Skip to main content
Vraag

Waar in te loggen op SWP-2 punten?

• January 6, 2025
  • 22 reacties
  • 211 keer bekeken

Weet niet of het relevant is: we hebben een KPN Box 10

Mbt het checken van softwareversie op de SWP2’s staat op dit forum o.a.:

De vraag is: waar (via welk domein, link, IP-adres of zo) log je in op de SWP’s?

Binnen het menu van de Experiabox 10 kan ik de SWP2’s zien en aanklikken. Echter staat daar helemaal niets vermeld over de geinstalleerde software en ook geen upgrade keuze. 

Ps: al die oude linkjeshttp://192.168.2.151/login.htm werken niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

• January 6, 2025

@Box-12 Hier zou alles in moeten staan wat je nodig hebt:

KPN SuperWifi: van specificaties tot instellingen

Ook wat je kunt doen als de SWF's op een ander IP adres zitten.

Zelf kan ik niet direct inloggen op de SWF's (box 12b). Het modem handelt alles af en ik kan ook de benodigde informatie binnen de modem interface opvragen.

• Auteur
  • January 6, 2025

@Box-12 Hier zou alles in moeten staan wat je nodig hebt:

KPN SuperWifi: van specificaties tot instellingen

Ook wat je kunt doen als de SWF's op een ander IP adres zitten.

Zelf kan ik niet direct inloggen op de SWF's (box 12b). Het modem handelt alles af en ik kan ook de benodigde informatie binnen de modem interface opvragen.

Dankjewel voor het meedenken ​@heroplustwo Wordt erg gewaardeerd.

Die beschrijving van het artikel is niet meer correct/actueel helaas. Al die mogelijkheden al eerder doorlopen, zonder resultaat. En via de inface van de experiabox (V10) zie je helaas geen IP(v4) adres van de SWP2’s.

• January 6, 2025

Welke firmware heb je op de Experiabox staan?

• Auteur
  • January 6, 2025

Welke firmware heb je op de Experiabox staan?

@Marlon92 

• January 6, 2025

Als je dan bij Thuisnetwerk > Verbonden apparaten kijkt, zie je ze er dan niet tussen staan?

• Auteur
  • January 6, 2025

Als je dan bij Thuisnetwerk > Verbonden apparaten kijkt, zie je ze er dan niet tussen staan?

Hoi ​@Marlon92  
Ik kan alle SWP’s zien. Dat is niet het probleem.

Het inloggen op een SWP gaat echter niet. En ik kan niet zien welke software er nu op staat en/of wat het IP-adres is. Zo’n beetje de enige apparaatinfo die ik, via de Experiabox UI, van de SWP’s kan zien is het MAC-adres:

• January 6, 2025

Als je de SuperWiFi's in dat lijstje ziet staan, dan staat daar toch ook het ip adres in de kolom wat meer naar rechts? Naast de kolom van de MAC adressen? 

Zoiets?

• Auteur
  • January 6, 2025

Als je de SuperWiFi's in dat lijstje ziet staan, dan staat daar toch ook het ip adres in de kolom wat meer naar rechts? Naast de kolom van de MAC adressen? 

Zoiets?

Nee, helaas.

Jij hebt ook een andere UI zie ik nu.

• January 6, 2025

Nee, ik heb hetzelfde als jij.

Als er geen ip adres bij de SuperWiFi's staat, dan denk ik dat ze geen goede verbinding hebben. 

Kan je ze bekabeld aansluiten? 

• Auteur
  • January 6, 2025

Nee, ik heb hetzelfde als jij.

Als er geen ip adres bij de SuperWiFi's staat, dan denk ik dat ze geen goede verbinding hebben. 

Kan je ze bekabeld aansluiten? 

De verbinding is prima. En de SWP’s functioneren ook goed. Dat is ook het probleem niet. 

En er is continue 1 SWP bekabeld aangesloten op de Experiabox

Issue is dat ik nergens kan zien wat de huidige software van de SWP’s is. Doet aan het functioneren niets af natuurlijk. maar ik wilde dat checken aan de hand van de artikeljes hier op het forum waarbij je kunt inloggen op het SWP om o.a. de softwareversie te raadplegen.

Sorry voor deze ‘afwijking” in mijn gedrag om te willen weten hoe dit nou precies zit. 

• January 6, 2025

Ze moeten een ip adres hebben. Dat kan niet anders. Misschien even een keer opnieuw opstarten? Stroom er even af?

Een andere optie is de app "Fing" op de smartfoon gebruiken. Dan zie je ook een lijstje van alle aangesloten apparaten in je netwerk. 

Met hun ip adressen die ik hier allemaal weggepoetst heb.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Box-12. Je wilt dat je apparatuur up to date is en dat begrijp ik helemaal. Dan ben je er van verzekerd dat de beveiliging op orde is en dat je gebruik kan maken van de nieuwste snufjes. 

Het zou raar zijn je de IP-adressen van de aangesloten apparatuur in je netwerk niet kan zien. Je kan ook van je mobiele telefoons bijvoorbeeld niet de IP-adressen zien? Wat zie je dan precies als je gaat naar Thuisnetwerk en dan naar verbonden apparaten? Kun je daar eens een screenshot van maken?

• Auteur
  • January 9, 2025

Hoi ​@Box-12. Je wilt dat je apparatuur up to date is en dat begrijp ik helemaal. Dan ben je er van verzekerd dat de beveiliging op orde is en dat je gebruik kan maken van de nieuwste snufjes. 

Het zou raar zijn je de IP-adressen van de aangesloten apparatuur in je netwerk niet kan zien. Je kan ook van je mobiele telefoons bijvoorbeeld niet de IP-adressen zien? Wat zie je dan precies als je gaat naar Thuisnetwerk en dan naar verbonden apparaten? Kun je daar eens een screenshot van maken?

