Skip to main content
Antwoord

Wifi problemen met versterkers KPN Box 12 icm firmware update

• April 28, 2025
  • 9 reacties
  • 204 keer bekeken

Na de laatste firmware update heb ik problemen met de wifi versterkers.

In eerste instantie schoten de wifi versterkers dagelijks in een error status (rood lampje). Op aan raden van de tips in de community heb ik alle versterkers volledig losgekoppeld, gereset en opnieuw aangesloten (wat een tijdrovende klus is: elke versterker moet minimaal 15min aan de router hangen, dus met 4 versterkers ben je zo maar 1,5uur kwijt). 

Nu gaan ze nog steeds zo nu en dan op rood, maar een andere vervelend probleem: ze zijn totaal niet zichtbaar in de MijnKPN app. Dus ik kan op afstand niets meer zien (foutmelding, firmware versie etc).

Wanneer komt er een nieuwe firmware update? Wanneer worden de problemen in deze beta versie van MijnKPN app opgelost?

Wat te doen?

Beste antwoord door MvanZijl

Na de reset van de wifi versterkers en modem was het netwerk in eerste instantie onder de oude naam weer in de lucht. Deze oude naam was nog van m’n vorige experiabox, maar werd behouden zodat ik niet alle apparaten opnieuw hoef in te stellen. 
Maar nu uiteindelijk is de oude naam niet meer zichtbaar tussen de wifi netwerken. Kan ik deze weer terug krijgen?

9 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ai, da's niet zo mooi, ​@MvanZijl. Kan je mij misschien vertellen sinds welke firmware upgrade je deze problemen ervaart? Is dat een firmwareupgrade van het modem of van de SuperWifi? In de nieuwste softwareversie van de KPN Box 12, V12.C.24.16.14, zijn de problemen met topologie, zoals jij beschrijft, namelijk verbetert. Die wordt sinds vorige week gefaseerd uitgerold. Je kunt controleren welke versie jij hebt door in te loggen op het modem. Heb je deze versie nog niet, dan raad ik je aan daar op te wachten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 2, 2025

Hi Denise, bedankt voor je reactie. Ik zit op firmware V12.C.24.05.08 

Wanneer kan ik de update naar de laatste versie verwachten? Hopelijk is het daarmee opgelost.

Weet je toevallig ook wanneer de MijnKPN app wordt ge-update? Zodat de apparaten weer te zien zijn in de app.

bedankt

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dan is het dus nog even wachten tot je de update krijgt. Wanneer je deze precies zal krijgen, durf ik niet te zeggen. De update wordt in fases uitgerold. Wanneer jij aan de beurt bent, krijg je vanzelf bericht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 17, 2025

Help!

Ondertussen is mijn box12 geupdate naar V12.C.35.06.06 en de (witte) wifi versterkers naar SW1.C.24.13.06 maar de versterkers vallen nog steeds uit!!!

wat nu?

Leen59
Wijsgeer
  • September 17, 2025

Voor de witte superwifi is inmiddels ook een nieuwe update, dus je moet het hele traject nogmaals doorlopen. Daarnaast is het een dingetje dat SW1 niet lekker samenwerkt met box12. Met SW2 werkt het een stuk beter.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Dank voor je reactie!

ik ga ze opnieuw aansluiten en hoop op verbetering.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Na de reset van de wifi versterkers en modem was het netwerk in eerste instantie onder de oude naam weer in de lucht. Deze oude naam was nog van m’n vorige experiabox, maar werd behouden zodat ik niet alle apparaten opnieuw hoef in te stellen. 
Maar nu uiteindelijk is de oude naam niet meer zichtbaar tussen de wifi netwerken. Kan ik deze weer terug krijgen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2025

Opgelost: handmatig hernoemen van modem naam en password lost het op

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@MvanZijl, fijn om te lezen dat het allemaal gelukt is. :)