Skip to main content
Beantwoord

Superwifi blijft groen knipperen sinds update KPN Box 12

• June 10, 2025
  • 14 reacties
  • 236 keer bekeken

Goedemiddag,

Sorry ik kan de bomen door het bos niet zien met alle topics dus bij deze mijn eigen issue.

Na de update doen mijn zwarte SuperWifi's het niet meer. Bekabeld en niet bekabeld blijven ze snel groen knipperen.

Ik heb ergens gelezen dat de firmware gelijk moet zijn met de Box12? maar dat is hij niet.

SuperWifi's heb ik ook gereset en alles opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing.

Ik hoor graag hoe ik dit weer werkende kan krijgen.

BvD

Remco

Beste antwoord door Leen59

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Ook het modem resetten lost het meestal op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Ook dat heb ik reeds geprobeerd.

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 10, 2025

De software versie van superwifi hoeft niet perse de laatste versie te zijn als de modem op de laatste versie ​@RemcoV74. Ik heb ook alles weer aan de praat gekregen na een worsteling van een weekje. Wat bij mij cruciaal was is een koude herstart van de modem.

Daarna de schotels eerste ontkoppelen en dan resetten. Vervolgens minimaal een uur aan de kabel laten hangen. En zelfs toen bleef ik een oranje lamp houden. Mijn verbazing was groot toen ik ze uit heb gezet en draadloos terug heb gezet waar ze stonden. Na de start was de groene lamp er weer.

Er is dit keer wat geduld nodig. Hier draait alles weer een week stabiel zoals voor de update.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

​@Roy74  Dat is fijn maar het lijkt wel alsof het makkelijker is om de lego death star in elkaar te zetten. We nemen een product af dat van het ene op het andere moment niet meer werkt. En dan moet de klant er uren werk insteken om het KPN product werkende te krijgen. Beetje omgekeerde wereld.

En ik zie in je signature dat jij SuperWifi2 hebt? Ik heb versie 1 blijkbaar….

​@Leen59 Dank je wel. Net de stappen weer gedaan. Extender blijft snel groen knipperen. Ik ben reeds 30 minuten verder maar helaas. Hij blijft groen knipperen

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 10, 2025

Dit is zeker een nasty one. Ik was er ook even zoet mee. Ik denk dat je gelijk hebt dat het niet vlekkeloos gaat met de update. Lastig is natuurlijk de forse hoeveelheid combinaties en verschillende setups. Nog steeds niet goed maar ik begrijp wel dat het dan niet altijd lekker loopt.

Ik heb inderdaad de zwarte superwifi. Met versie 1 zijn er volgens mij meer problemen. Ik meen zelfs een omruilactie als de problemen aanhouden.

• Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Sluit de twee superwifi punten bekabeld aan het V12 modem, en doe dan een hardware reset(paperclip oid) op het V12 modem.

• Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Laat even weten of het werkt.

• Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Ik volg je topic omdat er al een aantal verschillende topics zijn zo te zien

Ik werd vorige week ook wakker met 6 snel groen knipperende superwifi 2 punten in huis. 
Ik ben niet zo bezig met updates en dergelijke dus geen idee of ik ook een update heb gehad maar dat zal dan wel 

maar nu dus al een week ergernis 

superwifi punten bekabeld aangesloten Werkt niet 

resetten werkt niet

modem gereset werkt ook niet 

ik heb ooit een ip (web?) adres ontvangen waarop ik in kon loggen maar dat werkt ook niet meer. 

Ik zal advies van MicAdam opvolgen. Hopelijk werkt dat wel 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2025

​@MicAdam ja reeds geprobeerd. Ik heb hem zelfs de hele nacht bekabeld aangesloten gehad in de hoop dat ie hem pakte. Vanmorgen helaas niet opgelost.

• Nieuwkomer
  • June 11, 2025

​@MicAdam 

dit heeft bij mij nu wel gewerkt. Dank je wel!

ik heb nu alleen nog 1 superwifi2 punt die aan het opstarten is, dus met langzaam knipperend groen lampje en dan opeens geen brandend lampje meer heeft. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

ook naast de andere punten of naast de modem gaat het lampje uit op een gegeven moment 

• Nieuwkomer
  • June 11, 2025

Check in de webinterface van de V12 of de super wifi gesynced zijn . Check dan ook of de leds van de super wifi misschien uitgeschakeld zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RemcoV74. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij goed voorstellen dat je van deze situatie baalt en dat je er ook niet op zit te wachten om in het herstel heel veel tijd te steken. 

Wat we zien is dat in vergelijkbare situaties het resetten van de Experia Box helpt. In het algemeen raad ik een schone installatie aan, waarbij je de SuperWifi punten ook reset nadat je dat al bij de Experia Box hebt gedaan. Dan ben je er even een kwartiertje mee bezig en in totaal een uur als je de wachttijd meerekent. Mocht je dit al volledig volgens de instructie hebben gedaan en ze blijven maar knipperen, dan is het aan te raden contact te zoeken met onze helpdesk. Zij gaan met je kijken of ze het op kunnen lossen en anders zetten ze je melding door naar een speciaal team. 

Neem contact met ons op via een terugbelafspraak.

​@MicAdam 

dit heeft bij mij nu wel gewerkt. Dank je wel!

ik heb nu alleen nog 1 superwifi2 punt die aan het opstarten is, dus met langzaam knipperend groen lampje en dan opeens geen brandend lampje meer heeft. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

ook naast de andere punten of naast de modem gaat het lampje uit op een gegeven moment 

Mooi dat bij je jou de resets wel effect hebben gehad :) Waarschijnlijk heb je ingesteld dat het lampje moet doven als ie opgestart is. Druk eens kort op de WPS-knop op de voorkant en dan verwacht ik dat het lampje weer aangaat. 

• Nieuwkomer
  • June 12, 2025

​@Arjan van KPN 

dat heb ik niet bewust gedaan maar dat helpt idd

kan soms zo simpel zijn😂