Skip to main content
Vraag

Witte SuperWifi punten blijven een paars lampje houden

• June 6, 2025
  • 31 reacties
  • 332 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 10, 2026

Ik merk nu dat mijn enige draadloze wifipunt weliswaar een groen ledlichtje geeft, maar in het modemoverzicht een foutmelding geeft. Zie bijlagen.

Betekent dit dat deze toch geen verbinding heeft?

Jasper van KPN
Moderator

Het eerste screenshot geeft aan dat die niet goed verbonden is inderdaad, de status daar is Paired. Daar moet Synced staan, dan is die goed gekoppeld. Blijft die status ook al als je 'm een keer opnieuw opstart?

• Auteur
  • Topper
  • January 12, 2026

Ik heb het wifipunt opnieuw opgestart. Het knippert eerst groen, daarna heel even paars en gaat weer verder met groen. Nu brandt het weer groen, maar er is niets veranderd in de status.

Jasper van KPN
Moderator

De status is koppig dus! Daarmee kan het SuperWifi punt wel gewoon goed werken, maar schakelen apparaten minder makkelijk over naar andere wifipunten als je uit bereik van deze bent. 

Wat we kunnen doen voor dit geval is inloggen op het modem, naar Instellingen gaan, dan naar Systeem en daar het thuisnetwerk herstarten. Daarmee maakt het modem opnieuw onderling verbinding met de SW punten.

• Auteur
  • Topper
  • January 13, 2026

Thuisnetwerk geherstart en nu staat het wifipunt op status “synced”. Momenteel draait het weer!
Hopelijk blijft het zo!

Jasper van KPN
Moderator

Die status klinkt een stuk beter inderdaad 😄 Ik hoop met je mee dat het nu zo blijft werken! En mocht het onverhoopt toch weer op Paired komen te staan, dan kan je het thuisnetwerk nogmaals herstarten als eerste stap.