Skip to main content

Waarom is er nog geen KPN app voor AppleTV+?

• 16 november 2024
  • 50 reacties
  • 812 keer bekeken

Waarom is er nog geen KPN app voor de Apple ?

Zelfs Odido en Ziggo heeft er een . Nu ik zie dat Odido ook Glasvezel 1000 up en down heeft is er wel een goede alternatief. 1 dagje alles rustig omzetten en ook nog eens maanden korting…

Valt me zwaar tegen van zo’n “ hightech” bedrijf  als KPN dat maar niet geregeld krijgen dat we KPN via de AppleTV+ kunnen kijken. 
Wat vinden jullie? Overstappen naar Odido of niet, zo niet.. waarom niet?

50 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@henry 

Welkom op de community van KPN.

Ik heb daar een jaar geleden ook al een uitgebreide topic aan besteed.
Het komt er kort op neer, dat er een KPN TV+ App voor de Apple TV (4K) gaat komen, maar dat het momenteel nog onbekend is waneer deze uitgebracht gaat worden door KPN.
Mijn hoop ligt voor nu op 2025, aangezien KPN wel heel druk bezig is met zijn KPN TV+ App voor andere apparaten en besturingssystemen.

Odido heeft inderdaad al een TV app voor Apple TV (4K), maar als ik op het forum van Odido verschillende topics hierover lees, zijn er nog veel problemen met deze TV app.
Dus of je dan moet overstappen naar Odido, is een volledig keuze aan jezelf.

Meer kun je terug lezen in mijn topic:

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 17 november 2024

KPN had, mijns inziens terecht, ingezet op kijken ZONDER kastje door middel van de app.

De nieuwe versie gaat nu echter ook voor de Apple TV+ komen. Dat duurt nog wel een paar maandjes. 

De afstandsbediening van Apple TV+ lijkt me niet zo handig met tv kijken. Geen cijfers.

Kun je wel zappen met de + en - knop?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@PeterG 

KPN is inderdaad druk bezig met de KPN TV+ App, momenteel loopt er een testpilot voor de KPN TV+ App speciaal voor de Smart Televisie, dus er wordt wel wat vaart ingezet.

Het is dan logisch dat daarna waarschijnlijk de testpilot komt voor de KPN TV+ App voor de Apple TV, dus dan ben je inderdaad wel wat maanden verder.
Dus mijn gedachten dat deze in 2025 gaat komen, is dus niet zo heel gek.

De afstandsbediening van de Apple TV werkt heel soepel en gemakkelijk kan ik je zeggen, er zit namelijk een trackpad ingebouwd, waarmee je heel gemakkelijk navigeert.
De toets met de + en de - is hoofdzakelijk bedoeld voor de volume.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2327 reacties
  • 17 november 2024
PeterG schreef:

KPN had, mijns inziens terecht, ingezet op kijken ZONDER kastje door middel van de app.

De nieuwe versie gaat nu echter ook voor de Apple TV+ komen. Dat duurt nog wel een paar maandjes. 

De afstandsbediening van Apple TV+ lijkt me niet zo handig met tv kijken. Geen cijfers.

Kun je wel zappen met de + en - knop?

Gaat allemaal prima werken hoor.

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 17 november 2024

Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen. Zo bedien ik de smart TV app op mijn Chromecast Google TV met de Comfort+ afstandsbediening van KPN en dat werkt heel erg prettig.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2327 reacties
  • 17 november 2024
wjb schreef:

Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen. Zo bedien ik de smart TV app op mijn Chromecast Google TV met de Comfort+ afstandsbediening van KPN en dat werkt heel erg prettig.

Kan met de AppleTV ook, zolang het maar bluetooth is.

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 18 november 2024

wjb schrijft: Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen.

En met een televisie met HDMI CEC werkt de afstandsbediening van de tv ook met de Chromecast Google-TV. Ik neem aan dat Apple TV+ dat ook ondersteunt. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
PeterG schreef:

wjb schrijft: Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen.

En met een televisie met HDMI CEC werkt de afstandsbediening van de tv ook met de Chromecast Google-TV. Ik neem aan dat Apple TV+ dat ook ondersteunt. 

Hoi ​@PeterG 

Ja, dat is zeker het geval.
Ik regel het meeste met mijn Apple TV Remote, zoals het regelen van de volume van mijn LG soundbar en het uit- en aanzetten van mijn LG OLED televisie en soundbar.
De afstandbediening van de televisie zelf, hoef ik alleen maar te gebruiken als ik in het menu van de televisie moet zijn, als ik bijvoorbeeld een instelling wil wijzigen.

