Skip to main content
Antwoord

Witte SuperWifi branden groen, zijn echter niet meer zichtbaar in topografie van de KPN Box 12

• November 17, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

ik heb een kpn box  12 met 3 superwifipunten versie 1 (de witte). Helaas ondervind ik nogal wat problemen dat de wifipunten na een tijdje goed te werken uitvallen. Ik heb al meerdere keren het hele (tijdrovende) stappenplan doorlopen om de boel opnieuw op te starten (zie hieronder), maar het blijft voorkomen. Een week geleden hadden alle wifipunten op groen en ook op het overzicht van het modem.

Op dit moment zie ik nog 1 van de 3 wifipunten in rood in de interface van het modem. De andere twee zijn niet meer zichtbaar, ook al branden ze nog wel groen. Het gekke is dat er links in het overzicht wel aangegeven wordt dat er 3 extenders zijn, maar die vind je verder nergens meer terug (zie plaatje hieronder). 

Ik vind het allemaal knap waardeloos. Ik had tot de update in september een prima werkende wifi, maar nu is het drama. 

Is hier een oplossing voor die blijft werken? Anders dan overstappen naar Ziggo of zelf 80 euro voorrijkosten betalen voor een monteur?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Jonathand77, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Balen dat je de laatste tijd veel problemen met de SuperWifi punten ervaart. Ik begrijp dat je al eens een volledig schone installatie hebt geprobeerd, helaas zonder succes. Nu geef je ook aan dat je de SuperWifi punten niet in de topologie van de KPN Box 12 terugziet, terwijl ze verder wel gewoon groen branden.

Beide problemen kunnen tijdelijk verholpen worden door een herstart van het thuisnetwerk vanuit de interface van het modem. Maar verder is het helaas wachten tot een update van de KPN Box 12 waarmee deze problemen als het goed is verholpen zullen worden.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Hallo ​@Jonathand77, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Balen dat je de laatste tijd veel problemen met de SuperWifi punten ervaart. Ik begrijp dat je al eens een volledig schone installatie hebt geprobeerd, helaas zonder succes. Nu geef je ook aan dat je de SuperWifi punten niet in de topologie van de KPN Box 12 terugziet, terwijl ze verder wel gewoon groen branden.

Beide problemen kunnen tijdelijk verholpen worden door een herstart van het thuisnetwerk vanuit de interface van het modem. Maar verder is het helaas wachten tot een update van de KPN Box 12 waarmee deze problemen als het goed is verholpen zullen worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2025

@Denise van KPN Dank je wel voor je reactie. Herstart geeft inderdaad weer tijdelijk de juiste status weer. Voor wanneer staat de nieuwe update gepland?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat kan ik zo niet zeggen, ​@Jonathand77. Ik hoor dat het binnenkort zal zijn, maar wanneer precies weet ik niet. Hou onze Product Updates in de gaten. We zullen het daar delen als een update bekend is.