Skip to main content
Vraag

Tweede bekabelde TP link accespoint heeft geen internet meer

• June 23, 2026
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

ik heb 2 bedrade access points in mijn thuisnetwerk (tplink tl-wa1201). Het heeft altijd gewerkt, maar nu kan ik op 1 AP geen internet meer krijgen. Ik zie ook in mijn modem (box12) dat er maar 1 AP in staat. Hoe kan ik de 2e weer toevoegen?

3 reacties

Pruygje
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 24, 2026

Goede morgen ​@antonioden3e, welkom op het forum.

Je zou kunnen beginnen met te onderzoeken of de netwerkkabel die naar het accesspoint gaat nog goed is. Haal het AP eraf en sluit bijvoorbeeld een laptop erop aan (wel even de POE injector verwijderen als je die gebruikt!). Krijgt je laptop netwerk via de kabel? Dan is die in ieder geval in order.

Dan kun kun je proberen het AP terug te zetten naar fabrieksinstellingen en deze opnieuw te configureren.

kun je hier wat mee?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2026

Goedemorgen, dank voor je antwoord. Ik heb de netwerkkabel al vernieuwd en ook de switchbox waar de netwerkkabel ingeprikt zit. Vanaf de switchbox gaat er 1 kabel naar het AP en 1 via een POE naar de zonnepanelen buiten. (is aan de goede kant aangesloten). Ik zie overigens wel de switchbox in de box12 bij de aangesloten apparaten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2026

AP gereset. Oude netwerkkabel bleek ook defect, dus nieuwe getrokken. Alles werkt weer naar behoren. Dank voor de hulp.