Skip to main content
Antwoord

Tweede wifiextender brandt wel groen maar apparaten verbinden niet

• April 10, 2025
  • 16 reacties
  • 213 keer bekeken

Hallo, mijn 2de wifiextender brand wel groen, maar er komen geen apparaten op, terwijl die er vlak bij die apparaten staan. is de instelling wel goed? ik heb nog de witte extenders.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@KB_KPN ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Latere aanvulling:

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Hallo ​@KB_KPN ,

Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Meer informatie: 

Latere aanvulling:

In dit topic staan meer tips om jouw WiFi te verbeteren: 

Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@KB_KPN. Welkom op de KPN Community! 

Het lijkt erop dat je Wifi versterker even wat hulp nodig heeft om weer correct te functioneren. Daar helpen de tips die ​@Noordzee hierboven geeft zeker bij. Ben je daar uitgekomen? 

Heb je ook een SMS en e-mail van ons gehad dat je modem een update zou krijgen? Want dan zou het verklaren waarom je witte SuperWifi versterkers even een zetje nodig hebben. Het voordeel is dan ook dat je beide Wifi versterkers draadloos ergens in je huis kunt neerzetten en dat je modem nu ook een Wifi punt is. 

Laat maar weten hoe ver je gekomen bent en of je Wifi versterker weer verbindt met apparaten in de buurt! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 14, 2025

@KB_KPN 

Heb je al een terugbelafspraak gemaakt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Hallo, ik heb wifi radio gezet op 80 MHz, dit geeft nog geen beter resultaat. Op een gegeven moment stond de andere extender op rood en heb ik aan/uit gezet. Ze branden nu allebei weer groen maar geen apparaten er op. de ene extender staat boven en de andere in de woonkamer waar bijna alle apparaten in gebruik zijn. Arjan, volgens mij geen sms of mail gehad over update van de modem.

Misschien dan toch een belafspraak maken om te kijken wat er precies aan de hand is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Kan ik ook ergfens aflezen welke software de extenders hebben?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 14, 2025

Kan ik ook ergfens aflezen welke software de extenders hebben?

Ja, door thuis netwerk op een SW punt te klikken, dan onder apparaat info staat de firmwareversie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Bedankt, is de firmware SW1.C.24.13.06 de juiste of moet deze vernieuwd worden?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 14, 2025

Bedankt, is de firmware SW1.C.24.13.06 de juiste of moet deze vernieuwd worden?

Dat is de laatste versie. 

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=18

Maar er is wel al een nieuwe update aangekondigd. Daar is nu het wachten op.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Dus afwachten maar en hopen dat het dan verholpen is.

Wat is het wezenlijke verschil tussen de witte en de zwarte wifiextender en heeft de zwarte ook deze problemen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2025

Beste ​@KB_123 de witte ondersteunt wifi5ac en heeft 1 lan poort, de zwarte ondersteunt wifi6ax en heeft 2 lan poorten

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Hallo JanD, ik ben een leek, dus dit zegt mij niets. Ben ik beter af met een zwarte of maakt dit niets uit?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 14, 2025

Ben ik beter af met een zwarte of maakt dit niets uit?

Ja, daarmee ben je beter af. 

Daarom dus dit aanbevolen, want dan ontvang je mogelijk SuperWiFi 2 punten: 

@KB_KPN 

Heb je al een terugbelafspraak gemaakt? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Hallo, ik heb een belafspraak gemaakt en er is een monteur gekomen. Deze heeft de witte extenders voor zwarte omgeruild. Alles werkt weer prima!! 

Bedankt voor jullie hulp en suggesties, community werkt prima. Dit was mijn eerste kennismaking hier mee.

Groet,  Kees.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

Helemaal mooi! 👍🏽 En graag geholpen natuurlijk! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Fijn dat je zo goed geholpen bent en alles nu weer prima werkt ​@KB_123  :) Ook top dat de Community daarin een rol kon spelen. 

Mocht je weer eens ergens tegenaan lopen in de toekomst, maak dan vooral weer een nieuw topic aan!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 13, 2025

Ik mis eigenlijk overal zet IPv6 niet aan (of als die aanstaat, zet die uit).