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 18 november 2024
Michel.uit.Arnhem schreef:

Ik regel het meeste met mijn Apple TV Remote, zoals het regelen van de volume van mijn LG soundbar en het uit- en aanzetten van mijn LG OLED televisie en soundbar.
De afstandbediening van de televisie zelf, hoef ik alleen maar te gebruiken als ik in het menu van de televisie moet zijn, als ik bijvoorbeeld een instelling wil wijzigen.

@PeterG bedoelt juist precies de andere kant op. Dus de afstandsbediening van de televisie gebruiken om de Chromecast Google TV of de Apple TV te bedienen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
wjb schreef:

@PeterG bedoelt juist precies de andere kant op. Dus de afstandsbediening van de televisie gebruiken om de Chromecast Google TV of de Apple TV te bedienen.

Hoi ​@wjb 

Dat heb ik tot op heden nog niet geprobeerd, om eerlijk te zeggen.
Ik gebruik vrijwel altijd de remote van de Apple TV, omdat deze heel gemakkelijk en soepel werkt.
Maar ik kan het wel eens proberen natuurlijk.

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 18 november 2024

Hoe moet ik de meest rechter kolom interpreteren?

Hoe zou je in de gids naar de volgende/vorige zender willen gaan?

Hoe zou je in de gids naar de volgende/vorige pagina willen gaan?

Hoe zou je in de gids naar de volgende en vorige uitzending binnen een zender willen gaan.

Hoe zou je in de gids in één keer naar de zender CNN willen gaan als op dat moment de eerste pagina in de gids zichtbaar is?

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@wjb 

Het werkt ook andersom.
Ik kan met de afstandbediening van mijn LG televisie ook de Apple TV bedienen, ik heb net even geprobeerd en het werkt.

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 27 februari 2025

3 maanden verder …..remote van Apple TV is echt heb beste en makkelijkste wat je in je handen kan hebben, 3 4k versie is ook retesnel je vliegt door de verschillende apps kpn dwingt mij nu om maar gewoon een NLZIET abonnement te nemen dat ook erg prettig is.. zal ook duizenden onnodige kastjes schelen die luk raak worden rond gestuurd...waarom moeilijk dan als...

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 27 februari 2025

.remote van Apple TV is echt heb beste en makkelijkste

Ook die heeft toch geen cijfer- en zaptoetsen ​@zijksnor ? Net als bij de Chromecast en Streamer.

Dus net zo matig en helemaal niet handig met een app voor televisie zenders.

Ook met NLziet gebruik ik het liefste de cijfertoetsen om direct naar een zender te gaan. NLziet heeft gelukkig ook gewoon cijfers. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

Voor die paar procent die een Apple TV box gebruikt zou het heel fijn zijn als de kpn app er eindelijk is.

Ik moet er namelijk ook niet aan denken dat ie op mijn apparaten er niet is. (btw Chromecast Google-TV 4k en Nokia streamingbox 8000)

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 27 februari 2025

heb je het wel eens zelf gebruikt? AppleTV  blinkt uit zoals ik al zei in snelheid en eenvoud..

als je een programma kijkt op NLZIET en je klikt 1 keer op de terug knop krijg je een carrousel van de zenders op volgorde te zien met een preview thumb die live is zeg maar…

dan kan je op de trackpad van je remote gewoon naar rechts of links swipen, met andere woorden, je kan je remote blind en in het donker gebruiken zonder na te denken … probeer dat maar eens met 1 van de vele verschillende KPN afstandbediening te doen..gaat je niet lukken

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 27 februari 2025

Dat werkt dan anders dan op Android TV. Op Google TV zal ik het eens proberen. 

Overigens weet ik wel zeker dat dat verschil er straks niet zal zijn met de KPN TV+ app. Dat zal overal hetzelfde werken. 

In het geval van kpn zal het dan de minigids zijn. Die is zonder (bewegende) plaatjes. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1203 reacties
  • 27 februari 2025
henry schreef:

Waarom is er nog geen KPN app voor de Apple ?

Zelfs Odido en Ziggo heeft er een . Nu ik zie dat Odido ook Glasvezel 1000 up en down heeft is er wel een goede alternatief. 1 dagje alles rustig omzetten en ook nog eens maanden korting…

Valt me zwaar tegen van zo’n “ hightech” bedrijf  als KPN dat maar niet geregeld krijgen dat we KPN via de AppleTV+ kunnen kijken. 
Wat vinden jullie? Overstappen naar Odido of niet, zo niet.. waarom niet?

