Skip to main content
Vraag

Wifi signaal zakt weg en MijnKPN app geeft de versterkers als offline weer

• February 12, 2026
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo, sinds de nieuwe kpn app is er de signaal weergave WiFi. Deze begon met zwak en is na herstarten thuisnetwerk tot 0 offline gezakt. Terwijl er gewoon verbinding is met SW2's. Met de optie slim plaatsen kan ik niets . Dat werkt niet. Ik heb het geprobeerd met twee Android telefoons. 

4 reacties

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 12, 2026

Update, blijkt dat er toestemming nodig is van abo houder voor fine tuning WiFi in de KPN app. Na dit gegeven te hebben krijg ik "goed signaal" en nu werkt de button "slim plaatsen" ook.

Weer een tevreden gebruiker 🙂

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@erwtjuh! Fijn dat het lek boven is dan en mooi dat je jouw bevindingen even deelt met de rest van de community! Voor toekomstige meelezers voor meer informatie over wifi kan je altijd een kijkje nemen op onze kennisbank.

Mocht ik verder nog iets voor je kunnen betekenen laat het dan weten!

• Nieuwkomer
  • February 23, 2026

Update, blijkt dat er toestemming nodig is van abo houder voor fine tuning WiFi in de KPN app. Na dit gegeven te hebben krijg ik "goed signaal" en nu werkt de button "slim plaatsen" ook.

Beste erwtjuh, Ik heb hier hetzelfde probleem dat ik de superwifi punten ofline zie nadat ze altijd bedraad zichtbaar waren in de app (V12 Box en superwifi via utp/ethernet aangesloten op 1e en 2e verdieping). Ze lijken het nog wel te doen, groen lampje is er bij een uit maar wel snelle wifi op de verdiepingen.. Kan je zeggen waar ik die toestemming kan geven? Is dat telefonisch met KPN of ergens in de app? Bedankt alvast!

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • February 23, 2026

Beste erwtjuh, Ik heb hier hetzelfde probleem dat ik de superwifi punten ofline zie nadat ze altijd bedraad zichtbaar waren in de app (V12 Box en superwifi via utp/ethernet aangesloten op 1e en 2e verdieping). Ze lijken het nog wel te doen, groen lampje is er bij een uit maar wel snelle wifi op de verdiepingen.. Kan je zeggen waar ik die toestemming kan geven? Is dat telefonisch met KPN of ergens in de app? Bedankt alvast!

@miekemaarten de toestemming gaf ik in de MIJN KPN app. In mijn geval, ik heb de 2 sw2’s gekoppeld met wifi. Wanneer je de app opent en dan op de button mijn wifinetwerk tikt krijg je een pagina te zien met “je netwerk is online” Op deze pagina stond dat ik toestemming moest geven om het signaal te controleren. 

• Nieuwkomer
  • February 23, 2026

Bedankt Erwin, ik zie in mijn app op die plek nergens dat ik die toestemming kan geven. Nouja, het signaal is op de verdiepingen nog snel. Maar toch wel raar dat ze beide Offline staan…? Bedankt voor je snelle reactie in ieder geval!