Skip to main content
Vraag

SuperWifi kopen op Marktplaats

• January 20, 2026
  • 10 reacties
  • 126 keer bekeken

Vanwege duurzaamheid (en ook de prijs) zou ik een of twee Superwifi 2 versterkers willen kopen op Marktplaats. Zijn hieraan, behalve garantie, nog nadelen aan verbonden (b.v. software installatie en updates)?

10 reacties

JanD
Superuser
  • January 20, 2026

Beste ​@Herman Dijkink op een verkoopsite kopen is altijd risicovol.

Als je de KPN wifipunten wilt kopen, koop dan uitsluitend de zwarte ronde SW#2.

In de KPN-winkel of via de wifimanager kosten ze nieuw ongeveer €61,50.

Koop ze niet via de KPN web shop, want dan betaal je bijna €100 per stuk.

Gebruikt moet je ze voor minde dan de helft kunnen kopen, dus ongeveer €30 per stuk maximaal.

Je kunt ze ook bij KPN huren voor ongeveer €2,50 per maand om eerst te zien of je er mee geholpen bent en eventueel later alsnog kopen.

de updates gaan vanzelf als ze aangesloten zijn op een KPN-modem.

Succes

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 20, 2026

Hallo ​@Herman Dijkink ,

Dat is afhankelijk of die punten zijn voorzien van de KPN-software. Dit is de laatste versie:

KPN update namelijk automatisch de WiFi-punten die bij hun bekend zijn. 

overzicht product-updates:  

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=17

• Deelnemer
  • January 21, 2026

Ik heb, vanwege aanhoudende issues met de Experia Wifi versterkers, twee SW2 versterkers op Marktplaats gekocht. Gloednieuw uit een dubbelpack doos.
Diverse SW2 worden op het platform aangeboden aangezien KPN met die dingen strooit voor nieuwe klanten maar bestaande KPN klanten mogen ze voor veel te veel geld kopen.
En ja, de wifi issues zijn opgelost met de SW2 versterkers!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 21, 2026

Kpn strooit helemaal niet met de SuperWiFi's! De nieuwe klant kan kiezen uit een korting of de SuperWiFi's. Het is een welkomstcadeau!

• Deelnemer
  • January 21, 2026

Nou dat betwijfel ik.
Ten eerste omdat degene waarvan ik het op MP heb gekocht zei dat de monteur de dubbelpack heeft achtergelaten met de opmerking “alstublieft gratis bij de overstap naar KPN” terwijl hij al korting had gehad op zijn 1 Gbit/s abbo.
Ten tweede dat er sinds een maand of wat redelijk veel SW2 op MP worden aangeboden voor prima prijzen. Dat neigt naar behoorlijk gulle weggeef acties

• January 21, 2026

Dat neigt naar behoorlijk gulle weggeef acties

Nee. Dat is het gevolg van nieuwe firmware die voor geen meter werkt. Hier staan ze ook werkeloos in de kast. Wij hebben nu WiFi punten van TP-Link.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

Dat neigt naar behoorlijk gulle weggeef acties

Nee. Dat is het gevolg van nieuwe firmware die voor geen meter werkt.

Of ze bij overstappen naar andere provider niet meer te gebruiken. Een overbodige tweedehandse voorwerp met leeftijd van 2 jaren kost normaliter niet veel meer dan de halve oorspronkelijke prijs.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Herman Dijkink. Welkom op de KPN Community! Goed dat je rekening houdt met het milieu en je portemonnee wat betreft de aanschaf van nieuwe SuperWifi punten. Daar sta ik volledig achter. 

Ik denk dat ​@JanD het al mooi samenvat wat belangrijk is en waar je rekening mee dient te houden. Updates zouden ook geen probleem mogen zijn, behalve dat het even kan duren bij SuperWifi versterkers die voor langere tijd in een doos zaten, voordat deze de nieuwe software hebben opgehaald. Houd er dan rekening mee dat je ze minimaal een uur aan de internetkabel aangesloten houdt. Voor meer informatie over de installatie en het gebruik kun je terecht op onze Kennisbank.

En ik wil weerspreken dat de nieuwe software/firmware voor geen meter werkt. We zijn nog wel druk bezig om de software verder te optimaliseren met updates, maar nu staat de basis al goed en kun je een mooi en goed functionerend mesh-netwerk bouwen. Zelf gebruik ik ook een SuperWifi 2 punt naar alle tevredenheid. 

Als je nog hulp nodig hebt of nog met vragen zit, dan zitten we hier voor je klaar!

• January 22, 2026

Ik heb even gekeken naar de zwarte super WiFi’s 2 op marktplaats maar ik vind ze daar best duur, ca. 50 euro per stuk en dan komen er nog verzendkosten bij.

JanD
Superuser
  • January 22, 2026

Ik heb even gekeken naar de zwarte super WiFi’s 2 op marktplaats maar ik vind ze daar best duur, ca. 50 euro per stuk en dan komen er nog verzendkosten bij.

Inderdaad ​@Edu2020 , nieuw kosten ze ongeveer €61,50 en zouden 2ehands niet meer dan 25 à 30 euro mogen kosten, althans, ik zou er niet meer voor over hebben, maar vragen kun je natuurlijk altijd.