soms paar dagen goed en dan liggen de spw2 er gewoon weer uit .

8 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Davski, welkom terug!

Dat klinkt erg frustrerend, zeker als je al volgens het KPN-protocol alles hebt herstart en het probleem toch blijft terugkomen. Als de SuperWifi 2 punten er na een paar dagen weer uit liggen, dan lijkt er mogelijk iets anders aan de hand te zijn dan alleen een tijdelijke storing.

Zou je kunnen aangeven wat er precies gebeurt wanneer de SuperWifi 2 uitvalt?

• Gaan de lampjes uit, of branden ze juist een bepaalde kleur?
  • Valt alleen wifi weg of ook bekabeld internet?

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd welke protocol je hebt gebruikt en wat je precies hebt gedaan. Met die informatie kunnen we gerichter met je meedenken! 😊

• Auteur
  • Topper
  • April 13, 2026

Alleen wifi valt weg en dan lijkt alle apparaten over te gaan naar de modem zelf .Ook al geprobeerd de wifi uit te zetten op de modem maar ook dat gaat paar dagen goed en dan ineens lijkt er iets automatisch te updaten dan zie je helemaal geen wifi2 meer  protocollen als alles resetten dan een voor een weer aansluiten met kabel half uur wachten etc. dan lijkt het te werken maar toch weer bakzijl.

Ook thuisnetwerk restarten met behoud van (geen fabrieks reset)

Eigenlijk alles gedaan wat door andere in ook al is geprobeerd in vele topics met zefde problemen beschreven

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Davski, dank je wel voor je toelichting. Dat helpt enorm!

Ik heb dit ook even met een collega overlegd. Als alleen de wifi van de SuperWifi 2 wegvalt en apparaten automatisch terugvallen op het modem, dan lijkt het erop dat de SuperWifi-punten hun verbinding met het modem verliezen of zichzelf opnieuw configureren. Dat kan inderdaad ook verklaren waarom ze na een paar dagen ineens verdwijnen.

Omdat je aangeeft dat je al meerdere resets hebt uitgevoerd en het probleem steeds terugkomt, wil ik nog een paar dingen checken:

• Zijn de SuperWifi 2 punten bekabeld aangesloten of volledig draadloos?
  • Welke kleur lampje zie je op de SuperWifi 2 op het moment dat ze verdwijnen?

Laat je de antwoorden even weten? Dan kijken we graag verder met je mee. 😊

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 14, 2026

Heb je de sw2 punten een andere naam gegeven?

Verder als ik de topologie bekijk dan zijn ze bedraad aangesloten, klopt dat?

Als je het het hoofdscherm van je V12 opent , dan ze je foto van een v12 aan de rechter kant zal een rood lampje knipperen , als je daar op klikt dan kan je inloggen op desbetreffende sw2 punt , dan ga je naar instellingen, dan naar tabje systeem en dan herstart bij herstart dit apparaat.

Vervolgens kan je kijken of je V12 en je SW2 punten voor 2.4 ghz en 5. ghz op zelfde kanaal staan, want dat wil bedraad ook wel eens fout gaan.

Welke Software heb je draaien op de V12 en je SW2 punten?

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2026

Volgens KPN is het laatste software . Een sw2 is bedraad tweede draadloos maar de topologie geeft bedraad aan ook vreemd lamjes branden groen. Als ik wifi op modem uitzet gaat een sw2 draadloos aan?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Davski, dankjewel voor je toelichting! Ik zie hele goede vragen van ​@ivo46, zou je hier eens naar kunnen kijken?

Heb je de sw2 punten een andere naam gegeven?

Verder als ik de topologie bekijk dan zijn ze bedraad aangesloten, klopt dat?

Als je het het hoofdscherm van je V12 opent , dan ze je foto van een v12 aan de rechter kant zal een rood lampje knipperen , als je daar op klikt dan kan je inloggen op desbetreffende sw2 punt , dan ga je naar instellingen, dan naar tabje systeem en dan herstart bij herstart dit apparaat.

Vervolgens kan je kijken of je V12 en je SW2 punten voor 2.4 ghz en 5. ghz op zelfde kanaal staan, want dat wil bedraad ook wel eens fout gaan.

Welke Software heb je draaien op de V12 en je SW2 punten?

Zo kunnen wij je gerichter meehelpen en echt kijken waar de oplossing ligt! 😊

• Auteur
  • Topper
  • April 16, 2026

Een is bedraad tweede is draadloos in tegenstelling tot wat topologie aangeeft dat op zich al is vreemd

En neen geen andere naam zie topologie en al die vragen daar blijf je van in een kringetje hangen en gaat maar door ik heb alles geprobeerd en er blijven maar dezelfde vragen en antwoorden komen helaas. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Davski, je hebt helemaal gelijk, we willen niet blijven hangen in dezelfde vragen.

Als ik zo meekijk, zie ik dat nog niet alle punten volledig beantwoord zijn, met name rondom:

• Of de kanalen (2.4 GHz en 5 GHz) van je modem en SuperWifi 2 gelijk staan
  • De exacte softwareversies van zowel je modem als de SuperWifi 2 punten

Als je deze punten nog kunt aanvullen, kunnen we echt gerichter kijken en hopelijk uit dat “kringetje” komen. 😊