Skip to main content
Beantwoord

Wifipunt schakelt zichzelf uit

• February 15, 2025
  • 6 reacties
  • 181 keer bekeken

Na onze verhuizing krijg ik een van de twee wifipunten niet gekoppeld. Bij die wat het doet heb ik de installatiehandleiding gevolgd en dat ging prima! 
Het andere wifipunt brand eerst constant groen, dan knippert deze snel groen. Vervolgens knippert het lampje langzaam groen en na ongeveer 30 tellen geen lampje meer. Reset knop heb ik geprobeerd maar geeft helaas geen oplossing. Dit wifipunt staat nu om aan te sluiten in de meterkast 3 cm van het modum vandaan. Het is de zwarte versie (weet niet of dit veel verschil maakt overigens). Het uitwisselen van de stroomadapters maakt geen verschil, een ander stopcontact gebruiken ook niet. Wat kan ik nu proberen? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hallo ​@Noordzee 

Dankjewel voor het meedenken, ik heb het twee keer geprobeerd en beide ethernetpoorten van het wifipunt afzonderlijk van elkaar aangesloten maar in beide gevallen een herhaling van de eerdere situatie. 

Hoe lang laat je de wifi aangesloten?  Ik adviseer minimaal een uur. Heb je dat geprobeerd?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 15, 2025

Beste ​@Ivo.W welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke firmwareversie?

Heb je glasvezel of koper?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 15, 2025

Dag Jan,

we hebben een glasvezelaansluiting (die is afgelopen dinsdag nog vervangen door een monteur van KPN). 
als modem gebruiken wij de KPN Box 12. De firmware is SGEJ1000060E

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2025

Hallo ​@Ivo.W ,

Probeer dat SuperWiFipunt eens bekabeld aan te sluiten op jouw modem. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 16, 2025

Hallo ​@Noordzee 

Dankjewel voor het meedenken, ik heb het twee keer geprobeerd en beide ethernetpoorten van het wifipunt afzonderlijk van elkaar aangesloten maar in beide gevallen een herhaling van de eerdere situatie. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Hallo ​@Noordzee 

Hoe lang laat je de wifi aangesloten?  Ik adviseer minimaal een uur. Heb je dat geprobeerd?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Dankjewel! Dit was inderdaad de oplossing.