Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 zend geen extra kanaal uit

• July 1, 2026
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Heb al een tijdje een issue, dat de 2 extra wifi punten geen extra kanaal 2,4 en 5ghz uitzenden.

Dus op de zolder ben ik verplicht het gecombineerd kanaal te gebruiken.

Maar eigenljik wil ik deze juist uit en 2 aparte netwerken.

Ze zijn beide rechtrstreeks verbonden op de modem, en heb beide punten ook al meerdere keren een fabrieksherstart gegeven

6 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

@Skorpus Dat hoort wel te werken.
Mijn omvormer op zolder is gewoon via het ingestelde extra2,4ghz netwerk verbonden met mijn bedraad aangesloten SW2 punt op de slaapkamer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2026

Daar ga ik wel van uit.

Als ik inlog op de kpn superwifi staat ook dat de extra kanalen uit staan.

Maar kan ze niet aanpassen omdat ze in slave staan

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

@Skorpus je moet op het modem inloggen 192.168.2.254 en daar de extra 2,4 ghz inschakelen of inloggen in de mijnKPN app en daar inschakelen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2026

De modem zend hem wel uit op de begane grond, maar op de 1ste en zolder zijn de extra kanalen niet zichtbaar waar de wifi punten staan

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Skorpus en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al way hulp hebt gehad. 

Ik neem aan dat je hier de functie Extra Wifi voor gebruikt? Zo ja, dan hoort dit inderdaad ook via de SuperWifi 2 punten te werken. 
Welk modem gebruik je van ons en op welke softwareversie draait deze? Dit kun je op het inlogscherm van de webinterface voor je modem zien als je naar http://mijnmodem.kpn gaat. 
Bij firmwareversie zie je dan op welke versie je modem zit. 

Als extra check, de SuperWifi punten zijn zwart en rond? Of zijn ze wit?
Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 6, 2026

Hi ​@Skorpus en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al way hulp hebt gehad. 

Ik neem aan dat je hier de functie Extra Wifi voor gebruikt? Zo ja, dan hoort dit inderdaad ook via de SuperWifi 2 punten te werken. 
Welk modem gebruik je van ons en op welke softwareversie draait deze? Dit kun je op het inlogscherm van de webinterface voor je modem zien als je naar http://mijnmodem.kpn gaat. 
Bij firmwareversie zie je dan op welke versie je modem zit. 

Als extra check, de SuperWifi punten zijn zwart en rond? Of zijn ze wit?
Ik hoor het graag!

Goedendag,

ben momenteel niet thuis dus kan de firmware niet bevestigen.

Ik meende wel dat ik gekeken had of er een update/upgrade beschikbaar was, en die was er niet.

En ja het betreft de Super WiFi 2, de zwarte ronde versie.

En ja het betreft het extra kanaal 2.4ghz en extra kanaal 5.0ghz