Skip to main content
Antwoord

SuperWifi punten na fabrieksreset via kabel meteen op rood

• May 1, 2025
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken

Sinds deze week viel het wifi signaal steeds weg. Ik keek naar mijn SuperWifi punt un de kast en ja hoor op rood. Ook naast de modem had ik toen geen wifi meer.

Uiteraard heb ik alles gereset en de wifi van de modem doet het. Dus ik ook de volledige stappen gevolgd van het resetten van de SuperWifi punten:

1. Zet al je SuperWifi punten uit en verwijder alle ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Druk met een paperclip of ander puntig voorwerp het resetknopje in aan de achterkant van het eerste SuperWifi punt. Knippert het punt rood? Dan mag je het knopje loslaten. Het SuperWifi punt gaat nu resetten.
  4. Wacht tot het lampje paars brandt. Het punt staat nu terug in de fabrieksinstellingen.
  5. Herhaal stap 2, 3 en 4 met alle andere SuperWifi punten. Laat alle ethernetkabels ontkoppeld. Na een aantal minuten branden al je SuperWifi punten paars.
  6. Reset nu je modem. Houd hiervoor met een paperclip of ander puntig voorwerp het resetknopje ingedrukt aan de achterkant van je modem. Na een aantal seconden gaat deze herstarten. Het opstarten kan tot 15 minuten duren.
  7. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen. En uiteindelijk constant groen branden. Dit kan tot 30 minuten duren. Zorg ervoor dat je geen kabels losmaakt.
  8. Verwijder de ethernetkabel tussen het SuperWifi punt en je modem. Blijft het lampje op je SuperWifi punt groen branden? Dan is de installatie gelukt!
  9. Herhaal stap 7 en 8 met je andere SuperWifi punten.
  10. Je kan je SuperWifi punten nu verplaatsen. Tijdens het opstarten van het SuperWifi punt brandt of knippert het lampje in verschillende kleuren. Het kan tot 15 minuten duren voordat het lampje constant groen blijft branden op z'n nieuwe plek.

Bij stap 8 gaat het dus fout. Ik heb echt keurig die 30 minuten gewacht (langer zelfs) om zeker te zijn. Het moment dat ik de ethernetkabel uit de superwifi haal bam meteen op rood.

En dit is met beide superwifi punten dus dat het aan de punten ligt lijkt mij sterk.

Heb nu dagenlang last van verstoord internet en dat komt mijn werk niet ten goede. Met kabel lijkt niks aan de hand te zijn. 

Mevrouw van KPN kon mij ook niet verder helpen dan 'resetten'. Wat dus niet werkt.

Herkent iemand anders dit probleem?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@RobinMoo, welkom op onze community! Het is inderdaad belangrijk hem een half uur bekabeld aangesloten te laten om deze laatste updates op te halen. Hoever zit je van de experiabox af op dat moment? Het kan ook zijn dat ze geen goede ontvangst hebben daar.
Als je hulp van de klantenservice zoekt is bellen toch wel het handigst. Je kunt daarvoor ook online een belafspraak maken!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Topper
  • May 1, 2025

Ja, ik heb dit probleem ook sinds vandaag. Ik word er helemaal gek van want zo kan ik niet werken. Ik zit nu op hotspot anders kan ik niet door. Ik heb totaal geen tijd om weer te debuggen, of bijvoorbeeld om een kabel aan te leggen naar boven.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RobinMoo, welkom op onze community! Het is inderdaad belangrijk hem een half uur bekabeld aangesloten te laten om deze laatste updates op te halen. Hoever zit je van de experiabox af op dat moment? Het kan ook zijn dat ze geen goede ontvangst hebben daar.
Als je hulp van de klantenservice zoekt is bellen toch wel het handigst. Je kunt daarvoor ook online een belafspraak maken!