Skip to main content
Beantwoord

Verbinding via 3 wifipunten slecht, zouden nu al verouderd zijn

• September 18, 2025
  • 6 reacties
  • 111 keer bekeken

2 jaar geleden kpn abonnement afgesloten ook toen in kpn winkel wifipunten aangekocht .

Gebruik deze alleen voor mail en internetgebruik geen netflix enz.

Echter nu werken de 3 wifipunten slecht, uitval ,traag,dan weer snel.

Volgens kpn komt dit doordat de wifipunten verouderd zijn.

Ik ben van mening als je iets met advies in de kpn winkel koopt dat deze langer mee moeten gaan dan 2 jaar.

Kpn denkt daar anders over gewoon 3 wifi punten voor 300 euro aanschaffen of op marktplaats kijken was het advies.

Had betere Service verwacht van KPN.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@J van Bladel en welkom bij de KPN Community! Ik heb ook het liefste dat apparatuur zo lang mogelijk meegaat, dus logisch dat je hier duidelijkheid over wilt. 

Welke wifipunten heb je en welk type modem?

Hier ben ik ook benieuwd naar. 
Als je de SuperWifi 1 punten hebt (rond en wit), zou je dan eens een schone installatie van de SuperWifi punten willen doen?
Dan begin je met een schone lei en eventuele updates worden dan ook binnen gehaald,. 

Ook kun je daarna de Wifi Manager doorlopen. Die past de wifi instellingen aan en hopelijk merk je dan ook verbetering. 🙂
Laat je het hier weten? Ik ben benieuwd!

6 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 18, 2025

Waarschijnlijk hebben de WiFi punten een update nodig, en je modem misschien ook.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 18, 2025

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 20, 2025

Hi ​@J van Bladel en welkom bij de KPN Community! Ik heb ook het liefste dat apparatuur zo lang mogelijk meegaat, dus logisch dat je hier duidelijkheid over wilt. 

Hier ben ik ook benieuwd naar. 
Als je de SuperWifi 1 punten hebt (rond en wit), zou je dan eens een schone installatie van de SuperWifi punten willen doen?
Dan begin je met een schone lei en eventuele updates worden dan ook binnen gehaald,. 

Ook kun je daarna de Wifi Manager doorlopen. Die past de wifi instellingen aan en hopelijk merk je dan ook verbetering. 🙂
Laat je het hier weten? Ik ben benieuwd!

• September 24, 2025

Het gaat om 3 wifi exepria punten. 

Kpn heeft op  meerdere datums in een maand op afstand updates instellingen en opnieuw  opstarten gedaan.

Zonder succes met advies na 2 jaar  3 nieuwe wifipunten (300 euro) aan te schaffen zonder coulance.

Nu werkzaamheden in onze buurt gehad van kpn en nu werkt alles spontaan weer !

Goede service van kpn eerst iemand met een halve diagnose op kosten jagen wat dus niet nodig was en de storing bij kpn lag.

Als je iets wilt afsluiten gaat het met een paar klikken als je een probleem hebt is er niemand thuis.

Jammer had dit niet van kpn verwacht.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 24, 2025

Maar dan was er een probleem met de verbinding. U vertelt hier of zo interpreteren we het dat er een wifi probleem is. Dat zal de medewerker ook gedaan hebben. Het blijft altijd lastig om een een juiste conclusie te trekken. Fijn dat alles weer werkt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 27, 2025

Daarom juist goed dat je hier een topic aanmaakte. Dan kunnen we met je meedenken! 

Beter nog dat het inmiddels al is opgelost. 😄 Fijn dat alles weer werkt en bedankt voor het laten weten!
Maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt.