Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi's werken niet meer, blijven groen knipperen

• June 4, 2025
  • 11 reacties
  • 164 keer bekeken

Mustangman1966
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Sinds een week blijven mijn 2 Super Wifi punten (1 bekabeld aangesloten en 1 via Wifi) groen knipperen. Als ik de punten reset en opnieuw installeer wil het niet helpen.

Is er onlangs een update geweest?

En hoe kan ik het oplossen dat mijn punten weer gaan werken?

Beste antwoord door Jan van KPN

Hoi ​@Mustangman1966 (en ook alle andere mensen die hebben gereageerd natuurlijk, dank voor jouw bericht!

Lastig dat je SuperWifi maar blijft knipperen. Dan werkt deze waarschijnlijk ook niet meer optimaal.

Wat vooral belangrijk is, als je tegen dit issue aanloopt, is dat je ook de Experia Box een hard reset geeft. Het modem moet namelijk de juiste configuratie instellingen doorgeven aan je SuperWifi en daar lijkt iets mis te gaan. Het beste kun je de stappen van een schone installatie volgen. Dat levert positieve resultaten op bij anderen die hetzelfde hadden. Hoe je schone installatie doorloopt, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank

Jammer dat KPN niet aangeeft hoe je de update kan terugdraaien, ik zou graag de werkende firmware willen draaien tot dat het probleem is opgelost.

Het is helaas niet mogelijk om deze update terug te draaien maar als je de stappen (reset Experia Box en schone installatie Super wifi punten) op de juiste manier doorloopt, zou alles daarna weer moeten werken 🙏🏻

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Hallo. Hier precies dezelfde situatie sinds 04/jun/25 (althans opgemerkt). Alle drie superwifi punten doen het niet meer. Als ik via de router kijk zie ik wel een verbinding van 1 Gbps maar er zijn geen apparaten gekoppeld via wifi. Het icoon is dus ook rood. Resetten van de Superwifi en rebooten van de router hebben bij mij niet geholpen. Wifi van de router werkt. Vaste verbindingen werken ook. Ik kan alles resetten maar daar zit ik niet 1-2-3 op te wachten. 
Misschien een goed moment om over te stappen naar een andere provider. Ik zie dat velen dit probleem hebben. (Wifi versterker blijft groen knipperen ondanks stappenplan kennisbank | KPN Community)

• Nieuwkomer
  • June 5, 2025

Goedenavond,

Hier exact hetzelfde probleem. Vanavond alles gereset, maar blijft aangeven dat de superwifi 2 punten (beide altijd bekabeld aangesloten) niet succesvol zijn gekoppeld:

Op dit moment heb ik zelf geen verdere opties om dit werkend te krijgen.. 

== update ==

inmiddels na 3 keer een totale reset van de modem en superwifi 2 punten werkt het weer.  

• Deelnemer
  • June 5, 2025

Goedemorgen,

hier ook precies hetzelfde, alles een reset gegeven maar niets werkt.

Suggestie van KPN, alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft wel tot gevolg dat alles opnieuw ingesteld moet worden, iets waar ik in mijn situatie gemakkelijk 2 a 3 uur mee bezig ben.

Waarschijnlijk is dit ontstaan nadat er een firmware update is geweest, allen weet KPN daar toevalligerwijs niets van.

Voor mij is er 1 oplossing: afkoppelen die rotzooi en de prullenbak in. Op naar een andere provider.

• June 8, 2025

Voor mij is er 1 oplossing: afkoppelen die rotzooi en de prullenbak in. Op naar een andere provider.

Als je dan maar wel het modem en eventuele tv-ontvangers terugstuurt naar kpn, anders zou het je ook nog geld kunnen kosten (het zijn huurapparaten die eigendom van kpn blijven). 😉

• Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Hier hetzelfde. Alles gereset maar niks werkt. Superwifi zijn allebei bekabeld alleen die wifi werkt niet. 

*UPDATE*

Ik heb de modem gereset ( knopje onder de aan/uit schakelaar indrukken met een sateprikker voor 20 sec ) en hij is opnieuw opgestart. Instellingen zijn allemaal hetzelfde gebleven. En alles werkt weer 

• Nieuwkomer
  • June 8, 2025

Hier exact dezelfde situatie: na het resetten van de Super Wifi 2.0 versterkers zouden de versterkers weer in het gareel moeten lopen, maar ze blijven knipperen en geen signaal geven; bedraad en niet-bedraad.

Misschien kan KPN hier eens naar kijken? Of in ieder geval een bericht over sturen dat men bekend is met de situatie en het de aandacht heeft? Wel zo KLANTVRIENDELIJK.

Mustangman1966
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Hallo. Hier precies dezelfde situatie sinds 04/jun/25 (althans opgemerkt). Alle drie superwifi punten doen het niet meer. Als ik via de router kijk zie ik wel een verbinding van 1 Gbps maar er zijn geen apparaten gekoppeld via wifi. Het icoon is dus ook rood. Resetten van de Superwifi en rebooten van de router hebben bij mij niet geholpen. Wifi van de router werkt. Vaste verbindingen werken ook. Ik kan alles resetten maar daar zit ik niet 1-2-3 op te wachten. 
Misschien een goed moment om over te stappen naar een andere provider. Ik zie dat velen dit probleem hebben. (Wifi versterker blijft groen knipperen ondanks stappenplan kennisbank | KPN Community)

Precies, ik heb er ook last van sinds 4-6, ik heb mijn modem gereset en mijn SW punten, maar het wil niet helpen. 

Jammer dat KPN niet aangeeft hoe je de update kan terugdraaien, ik zou graag de werkende firmware willen draaien tot dat het probleem is opgelost.

• Nieuwkomer
  • June 9, 2025

Inmiddels draait de boel hier weer normaal, dankzij een reset van het modem. Bij ons werkte dit dus gelukkig wel. Dank allen! 
Heel vervelend voor jullie bij wie dit geen baat heeft gehad… 🙄

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Hoi ​@Mustangman1966 (en ook alle andere mensen die hebben gereageerd natuurlijk, dank voor jouw bericht!

Lastig dat je SuperWifi maar blijft knipperen. Dan werkt deze waarschijnlijk ook niet meer optimaal.

Wat vooral belangrijk is, als je tegen dit issue aanloopt, is dat je ook de Experia Box een hard reset geeft. Het modem moet namelijk de juiste configuratie instellingen doorgeven aan je SuperWifi en daar lijkt iets mis te gaan. Het beste kun je de stappen van een schone installatie volgen. Dat levert positieve resultaten op bij anderen die hetzelfde hadden. Hoe je schone installatie doorloopt, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank

Het is helaas niet mogelijk om deze update terug te draaien maar als je de stappen (reset Experia Box en schone installatie Super wifi punten) op de juiste manier doorloopt, zou alles daarna weer moeten werken 🙏🏻

Mustangman1966
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Door de harde reset werkt inmiddels weer alles.

Alleen jammer dat als er een update van het modem is dat de SW2 punten in eens niet meer werken. KPN heeft weinig onderzoek gedaan met wat de update allemaal doet met hun apparatuur.

• Deelnemer
  • June 11, 2025

Hoi Jan van KPN,

Leuk, de hele boel een harde reset geven, ik ben meteen een halve dag allerlei andere zaken aan het nalopen en opnieuw instellen. Denken ze bij KPN nu werkelijk dat ik niets anders te doen heb op mijn vrijr dag?

Misschien moeten ze bij KPN de rotzooi die ze als update aan de klanten opdringen, eens beter onderzoeken, zoals anderen hebben gesuggereert.