Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi knippert eerst snel groen en wordt daarna rood na update modem, VPN verbinding lukt ook niet

• September 23, 2025
  • 8 reacties
  • 135 keer bekeken

Sinds de laatste modem-update ervaar ik problemen met mijn SuperWifi punt.
Na de update gaat het lampje als volgt: het knippert eerst snel groen, daarna kort groen of het led gaat helemaal uit, en vervolgens springt het naar rood. Daarna begint de cyclus weer van voren af aan.

Wat ik al geprobeerd heb:

SuperWifi punt herhaaldelijk gereset (tot het lampje 5x rood knippert).

Wachten tot het groene lampje zou blijven branden.

Punt uitgezet en opnieuw aangezet met een LAN-kabel verbonden aan het modem.

Helaas zonder resultaat.

Opvallend is dat ik via MijnKPN een andere status zie dan via het IP-adres. Bij de ene staat het modem online, terwijl het bij de andere als offline getoond wordt. Dit blijft ook na een nacht wachten en het resetten van het modem.

Tot slot merk ik dat het SuperWifi punt na een modem-reset tóch verbinding maakt met apparaten in huis, terwijl het led nog steeds in de cyclus van groen knipperen → rood blijft hangen.

Daarnaast is het sinds de update ook niet meer mogelijk om een VPN-verbinding via een hotspot te maken.

Beste antwoord door Wikvaya

Kan een slotje op : modem geruild met een van mijn buren. Alles gereset, en nu werkt het. Nieuw modem is nu besteld. 

8 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 24, 2025

Hi ​@Wikvaya,

Wat jammer dat de laatste update jou zo veel gedoe oplevert. Het klinkt haast alsof die nieuwe software niet helemaal goed in is geladen en daardoor rare problemen veroorzaakt. Je geeft aan dat je het SuperWifi punt al een aantal keer hebt gereset, maar zou je het modem zelf ook eens willen resetten nu? Ik ben heel benieuwd of dat een verschil maakt. Ik wil je aanraden om dit te doen terwijl je de stappen van een ‘schone installatie’ volgt, op die manier krijg je alles vast wel weer goed aan de praat!

• Auteur
  • Topper
  • September 24, 2025

Bovenstaande stappen (schone installatie) geven mij hetzelfde resultaat. Er blijft 1 van de drie wifi versterkers eerst snel knipperend groen, dan heel even groen, daarna rood, en dit blijft in een loop.(Ook als deze gekoppeld is via lan met het modem) Geen enkel verschil met wat ik hierboven heb beschreven. In de app is deze wifi versterker verbonden. Echter het veld wifi-radio is leeg, terwijl dit wel ingevuld is bij de overige twee. (zelf invullen geeft geen verschil). Ook zijn er in het overzicht apparaten gekoppeld. 

Modem is deze keer ook meedere malen gereset, in mijn eerste bericht had ik ook aan dat ik het modem al gereset had. 🙏

Aanvulling: wifi versterker die groen blijft branden is in het overzicht rood gekleurd na een tijdje. En er zijn geen apparaten met verbonden. Nog extra controle door deze uit te zetten. Dus weet zeker dat het de juiste wifi versterker is, diegene die blijft knipperen en op rood gaat maakt met veel apparaten verbinding. Ik snap er niets meer van. 

Leen59
Wijsgeer
  • September 24, 2025

Probeer eens vanuit het modem een herstart thuisnetwerk, meestal komt de weergave dan weer goed. Onder instellingen > systeem.

• Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Vanmorgen kon ik even niet geloven dat het wifi punt groen bleef, maar ik kwam er snel achter dat ik de andere punten nog stroomloos had. Bij het opstarten van deze punten was het plezier snel weg. Terug de beschreven problemen. Ik ben een leek, maar het lijkt dat de wifi versterkers in conflict staan met elkaar.

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Kan een slotje op : modem geruild met een van mijn buren. Alles gereset, en nu werkt het. Nieuw modem is nu besteld. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 26, 2025

Ah kijk aan, dan was het modem hier inderdaad de boosdoener ​@Wikvaya, heel goed dat je dit even getest hebt met het modem van je buren! 

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Inderdaa

Ah kijk aan, dan was het modem hier inderdaad de boosdoener ​@Wikvaya, heel goed dat je dit even getest hebt met het modem van je buren! 

Inderdaad, alleen kom ik nu achter dat mijn snelheid sterk gedaald is 🤨

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 29, 2025

Dat is nog met het modem van je buren ​@Wikvaya? Of met je eigen nieuwe modem?
In het laatste geval, meet je de snelheid dan via de wifi of via een bekabelde verbinding? Mocht het om wifi gaan, dan kan het zijn dat dit modem niet helemaal optimaal ingesteld staat voor de situatie bij jou in huis. Je kunt dan 1 van onze servicetools voor het verbeteren van je wifi gebruiken om te kijken of bijvoorbeeld een ander wifikanaal voor verbetering zorgt.

Mocht je de snelheid bekabeld meten, zou je dan de kabel die tussen je modem en het aansluitpunt loopt eens willen vervangen en het modem een herstart willen geven?