Skip to main content
Vraag

Wifi-onderbrekingen wanneer SuperWifi 2 aanstaat en weer verdwenen wanneer deze uitstaat

• October 1, 2026
  • 1 reactie
  • 23 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken ervaar ik regelmatig wifi-onderbrekingen. Apparaten blijven vaak verbonden met het wifi-netwerk, maar verliezen tijdelijk hun internetverbinding. Dit gebeurt onder andere met mijn Apple TV.

Mijn configuratie:

• KPN Box 12 – firmware V12.C.26.04.02

• 2× SuperWifi 2 – firmware SW2.C.26.04.04 (bevestigd op één punt)

• Eén SuperWifi-punt is bekabeld aangesloten, het andere draadloos.

• Het bekabelde SuperWifi-punt (SW2-66086C) bevindt zich op de tweede verdieping.

Wat ik tot nu toe heb vastgesteld:

1. De bekabelde internetverbinding werkt stabiel.

2. Zodra ik SuperWifi-punt SW2-66086C uitschakel, verdwijnen de wifi-problemen.

3. Wanneer ik dit SuperWifi-punt weer inschakel, komen de onderbrekingen terug.

4. Ik heb de 5GHz-kanaalbreedte gewijzigd van 160 MHz naar 80 MHz, maar dit heeft het probleem niet opgelost.

5. De problemen zijn pas recent begonnen. Voorheen werkte deze configuratie zonder problemen.

Het lijkt er dus op dat dit specifieke SuperWifi-punt, of de communicatie tussen het punt en de Box 12, de onderbrekingen veroorzaakt.

Mijn vragen:

• Zijn er vergelijkbare problemen bekend met deze firmwareversies?

• Kan dit worden veroorzaakt door een probleem met de recente firmware-update?

• Zijn er specifieke instellingen of oplossingen die ik kan proberen?

• Is het mogelijk om te controleren of dit SuperWifi-punt defect is en eventueel vervangen moet worden?

Ik hoor graag of KPN dit probleem herkent en of er een oplossing beschikbaar is.

Alvast bedankt!

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Emre K . Welkom hier.

Dank voor je uitgebreide analyse en het noemen van de firmware versies. Dat scheelt een hoop gepuzzel.

Het korte antwoord: Ja! Wij herkennen dit (helaas).  We hebben de signalen de afgelopen week doorgezet naar de ontwikkelaars.  Helaas kun je hier zelf nu niet zoveel aan doen. Zodra er een update is kun je die vinden in de product updates.