Skip to main content
Antwoord

Wifversterkers zijn defect na update

• November 8, 2025
  • 11 reacties
  • 130 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de update van Kpn werken beide wifiversterkers meer.

Na een ochtend tobben toch maar gebeld.

Ze hadden wel verbinding maar gaven geen wifi meer door.

Aardige hulp die aangaf dat mijn versterkers te oud zijn en ik nieuwe moet hebben.

Kpn heeft waarschijnlijk nieuw verdienmodel met de update.

Nu maar gaan huren.

Daar ik in buitengebied woon ben ik nog afhankelijk van kpn.

Wie heeft deze ervaring ook.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Bedot, welkom op de community. Welke Wifi versterkers heb je precies? Je zegt dat ze verouderd zouden zijn, maar zonder te weten welke het zijn is het moeilijk om daar iets over te zeggen. Kan je daar meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Het zou kunnen dat je Experia Wifi's hebt, zwarte vierkante versterkers. Als dat zo is zou je ze met een kabel direct aan kunnen sluiten op het modem (welke heb je daarvan?), en daarna de Experia Wifi een reset geven en minimaal een uur zo laten staan. Die zal dan ook bijgewerkt worden naar de nieuwste versie van de software die samen kan werken met het modem. 

Als je die hebt kan je dat proberen. Als je een andere versterker hebt kan je vertellen welke, zodat we mee kunnen denken.

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 8, 2025

Beste ​@Bedot welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke firmwareversie?

Welk merk en type wifipunt(en) heb je en met welke firmware?

• November 8, 2025

Je bent helemaal niet afhankelijk van KPN. Je kunt gewoon WiFi punten van een ander merk aanschaffen. Bijvoorbeeld een TP-Link DECO setje ofzo. Dat werkt gewoon achter de Experiabox van KPN. En dan heb je niets meer te maken met de updates van KPN. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 8, 2025

Goede tip,

Dank je

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 8, 2025

Goede tip,

Dank je

Wèl dan de wifi op de KPN-modem uitzetten bij gebruik ander merk wifipunten ​@Bedot 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 8, 2025

Heeft u wellicht sneller internet buitengebied? Dus met een extra 4g modem?

Leen59
Wijsgeer
  • November 8, 2025

​@Bedot , als je een V10 modem hebt, er is sinds vandaag een nieuwe update die niet aangekondigd is. V10.C.25.08.15.0 Misschien helpt dat.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@Bedot, welkom op de community. Welke Wifi versterkers heb je precies? Je zegt dat ze verouderd zouden zijn, maar zonder te weten welke het zijn is het moeilijk om daar iets over te zeggen. Kan je daar meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Het zou kunnen dat je Experia Wifi's hebt, zwarte vierkante versterkers. Als dat zo is zou je ze met een kabel direct aan kunnen sluiten op het modem (welke heb je daarvan?), en daarna de Experia Wifi een reset geven en minimaal een uur zo laten staan. Die zal dan ook bijgewerkt worden naar de nieuwste versie van de software die samen kan werken met het modem. 

Als je die hebt kan je dat proberen. Als je een andere versterker hebt kan je vertellen welke, zodat we mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 10, 2025

Hallo,

Het zijn de zwarte vierkante.

Experia wifi  nr J018704458.

Waren direct veerbonden met netwerk.

Vele malen gereset.

Jouw college gaf aan dat ze te oud waren (verkeerd advies?)

Daar ik niet kon wachten op goede verbinding de nieuw besteld.

Na een ochtend tobben zijn deze nu actief.

Nu regelmatig problemen met TV en direct aangesloten PC. Traag en uitvallen vanwege te lage snelheid.

Deze problemen zijn begonnen na die fantastische update.

met vriendelijke grote.

Jasper van KPN
Moderator

Die Experia Wifi versterkers zijn niet per definitie te oud inderdaad, want dan zou de software er überhaupt niet meer voor gemaakt worden 😉

Maar het kan natuurlijk wel zijn dat ze defect zijn, dat kan met alles een keer gebeuren. Het zou kunnen dat ze daar iets over gezien hebben.

Wat voor punten heb je nu? Zijn dat de TP link die eerder werden genoemd, of bijvoorbeeld SuperWifi punten?

Nu regelmatig problemen met TV en direct aangesloten PC. Traag en uitvallen vanwege te lage snelheid.

Deze problemen zijn begonnen na die fantastische update.

In onze Kennisbank hebben we een artikel met tips voor trage en wegvallende wifi: 

Het is geschreven voor de SuperWifi punten, maar een aantal punten daarvan kan je ook toepassen op andere versterkers.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Ze hebben nies gezien.

Geen goed advies gehad denk ik, wilde graag verkopen.

Wel heel toevallig dat ze beiden kapot gaan, direct na de update.

Zou fijn zijn dat ik een mens kan spreken over dit probleem.

kun je me bellen?

nummer is bekend bij KPN.

Jasper van KPN
Moderator

Het is toeval als ze beiden kapot gaan op dat moment, maar het is niet onmogelijk natuurlijk. Al is de kans klein

Ik heb niet de mogelijkheid om te bellen, als je telefonisch contact wilt kan je daar een terugbelafspraak voor maken via onze site.