Skip to main content
Vraag

Wegvallende witte SuperWifi 1 punten na update

• May 14, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Sinds de software update eerder dit jaar is de wifi verbinding met de SuperWifi 1 punten zeer instabiel en onbetrouwbaar. Toevallig zie ik dat ik vannacht de meest recente software op de KPN Box 12 heb gekregen (V12.C.24.16.14), maar dit levert helaas geen verbetering op. Soms blijft de verbinding een uur of langer goed, andere keren valt de verbinding met het SuperWifi punt om de paar minuten weg. Na 20 tot 40 seconden herstelt het zich dan weer vanzelf. Zeer onbetrouwbaar en onvoorspelbaar dus.

Ik heb al vele malen tevergeefs modem gereset, herstart, de wifi punten gereset en instellingen gecontroleerd. Ze staan ingesteld op Wifi 5 en WPA2 beveiliging, volgens mij is dat de aanbevolen instelling. Overigens zijn ze alle drie bekabeld aangesloten op het modem.

Mijn vriendin en ik werken veel thuis en online vergaderen is op deze manier nagenoeg onmogelijk. Mijn vriendin werkt voor een callcenter en heeft daarbij vaak wegvallende gesprekken met de klanten (gesprekken verlopen via internet). 

Wat kan er nog gecontroleerd of verbeterd worden? Ik word er onderhand moedeloos van.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik begrijp je frustratie dan ​@elmartino. Ik zie dat je al heel veel getest hebt dan. Op welke software versie draaien jouw versterkers dan? Zijn die ook al up-to-date? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2025

​@Remco van KPN ja, ik heb het zojuist nagekeken. Alledrie draaien ze SW1.C.24.13.06. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zou je nog even naar deze paragraaf kunnen kijken in het artikel. Houden de problemen aan dan kan je altijd even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan dan ookvia een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.