Skip to main content
Vraag

Tweede SuperWifi 2 heeft nog oude firmware

• October 5, 2025
  • 8 reacties
  • 204 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zelfde probleem als 

maar dan gaat het om de tweede superwifi.

1e superwifi 2 is heeft upgrade naar SW2.C.25.05.08 gehad en functioneert.

2e superwifi 2 zit nog op firmware 3.00.31, wil niet opgraden en wil bekabeld alleen aanmelden als access point.

In de log van 2e superwifi staat:

•  Can't connect to auto upgrade server.
  • Current firmware version is 3.00.31

Firmware van experia modem is V10A.C.25.08.04.

Dns staat op ´dns proxy gebruiken.

Ook alles al gereset etc.

En dit

gaat over hetzelfde probleem.

Misschien weet ​@Erik van KPN de oplossing?

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Meeuwelaantje . Welkom hier.

Dus één van je SW's  heeft geen zin in updaten, begrijp ik?  Bekabeld aangesloten en vervolgens een reset doen → hoe lang laat je de SW daarna aangesloten?  Minstens een half uur is wenselijk.

Ik vraag dit even voor de zekerheid.  

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

De uptime van de SW is nu 23 uur en 27 minuten, maar hij heeft hiervoor ook al een paar KEER langdurig aangestaan.

Hij wordt in het thuisnetwerk niet weergegeven als een SW, misschien maakt dat het op afstand triggeren van een update wat lastiger. En in de log van de SW zie ik geen update poging behalve die ik zelf via de ui het geprobeerd. Maar misschien wordt een automatische upgrade niet gelogd.

Erwin van KPN
Moderator

@Meeuwelaantje Ik ben ook even benieuwd in welk overzicht je kijkt.  De toplogie van je netwerk is óf in de webinterface van je experiabox of via de MijnKPN app te vinden.  De thuis app werkt helaas niet meer (of geeft onjuiste informatie)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

Ik gebruik de netwerkinterface

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoe staat het er inmiddels voor ​@Meeuwelaantje? Heb je nog steeds twee SuperWifi punten met verschillende firmware? 

Als dat het geval is, dan raad ik je aan om de reset te doen zoals Erwin hiervoor aanraadt. Voordat je dat doet dien je wel eerst de Experia Box een reset te geven. Geef 'm even 5 minuten de tijd om weer helemaal op te starten. Sluit daarna de SuperWifi (met de oude firmware) bekabeld aan op de Experia Box en reset 'm via het resetgaatje. Laat het daarna een uur lang bekabeld aangesloten staan en dan zou die over moeten gaan naar de KPN Software. 

Als dat niet leidt tot een update van de firmware, dan kun je het beste ook nog eens een reset doen zonder de ethernetkabel aangesloten op de SuperWifi. Wacht totdat het lampje paars wordt en sluit dan de ethernetkabel pas weer aan. Laat 'm weer minimaal een uur aangesloten staan. 

Ik hoor graag van je wat de situatie is!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Al het reset-uit-aan doet niets voor de superwifi met de oude firmware.

De superwifi zal zichzelf niet updaten, de experiabox v10a doet het ook niet.

Wat werkt wel?

Proberen deze in te ruilen?

Erwin van KPN
Moderator

@Meeuwelaantje Als resetten niet lukt kan er iets mis zijn met de hardware. 

Wat bedoel je precies met  ‘de experiabox v10a doet het ook niet’   ?  Kun je beschrijven wat je probeert en wat er dan wel of niet gebeurt? 

Als het modem stuk is zal een collega dat één op één met jou moeten vaststellen . Hiervoor kun je het beste een terugbelafspraak maken (zie onderaan de pagina)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Wat zorgt ervoor dat de superwifi nieuwe firmware ophaald?

De superwifi resetten en bekabeld weer aansluiten doet niets met de firmware. Superwifi is een access point met firmware versie 3.00.31.

De experiabox resetten (via web interface terug naar fabrieksinstellingen), superwifi resetten (knopje aan de achterkant met satéprikker) en weer bekabeld aansluiten, doet niets met de firmware van de superwifi.

Ik denk niet dat het modem of superwifi stuk zijn, maar dat er iets meer nodig is dan het resetten van modem en superwifi om de firmware upgrade te triggeren.

Wat ik bedoelde was om de superwifi om te wisselen met een exemplaar die al wel de juiste firmware heeft.

Het modem (V10a) en de andere superwifi werken prima.