Skip to main content
Jubileum

15 jaar KPN Community: dankzij jou!

• November 3, 2025
  • 63 reacties
  • 23518 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Vandaag, en de hele maand november 2025, vieren we iets bijzonders. De KPN Community bestaat 15 jaar! Wat begon als een klein experiment om “online zichtbaar te zijn”, met slechts een handvol topics en dagen wachttijd op een antwoord, is uitgegroeid tot een plek waar kennisdeling, betrokkenheid en innovatie samenkomen.

Van 2 mensen en 7 dagen wachttijd… 

In 2010 startten we met een team van twee medewerkers. Topics druppelden binnen en werden handmatig verdeeld. Titels als:

• Blackberry Curve mail uitzetten” 
  • Hoe draadloos is draadloos Digitenne????
  • Thomson 780 als router
  • Motorola 1960
  • hoe krijg gratis tv op mijn laptop

stonden bovenaan het forum. En het kon soms wel een week duren voordat je antwoord kreeg. Bijna niet meer voor te stellen, toch?
Tegenwoordig is de KPN Community een levendig platform waar duizenden klanten elkaar én KPN weten te vinden. Antwoorden komen vaak binnen minuten, en kennis wordt gedeeld door leden én moderators!

Van hulpforum naar co-creatieplatform 

De community begon als een plek waar klanten elkaar hielpen met vragen over producten en diensten. In de loop van de jaren veranderden de vragen. Doordat onze website steeds betere digitale servicetools kreeg, kwamen er minder standaardvragen. De community groeide uit tot een plek voor verdieping, feedback en samenwerking: een echt co-creatieplatform.

We zijn gegroeid, dankzij jou!

Die groei is te danken aan onze actieve en betrokken leden. Jullie inzet hield de community niet alleen relevant, maar bracht haar ook verder. We beantwoordden niet alleen meer vragen, maar gingen vooral luisteren: naar ideeën, ervaringen en suggesties. Samen ontwikkelden we producten die beter aansluiten op wat klanten écht willen. Een mooi voorbeeld daarvan is de KPN TV+ Box: deze tv-ontvanger is getest, besproken en verbeterd met hulp van community leden. 

Kennis delen en transparant ontwikkelen

Om veelgestelde vragen te bundelen en klanten proactief te informeren, werd de Kennisbank gelanceerd. In de Kennisbank vind je betrouwbare informatie over producten, diensten en actuele onderwerpen: geschreven en onderhouden door KPN Moderators en soms ook door actieve community leden. 

Product Updates 

Daarnaast zijn er Product Updates, waarin KPN ontwikkelingen deelt en actief feedback verzamelt. Zo weten onze klanten niet alleen wat er verandert, maar kunnen ze ook meedenken over hoe producten beter aansluiten op hun wensen. Deze combinatie van informeren en betrekken maakt de KPN Community tot een waardevolle schakel tussen klanten en onze organisatie. 

Achter de schermen: het KPN Community team

Vandaag bestaat het Community team uit een teamlead, Community Manager, coach en 14 moderators. 
Met veel plezier staan we dagelijks klaar om klanten te helpen, gesprekken te begeleiden en de Community levendig te houden.

We denken continu creatief na over nieuwe manieren om mensen te betrekken, te informeren en te verrassen: want dat is wat de Community zo uniek maakt.

… en ons werk zo leuk ;-)

Samen leren, beleven en verbeteren

Een andere mooie manier om dat te doen, is via onze Community events! We hebben al een aantal mooie, bijzondere en leerzame ontmoetingen gehad. De Glasvezeldag, Securitydag, Community event op het hoofdkantoor van KPN en het (alvast) vieren van ons jubileum tijdens SAIL zorgden voor een persoonlijke verbinding, en maakt de band tussen de KPN Community en onze gebruikers sterker dan ooit.

Een feest van herkenning en van de toekomst

Dit jubileum vieren wij graag samen met jou! We hebben van alles bedacht en voorbereid. We blikken terug op de hoogtepunten, delen een infographic, organiseren spellen en winacties, en staan stil bij alles dat we samen hebben bereikt!

Bedankt dat jij er bent: want jij maakt ons platform tot een community! 

Beleef jij ons jubileum met ons mee? 
We zijn benieuwd:

• Hoe kwam je bij ons terecht?
  • Heb jij een mooi community moment of favoriete topic?

