Skip to main content
Vraag

Superwifi wil niet koppelen. Geeft paars lampje

• January 31, 2025
  • 3 reacties
  • 110 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug bij kpn. Heb internet met de box12 modum. Om boven en achter huis goede ontvangst te hebben met wifi heb ik 2 superwifi versterkers (de witte) ik heb deze versterkers in het verleden ook al eens gebruikt en toen ook in combi met een box 12 modum. Dus ik weet dqt het wel werken kan. 

Mijn versterkers willen niet koppelen. Na een reset weer opnieuw aangesloten op de modum met kabel op ze te installeren. Maar na installatie en een tijdje extra wachten (30 á 45 min) koppel ik de internetkabel los (gele kabel) en zou het lampje groen moeten blijven. Maar die word direct rood. Het resetten en installeren via gele kabel al 5 x opnieuw geprobeerd, maar geen verandering. Wie kan me helpen. Zonder die versterkers kan mijn dochter haar huuswerk nu niet maken op haar slaapkamer omdat het signaal te zwak is. 

Pls pls... wie red deze wanhopige vader. 😁😁😆

De reset werkt wel want de versterkers laten op gegeven moment wel een paars lampje zien. Dus dat werkt dan wel. Maar de nieuwe installatie of koppelen gaat mis. Denk ik. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@johnybosa. Welkom terug bij KPN en op de community! Ik snap dat het frustrerend is als de SuperWifi-versterkers niet goed koppelen, zeker als je dochter daardoor haar huiswerk niet kan maken. Een paars lampje betekend dat de SuperWifi niet geconfigureerd is. In het topic hieronder leggen we uit wat je kan doen om dit probleem te verhelpen.

Laat je weten of het is gelukt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Hoi ​@johnybosa. Welkom terug bij KPN en op de community! Ik snap dat het frustrerend is als de SuperWifi-versterkers niet goed koppelen, zeker als je dochter daardoor haar huiswerk niet kan maken. Een paars lampje betekend dat de SuperWifi niet geconfigureerd is. In het topic hieronder leggen we uit wat je kan doen om dit probleem te verhelpen.

Laat je weten of het is gelukt?

Nou dat werkte niet.. heb ondertussen ook al telefonisch contact gehad met kpn. Blijkt dat na een bepaalde update de witte niet meer verbinding kunnen hiuden met de box 12 modum. En dat de box12 dan niet meer een wifipunt is en de eerste superwifi moet dan bekabeld aangesloten zijn. Krijg nu als het goed is 2 zwarte superwifi toegestuurd. Die zouden gewoon moeten kunnen koppelen. Maar ik ben bqng dat ook mijn modum niet lekker werkt. Ik krijg op mijn laptop naast de modum via wifi niet meer dan 300 mb download op een 1g verbinding. Dus daar gaat denk ik ook wat mis. 😪😪 ik word komende zaterdag terug gebeld om te kijken of de zwarte superwifi wel wil verbinden.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@johnybosa Fijn dat je contact hebt gehad met KPN en dat je nieuwe zwarte SuperWiFi-punten krijgt. Ik snap dat het frustrerend is, vooral als je snelheid ook niet goed lijkt te zijn. Over je wifi-snelheid: 300 Mbps op een 1 Gbps-verbinding via wifi klinkt misschien laag, maar dit kan komen door je apparaat, de wifi-instellingen of storingen in de omgeving. Heb je al een speedtest gedaan met een kabel om te kijken of de snelheid dan beter is?

Hopelijk werken de nieuwe SuperWifi-punten beter. Laat je weten of het lukt na het telefoontje op zaterdag?