Skip to main content
Beantwoord

Wifi versterkers werken al ruim een half jaar niet, dringend hulp nodig!

• January 7, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Titel: Wifiversterkers werken al ruim een half jaar niet – dringend hulp nodig

Al ruim een half jaar werken onze wifiversterkers niet naar behoren. Dit geeft enorme problemen in het dagelijks functioneren van ons huishouden én mijn praktijk aan huis.

Wij ondervinden hier dagelijks last van, onder andere bij:

• het gebruik van internet door het gezin

• online gesprekken

• het werken in de praktijk

• contact met klanten

Er is inmiddels meerdere keren telefonisch contact geweest met de klantenservice, maar tot op heden is dit probleem nog steeds niet opgelost.
Ook hebben wij zelf al van alles geprobeerd: resets, instellingen controleren, apparatuur herstarten enzovoort. Daarnaast heb ik op dit forum vrijwel alles gelezen en geprobeerd wat hier wordt geadviseerd — helaas zonder resultaat.

De KPN-app geeft bij het controleren van de wifi het volgende aan:

• dat er iets misgaat met de wifi

• dat het lijkt alsof de Wifi Manager het niet doet

Dit probleem speelt echter niet tijdelijk, maar al maandenlang.
In de app staat dat er “een bericht is gestuurd naar collega’s” en dat het “zo snel mogelijk wordt opgelost” met het advies om het “over een paar uurtjes opnieuw te proberen”.
Ook hier is echter al maanden geen enkele verandering in gekomen.

Op dit moment lossen we het noodgedwongen op door alles in de keuken te laten plaatsvinden, omdat er in de praktijkruimte geen enkele wifi-ontvangst is. Dit is echter niet langer houdbaar en belemmert ons werk en onze klanten.

Er moet nu echt iets gebeuren.
Wij verwachten een structurele oplossing en duidelijke ondersteuning vanuit KPN om dit langdurige probleem eindelijk te verhelpen.

Wie kan ons hierbij concreet en snel helpen?

Alvast dank voor het meedenken.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Sther en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat je graag overal in huis goede wifi wilt hebben. Dat is van veel zaken afhankelijk, dus ik kijk hier graag met je naar! Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op deze vragen: 

welk merk en type modem gebruik je met welke firmware?

Wat voor type wifipunten heb je,  de witte of de zwarte ronde en met welke firmware?

Heb je glasvezel?

Daarnaast hebben we tips voor het oplossen van slechte wifi. Heb je de tips daar ook al geprobeerd?
Zo ja, kun je dan toelichten wat je precies geprobeerd hebt en wat de resultaten waren? 
Is de wifi bijvoorbeeld op alle apparaten slecht in bepaalde ruimtes? Of alleen op bepaalde apparaten? 

Ik hoor graag van je!

2 reacties

JanD
Superuser
  • January 8, 2026

Beste ​@Sther , welk merk en type modem gebruik je met welke firmware?

Wat voor type wifipunten heb je,  de witte of de zwarte ronde en met welke firmware?

Heb je glasvezel?

Je kunt ook proberen zoveel mogelijk bekabeld te werken, zeker voor een praktijk aan huis is dat veiliger, sneller en stabieler.

Wij verwachten een structurele oplossing en duidelijke ondersteuning vanuit KPN om dit langdurige probleem eindelijk te verhelpen.

Je kunt hier echter helaas geen rechten aan ontlenen, wifi is een thuisgebonden iets waar KPN alles aan doet om te ondersteunen. maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid.

Er is door een provider geen algemene richtlijn te geven voor goede wifi, daarvoor zijn de omstandigheden, bebouwing en drukte van de lokale wifi-omgeving per adres te verschillend.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Hi ​@Sther en welkom bij de KPN Community! Begrijpelijk dat je graag overal in huis goede wifi wilt hebben. Dat is van veel zaken afhankelijk, dus ik kijk hier graag met je naar! Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op deze vragen: 

welk merk en type modem gebruik je met welke firmware?

Heb je glasvezel?

Daarnaast hebben we tips voor het oplossen van slechte wifi. Heb je de tips daar ook al geprobeerd?
Zo ja, kun je dan toelichten wat je precies geprobeerd hebt en wat de resultaten waren? 
Is de wifi bijvoorbeeld op alle apparaten slecht in bepaalde ruimtes? Of alleen op bepaalde apparaten? 

Ik hoor graag van je!