Skip to main content

SuperWifi op aanraden van monteur, is het nodig?

• September 1, 2026
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Goedemiddag,

de monteur heeft net alles netjes geïnstalleerd en daarbij ook een superwifi punt aanbevolen terwijl ik eigenlijk telefonisch had afgesproken om te kijken of het zonder kon. Maar oké, toch overstag. 
hij gaf aan dat het €80,- kost. Terwijl als ik nu online kijk ze maar €61,50 kosten. 

Lijkt me allemaal niet echt tof te gaan om te starten. Gelijk zulke kosten erbij terwijl niet zou hoeven en dan nog meer rekenen dan als ik de achteraf zou bestellen..

September 5, 2026

Hi ​@AntoinetteHendriks en welkom bij de KPN Community! Ook welkom bij KPN. 

SuperWifi is inderdaad erg afhankelijk van je situatie. Monteurs raden deze wel alleen aan als de wifi anders een stuk minder goed zou zijn, dus het zou wel voor verbetering moeten zorgen. 
Merk je ook dat de wifi goed is? We hebben ook een tool voor het handig plaatsen van je SuperWifi punt, mocht je het idee hebben dat het beter kan. 

Als je er echt niet tevreden mee bent en de wifi is ook goed genoeg als je het SuperWifi punt stroomloos maakt, dan heb je 14 dagen bedenktijd op aankopen. 
Je kunt het SuperWifi punt dan altijd retourneren binnen die periode. 

Het retourneren van je SuperWifi punt kan via de KPN winkel, dus kijk via de link gerust welke bij jou in de buurt zit en dan kun je hem via die weg weer annuleren. 
Wat de prijs betreft, waar heb je hem voor €61,50 gezien? Op onze eigen website kost hij namelijk €99,50. Ik hoor het graag!

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 1, 2026

Hallo ​@AntoinetteHendriks ,

Het was een advies van de monteur. Je bent het niet verplicht. Maar je gaat er wel plezier aan beleven, want je hebt betere WiFi in huis. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 1, 2026

Hallo ​@AntoinetteHendriks ,

Het was een advies van de monteur. Je bent het niet verplicht. Maar je gaat er wel plezier aan beleven, want je hebt betere WiFi in huis. 

Dat hangt er van af. 

Sinds jaren -en dat weet ik van een KPN zakelijke monteur, wordt de monteur ook geacht commercieel te denken. Je had beter eerst kunnen kijken of het ook zonder kon. 

En dan..dan zijn er ook veel betere en goedkopere alternatieven.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@AntoinetteHendriks en welkom bij de KPN Community! Ook welkom bij KPN. 

SuperWifi is inderdaad erg afhankelijk van je situatie. Monteurs raden deze wel alleen aan als de wifi anders een stuk minder goed zou zijn, dus het zou wel voor verbetering moeten zorgen. 
Merk je ook dat de wifi goed is? We hebben ook een tool voor het handig plaatsen van je SuperWifi punt, mocht je het idee hebben dat het beter kan. 

Als je er echt niet tevreden mee bent en de wifi is ook goed genoeg als je het SuperWifi punt stroomloos maakt, dan heb je 14 dagen bedenktijd op aankopen. 
Je kunt het SuperWifi punt dan altijd retourneren binnen die periode. 

Het retourneren van je SuperWifi punt kan via de KPN winkel, dus kijk via de link gerust welke bij jou in de buurt zit en dan kun je hem via die weg weer annuleren. 
Wat de prijs betreft, waar heb je hem voor €61,50 gezien? Op onze eigen website kost hij namelijk €99,50. Ik hoor het graag!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 5, 2026

Wat de prijs betreft, waar heb je hem voor €61,50 gezien? 

Volgens mij betaalde men deze prijs bij de monteur, of via wifi manager als de uitkomst het advies een SW te kopen is. Maar was al paar jaren geleden, of nu nog zo is, weet ik niet.

Heb gevonden

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Aaah dat zal hem zijn ​@TDN. Dank voor het speurwerk!