Skip to main content
Vraag

Wifi punt op zolder verbindt niet met dichtstbijzijnde Wifi punt

• February 10, 2026
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Hallo mensen,

Sinds de update van de V10 helaas alleen maar problemen met mijn WIFI punten.
Heb al een compleet schone installatie gedaan en dat heeft iets geholpen.

Maar nu heb ik dit fenomeen: Mijn WIFI punt op zolder verbind ineens zomaar met ander WIFI punt.

Situatie:
V10 in meterkast.
1 WIFI punt voor beneden verbonden op de V10
1 WIFI punt voor 1e verdieping verbonden op de V10

1 WIFI punt voor zolder op punt van de 1e verdieping.

Na installatie klopt alles. ZIe eerste bijlage. 

Maar dan na 10 minuten begint het WIFI punt op zolder te knipperen en besluit hij te connecten met een ander WIFI punt. Dit is punt beneden.

Why? En hoe kan ik dit voorkomen? Soms staat het punt na 15 minuten weer op de originele maar soms moet je alles resetten

Hoop dat iemand mij kan helpen

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 10, 2026

De vraag is hoe betrouwbaar is de topologie van de v10?! Wat mij betreft helemaal niet. Bij mij klopt er helemaal niets en ik heb het opgegeven. Een update zou dat tzt moeten fixen. Als het verder allemaal werkt zou ik het laten rusten en wachten op de update.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2026

probleem is dus dat op het moment dat hij automatisch switch, ook mijn laptop de verbinding verliest.

Normaliter al erg, maar helemaal als ik in gesprek met een klant ben voor bv demo’s

Dus KPN, kunnen jullie aub meer duidelijkheid geven?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

@Martijn73Bos  Hoi!

Welkom bij de community, leuk dat je ons hebt gevonden! 😊

Je beschrijft het precies zoals we het vaker zien: na een tijdje “denkt” het wifipunt op zolder een beter punt te zien en schakelt hij automatisch over. In de praktijk is dat natuurlijk niet wenselijk. Dit verklaart het knipperen en het spontaan wisselen van de verbinding.

Wat heb je zelf al geprobeerd om de situatie op te lossen? Ik raad je aan om ook even een kijkje te nemen in deze kennisbank: KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

Daarnaast kan het soms liggen aan de plek van het SuperWifi-punt. In dat geval is de nieuwe functie in de MijnKPN app erg handig.

In de MijnKPN app kun je je wifiversterkers namelijk slim laten plaatsen:

• Ga naar Mijn Wifinetwerk
  • Tik onder Meteen regelen op Wifiversterkers slim plaatsen
  • Je ziet daar een overzicht van je wifiversterkers en de signaalsterkte per punt

Door op een versterker te tikken en de stappen in de app te volgen, kun je deze opnieuw positioneren binnen het netwerk. Dit helpt vaak om te voorkomen dat een wifipunt blijft switchen tussen verschillende punten. Het doel is dat elk punt een ‘goed’ of zelfs ‘super’ signaal krijgt en netjes op zijn plek blijft.

Mocht je dit al geprobeerd hebben of merk je dat het gedrag blijft terugkomen, laat het vooral weten. Dan kijken we hier graag verder met je mee. 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Beste Serenay,

Het probleem is niet dat de sterkte van het WIFI punt niet goed. Mijn probleem is dat de wifi punten onderling continue switchen. En daar wordt je helemaal gek van omdat tijdens de switch het signaal wegvalt. Heb nu al weken dat ik tijdens klant demo’s mijzelf moet verontschuldigen dat het signaal slecht is omdat ik bij KPN zit. Dan zit mijn laptop verbonden met het WIFI punt op zolder, maar dan besluit het WIFI punt op zolder dat hij gaat connecten met de router in de meterkast. Gevolg: internet valt weg.

Iemand moet dit toch kunnen fixen. Betaal geen 60 euro per maand om elke dag mijn wifi zelf te moeten fixen. En als dit niet te fixen, ga ik wel op zoek naar een betere provider. Dit is niet te doen zo.

En de enige reactie die ik gisteren kreeg was dat mijn wifi punten uit de garantie zijn en ik het zelf maar moet oplossen. Lijkt mij de omgekeerde wereld aangezien jullie zelf de V10 hebben aangepast met nieuwe software.

Hoor graag van jullie KPN

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@Martijn73Bos,

Ik begrijp goed dat dit zo niet werkbaar is, zeker als je tijdens klantdemo’s afhankelijk bent van een stabiele verbinding.

Je geeft aan dat je een schone installatie hebt uitgevoerd en dat alles eerst correct staat. Na ongeveer tien minuten maakt het zolderpunt ineens verbinding met een ander wifipunt, waarna de verbinding op je laptop wegvalt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een netwerk mag zichzelf aanpassen als een ander wifipunt een betere verbinding biedt. Maar dat zou niet steeds moeten gebeuren. En zeker niet op een manier waarbij apparaten volledig offline gaan. Je geeft aan dat je een “schone installatie” hebt gedaan. Kun je aangeven wat je precies hebt gedaan? Heb je alleen de wifipunten gereset, of ook het modem volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen? Daarnaast wil ik graag controleren of alles op de juiste softwareversie draait.
Kun je het volgende even nakijken:

• Log in op je V10 via het modemadres in je browser.
  • Op de inlogpagina, onder de afbeelding van het modem, staat de softwareversie van de V10 vermeld.
  • Log daarna in en klik op elk SuperWifi punt. In de pop-up zie je ook het versienummer van dat punt.

Kun je die versies hier delen?

Wat betreft de plaatsing: drie woonlagen met drie draadloos verbonden wifipunten kan er soms voor zorgen dat punten onderling blijven wisselen als ze meerdere goede routes “zien”. Dat hoeft niet direct het probleem te zijn, maar het is wel iets om mee te nemen.

Laten we eerst de softwareversies controleren. Daarna kunnen we gericht kijken of we het netwerk iets eenvoudiger moeten opbouwen om dit stabiel te krijgen.