Skip to main content
Beantwoord

Superwifi met erg oude firmware updaten zonder KPN abonnement

• August 20, 2025
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

Beste KPN-medewerker of lezer,

Ik heb al een paar jaar twee maal een SuperWifi 2. Beide hebben een oude firmware, respectievelijk 2.00.23 en 3.00.31:

Bij beide access points geeft de software aan dat ik de nieuwste firmware heb:

Ik heb momenteel geen abonnement bij KPN. Na wat lezen op het forum begrijp ik dat ik mogelijk kan updaten door de access points aan een KPN Box 12 te hangen. Echter, bij het access point met versie 2.00.23 is het, volgens het forum, niet mogelijk omdat het certificaat verlopen is.

Kan iemand mij uitleggen of ik de access points kan updaten en zo ja, hoe dit moet?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@JL1. Welkom op de community! Leen59 heeft het goed aangegeven: de SuperWifi 2 moet inderdaad verbonden zijn met een ExperiaBox om de firmware te kunnen updaten. Als de updateknop in de app niet ingedrukt kan worden, betekent dit meestal dat de SuperWifi 2 niet correct is gekoppeld aan een ExperiaBox.

De nieuwste firmwareversie voor de SuperWifi 2 is SW2.C.25.05.06. Deze versie is beschikbaar voor SuperWifi 2-apparaten die zijn aangesloten op een ExperiaBox 12, V10 of Box 14 met de KPN-software. Als je geen abonnement bij KPN hebt, is het helaas niet mogelijk om de SuperWifi 2 te updaten.

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 20, 2025

Update kan alleen als je een KPN modem in gebruik hebt.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Hoi ​@JL1. Welkom op de community! Leen59 heeft het goed aangegeven: de SuperWifi 2 moet inderdaad verbonden zijn met een ExperiaBox om de firmware te kunnen updaten. Als de updateknop in de app niet ingedrukt kan worden, betekent dit meestal dat de SuperWifi 2 niet correct is gekoppeld aan een ExperiaBox.

De nieuwste firmwareversie voor de SuperWifi 2 is SW2.C.25.05.06. Deze versie is beschikbaar voor SuperWifi 2-apparaten die zijn aangesloten op een ExperiaBox 12, V10 of Box 14 met de KPN-software. Als je geen abonnement bij KPN hebt, is het helaas niet mogelijk om de SuperWifi 2 te updaten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 29, 2025

Dankjewel voor de reacties. Kan updaten ook bij een KPN-winkel? 

Leen59
Wijsgeer
  • August 29, 2025

Dankjewel voor de reacties. Kan updaten ook bij een KPN-winkel? 

Nee.