In januari ben ik verhuisd. En voor internet en tv (only) overgestapt naar Odido, na 39 jaar klant van kpn te zijn geweest. Het (nog steeds) ontbreken van kpn op de Apple TV, was weliswaar niet de allerbelangrijkste reden om over te stappen maar speelde zeker wel mee, net als het lachwekkende verlengaanbod.

Twee extra TV-ontvangers loopt toch aardig in de papieren, zeker als die maar incidenteel worden gebruikt. En om alléén voor de Smart TV app van kpn (de niet meer zo smart zijnde) televisies voor de slaap- en logeerkamer te vervangen is ook pure verspilling.

In de woonkamer kan ik zowel via de Apple TV als de TV-App (op de LG TV) kijken. Beiden een uitstekend beeld -  en net als internet - net zo stabiel als kpn. 

Ook niet onbelangrijk: het zenderaanbod van Odido voldoet. TV5 gewoon in het basispakket, BBC 3 en BBC 4 in een aanvullend pakket. Zenders die kpn helemaal niet aanbiedt.

Al met al: ik heb beslist geen spijt van de overstap. En de bankrekening al helemaal niet 🤣

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Berteman 

Zover wil ik niet gaan, door over te stappen alleen voor de televisie.
Ik ben méér dan tevreden over KPN als provider, en ik heb daar inmiddels al mijn diensten bij lopen, behalve voor de televisie en radio dan.
Op mijn Apple TV 4K heb ik NLZIET om naar Live TV te kunnen kijken, en Radio NED+ om naar de radio te luisteren.

Maar in jouw geval snap en begrijp ik dat je de keuze hebt gemaakt, om over te stappen naar Odido.
En het scheelt (buiten de kortingsperiode om) enkele euro’s in vergelijking met KPN.

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 27 februari 2025

Dan klopt je ondertekening hier ook niet meer ​@Berteman .

PeterG
Superuser
  • 61088 reacties
  • 28 februari 2025

Weer wat geleerd dankzij ​@zijksnor .

Bij NLziet kun je in Android-TV en Google-TV zappen met de < en > toetsen van het kompas.

Dát zou nou ook met de kpn smart-tv app moeten kunnen. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1203 reacties
  • 28 februari 2025

De overstap naar Odido is niet alleen vanwege TV ​@Michel.uit.Arnhem. Met TV only bedoel ik, dat het bij Odido itt tot kpn mogelijk is TV af te nemen zonder een (of meer) ontvangers. De apps van Odido werken op zowel de LG televisie als de Apple TV prima: aparte ontvangers om alleen TV te kunnen kijken, zijn (voor mij persoonlijk) volstrekt overbodig maar die ontvangers maken het internet en tv abonnement van kpn onnodig duur. 

De handtekening is aangepast ​@PeterG . Bedankt voor de opmerkzaamheid.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 28 februari 2025

@Berteman 

Mijn buurman heeft Odido en ik moet zeggen dat ik het beeld via de app matig vind.

Ik zie dat het € 50,-- per maand kost.

Internet plus TV (zonder ontvangers (dus alleen via de app)

Bij KPN met 1 ontvanger:

Internet € 42,50 + € 12,50 tv (inclusief 1 ontvanger) € 55,-- per maand dus en je kan KPN ook via de app op de tv kijken.

zijksnor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 28 februari 2025

@joop2011 daar gaat de hele discussie niet over, maar over het feit dat er geen apple tv app is,  als het beeld matig is bij odiedoe zullen ze wel flink de bandbreedte afknijpen lijkt me

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12952 reacties
  • 1 maart 2025
zijksnor schreef:

@joop2011 daar gaat de hele discussie niet over, maar over het feit dat er geen apple tv app is,  als het beeld matig is bij odiedoe zullen ze wel flink de bandbreedte afknijpen lijkt me

Hartelijk dank voor de aanvulling.

Uiteraard had ik begrepen dat het over Apple app ging.

Maar ik merkte op dat Odido een beetje te veel werd opgehemeld, vandaar mijn opmerking.

Waarom KPN nog steeds geen app heeft voor Apple is mij een groot raadsel.

Er zijn al heel erg veel topics over dit onderwerp.

Geert Woulter
Deelnemer

Het is ontzettend teleurstellend dat KPN de Apple TV-app nog steeds niet aanbiedt—het is 2025!

Reageer