Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 werkt niet meer na omruil van V10A voor V10

• August 8, 2025
  • 30 reacties
  • 197 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Roef. Erwin is er even niet, maar ik heb even gekeken op jouw account en ik zie dat je V10 inmiddels over is naar de KPN Software. Is dat ook gelukt met je SuperWifi punt? Die zie ik niet aangesloten staan. Normaal zou die ook de nieuwste firmware moeten hebben en dat betekent dat je 'm ‘gewoon’ ergens draadloos kunt neerzetten. 

Laat maar weten hoe het ervoor staat. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 24, 2025

Hoi Arjan, Bedankt voor je bericht. Ik had het nog niet gezien want de moed had ik al opgegeven. Zie nu dat de nieuwe versie er opstaat. Zal zo meteen het Superwifi punt aansluiten en hopelijk wekrt het. 
Overigens zie je in mijn account nog instellingen die ik zou kunnen verbeteren? Zo ja, dan hoor ik dat graag even.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Roef .  Sorry voor de late reactie.   Heb je alles aan de praat gekregen?  Ik ben weer terug en heb zojuist even gespiekt.  Ik krijg deze melding:

Problemen door meerdere gelijke SSID’s

Vanuit de metingen zien we dat er een probleem is met de combinatie van de Wifi versterkers en modem bij de klant. Deze combinatie werkt niet onderling samen en daardoor vindt er mogelijk verstoring plaats in de wifi verbinding van de klant. Dit los je makkelijk op door de wifi op het modem uit te zetten met de wifi knop op het modem, zodat alleen de wifi versterkers gebruikt worden.

Deze meting is niet 100% betrouwbaar maar ik wil het wel even genoemd hebben.  Het klopt dat jij één wifi versterker hebt toch? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 4, 2025

Hoi ​@Erwin van KPN , vergeten te melden, maar alles werkt naar tevredenheid, dus ook de wifi versterker (hij brandt groen). Het is me niet helemaal duidelijk welk probleem door jullie wordt gezien.
Als ik de wifi op het modem uitzet, dan heb ik toch geen verbinding meer. Ik heb maar 1 wifi versterker die pikt toch het signaal van het modem op.  Je merkt wel: ik heb er wel een beetje, maar niet heel veel verstand van😁

Erwin van KPN
Moderator

Fijn dat het nu  goed is. Dan is het verder prima, ​@Roef .  Ik bekijk die zaken heel pragmatisch: Als het werkt, dan werkt het.    

Mocht er toch iets niet goed gaat of je ervaart storing, laat het mij weten!