Skip to main content
Vraag

Superwifi 2 'zwak signaal' maar is bedraad aangesloten

• June 10, 2026
  • 4 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo,

Ik probeerde vandaag een tweede superwifi 2.0 punt aan te sluiten. Dit is deels gelukt. In de kpn app zie ik er nu 2. Deze zijn beide bedraad aangesloten op het kpn modem. Beide geven ze een ‘zwak signaal’ melding.

Van het eerste wifi punt is ineens de naam veranderd. Ook kan ik de led helderheid niet meer aanpassen via de app. Dit kon voor de installatie van het 2e wifipunt wél.

Ik heb beide wifi punten losgekoppeld, 1 op stroom gezet (geen ethernet kabel erin) en deze gereset. Paars lampje kwam naar voren. Ethernet kabel erin en deze werd na een paar minuten weer constant groen.

Nu maar 1 wifipunt in de app te zien, met zwak signaal.

Vreemde is, het wifipunt werkt wel gewoon goed. Als ik deze op de oude plek zette van wifipunt1 dan krijg ik dezelfde 500+mb snelheid dan voorheen. Ook al een ‘zwak signaal’ melding.

Hoe komt dit en hoe op te lossen?

4 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2026

Ik zie even geen edit knop maar na een normale herstart van het modem geeft de superwifi een correcte status aan. Ik ga zo nogmaals het tweede superwifipunt aansluiten

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 10, 2026

Ik zie even geen edit knop maar na een normale herstart van het modem geeft de superwifi een correcte status aan. Ik ga zo nogmaals het tweede superwifipunt aansluiten

Beste ​@Dami de ‘edit-knop’ zijn de 3 puntjes … rechts onderig het topic, binnen 1 uur na plaatsing kun je nog van alles aanpassen en opslaan.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat is inderdaad een gekke melding in de app, ​@Dami. Dat willen we nog aanpassen, maar bij een bedraad aangesloten wifipunt wil de ‘zwak signaal’ indicator eigenlijk zeggen dat de verbinding tussen modem en wifipunt niet optimaal is. Vaak is het voldoende om een wifipunt te herstarten om dat weer recht te trekken. Als dat niet direct werkt, dan is herstarten van het modem ook een optie. Dat bouwt de verbinding tussen modem en alle wifipunten weer opnieuw op.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2026

Hallo,

Top, dankjewel. Het aansluiten van het tweede wifipunt is nu ook gelukt :)