• Auteur
  • January 9, 2025

@Arjan van KPN 

De IP-adressen van de verbonden devices (niet zijnde de SWP’s) kan ik zien. Kan de IP-adressen van de SWP’s zelf dus niet zien.

• January 9, 2025

@Box-12,  misschien een open deur maar als je op het potloodje naast de superwifi drukt krijg je een schermpje waarin een tabje “apparaat info”. Daarin zit het IP adres en de firmware versie. Wij hebben een box v12b dus weet niet of jouw modem het op dezelfde manier laat zien.

Als er niets gebeurt als je op het potloodje drukt, blokkeert de browser misschien pop-up schermen van het modem.

• Auteur
  • January 9, 2025

@Box-12,  misschien een open deur maar als je op het potloodje naast de superwifi drukt krijg je een schermpje waarin een tabje “apparaat info”. Daarin zit het IP adres en de firmware versie. Wij hebben een box v12b dus weet niet of jouw modem het op dezelfde manier laat zien.

Als er niets gebeurt als je op het potloodje drukt, blokkeert de browser misschien pop-up schermen van het modem.

Het meedenken wordt zeer gewaardeerd. En ja het is een beetje een open deur. 

In deze post is een aantal malen de schermafdruk opgenomen die ik krijg als je op het potloodje naast de SWP drukt. Daar staat (bij apparaatinfo) geen IP-adres en ook geen software-/firmwarversie helaas. 

• January 9, 2025

@Box-12 Excuus, ik zat geloof ik te slapen met ogen open.

Als ik hier dat scherm opvraag krijg ik wel het ip4 adres te zien en onderaan een regel met de firmware versie. Heel vreemd dat jij niet eens het IP4 adres te zien krijgt.

Wat je misschien nog kunt proberen: Achterhaal met een netwerkscanner het ip adres van de SWF zoals ​@Marlon92 suggereert. Zelf gebruik ik Advanced IP scanner op de PC. Als ik dat adres dan in een browser invoer, krijg ik onderstaande scherm. Dat laat de firmware versie zien.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

@Arjan van KPN 

De IP-adressen van de verbonden devices (niet zijnde de SWP’s) kan ik zien. Kan de IP-adressen van de SWP’s zelf dus niet zien.

Ah ja. Onder Apparaat info zou dan normaal gesproken het IPv4-adres te vinden moeten zijn. Wat vreemd dat dat bij jou leeg is. Ik kreeg nog als tip mee om even de V10 te laten herstarten en als je daar mee bezig bent zou ik ook gelijk het SuperWifi punt een herstart geven. Hopelijk is daarna het IP-adres wel zichtbaar.

Als dat geen soelaas biedt, dan zou ik de adviezen van ​@Marlon92 en ​@heroplustwo ter harte nemen en een app gebruiken die het IP-adres kan achterhalen. 

• January 10, 2025

De vraag is: waar (via welk domein, link, IP-adres of zo) log je in op de SWP’s?

Om nog even op de oorspronkelijke vraag terug te komen, je gebruikt de SWFs in slave mode, dan kan je er niet direct op inloggen, zie mijn screenshot. Voor standalone mode, zie hier.

Verder sluit ik mij aan bij het herstart advies van ​@Arjan van KPN . Het zou nog kunnen dat dat niet voldoende helpt, dan kan je hetzelfde doen met een factory reset van de apparaten.

• January 10, 2025

Om nog even op de oorspronkelijke vraag terug te komen, je gebruikt de SWFs in slave mode, dan kan je er niet direct op inloggen...

Bij de oude firmware kon dat inderdaad niet nee. Je werd meteen doorgestuurd naar de webinterface van de Experiabox/KPN Box. Je kreeg het inlogformulier niet eens te zien.

Bij de nieuwe KPN firmware wel. Je kunt vrij weinig instellen. Maar lampje aan/uit kan dacht ik. En het WiFi kanaal kan zo ingesteld worden per WiFi punt las ik ergens in 1 van de product update topics. Het blijft alleen niet bewaard bij een herstart 🤡

• January 11, 2025

Om nog even op de oorspronkelijke vraag terug te komen, je gebruikt de SWFs in slave mode, dan kan je er niet direct op inloggen...

Bij de oude firmware kon dat inderdaad niet nee. Je werd meteen doorgestuurd naar de webinterface van de Experiabox/KPN Box. Je kreeg het inlogformulier niet eens te zien.

Bij de nieuwe KPN firmware wel. Je kunt vrij weinig instellen. Maar lampje aan/uit kan dacht ik. En het WiFi kanaal kan zo ingesteld worden per WiFi punt las ik ergens in 1 van de product update topics. Het blijft alleen niet bewaard bij een herstart 🤡

@Marlon92 Je hebt gelijk. De melding op het inlogscherm is:

Dit apparaat functioneert in slave mode. Instellingen kunnen worden ingezien, wijzigingen dienen te worden ingegeven op het master apparaat van dit thuisnetwerk. Klik op de blauwe knop om verbinding te maken met het master apparaat.

Als je op de blauwe knop drukt ga je echter niet naar het modem maar naar de interface van de SWF. Je ziet hier weer dezelfde melding maar geen blauwe knop.

De melding Klik op de blauwe knop om verbinding te maken met het master apparaat had KPN dus wel weg kunnen laten, dan was het duidelijk geweest.

• January 11, 2025

Ja, die blauwe knop snap ik ook niet helemaal. Je moet zelf handmatig de master opzoeken. En zorgen dat deze bekabeld aangesloten blijft.