Vertel het ons hieronder en vier dit jubileum samen met ons mee!

63 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 3, 2025

Allereerst van harte gefeliciteerd met het 15 jarige bestaan van de KPN-community.
In 2014 werd in Leeuwarden glasvezel aangelegd en 'heb toen gelijk onze oranje vriend dag gezegd en me op de KPN geabonneerd en geen dag spijt gehad.
Zelden storing, iets wat bij mijn vorige provider veel vaker voorkwam.
Prima internet-snelheden die toen uniek waren.
Ga zo door KPN. 🤙🤙🤙

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Gefeliciteerd iedereen! 🎉🎉

Cliché, maar wel waar: alles aan deze community maakt het zo’n toffe plek! Van klanten helpen, tot dingen mogen testen en actief mee mogen denken: Heel erg bedankt KPN en alle leden. Want zonder elkaar, was dit niet mogelijk. 

Een community hoogtepunt voor mij is toch wel dat ik heb mogen bijdragen aan dit artikel over de Community voor oa de nieuwsbrief: https://www.kpn.com/beleef/blog/klanten-helpen-klanten

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Gefeciteerd met 15 jaar kpn community.kpn.com waarvan ik vanaf 2012   heb mogen helpen nadat ik het tiscali,telfort forum heb mogen verlaten toen het werd opgeheven.

Groet jimny uit leeuwarden

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • November 3, 2025

Gefeliciteerd KPN Community. Ik ben nu 1,5 jaar bij KPN en deze Community is een fijne plek om te vertoeven……Ga zo door 👍

JanD
Superuser
  • November 3, 2025

Van harte gefeliciteerd met het behaalde jubileum.

Ik ben sinds 2018 (Telfort, later KPN bij het forum.

Sinds dat een particulier internet thuis heeft ben ik steeds bij alle providers die ik heb gehad,

BBS (BulletinBoardSystems)/Zonnet/Versatel/Tele2/UPC/Ziggo/Telfort/KPN lid van een forum geweest.

Het heeft me altijd getrokken wat nieuws van anderen te kunnen leren en zelf mijn mijn kennis en 60-jarige ervaring in de automatisering, wat nu onder het begrip ICT valt, met anderen te kunnen delen.

Ik hoop dat ook nog een poosje te kunnen blijven doen, ondanks mijn leeftijd.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 3, 2025

Omdat ik ooit (10 jaar terug) zocht naar hulp bij problemen met internet kwam ik op het forum uit.

En nu 8 jaar actief ondertussen zelf ook KPN internet omdat er glas werd aangelegd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

Mooi artikel Shyrin! 🍾🥂

• November 3, 2025

Ik ga een filmpje https://youtu.be/eLYvRW2QHvs?feature=shared delen wat alleen op deze manier kan. Feliciteren door te bellen met 0800 0402 gaat niet. Hahaha! Domme robot die het dan niet begrijpt telefonisch. Whahahaa! En misschien miscommunicatie daarna. 😜 Maar tot ik naar Odido volledig overstap eind 2027 blijft het super dat deze forum er is.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat een heerlijke reacties, dank jullie wel! 🤗 We maken er graag samen met jullie een gezellige en feestelijke maand van, om samen ons jubileum te vieren!

Daarom hebben we verschillende leuke dingen voorbereid, om te beginnen hebben we net een spel live gezet. Spelen jullie gezellig mee?

• November 3, 2025

Wat een heerlijke reacties, dank jullie wel! 🤗 We maken er graag samen met jullie een gezellige en feestelijke maand van, om samen ons jubileum te vieren!

Daarom hebben we verschillende leuke dingen voorbereid, om te beginnen hebben we net een spel live gezet. Spelen jullie gezellig mee?

Ik ga dat spel niet doen. Want de spelregel is zoek in andere topics en ik wil niet geconfronteerd worden met vragen van klanten waar ik niks mee te maken heb, snap je?

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • November 3, 2025

Vanaf 2017 lid van de community, na 28 jaar te hebben gewerkt bij KPN nog steeds een 💚. Door hier actief mee te kunnen doen blijf je toch verbonden met die mooie club!

Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum! 🥳

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Gefeliciteerd lui!

Ik kom vanuit XS4ALL en ik denk dat ik 1 van de eerste was die met een piepend modempje verbinding zocht met de server die in Amsterdam(ned) stond. Dit waren de eerste dagen, met Netscape, Explorer, Gopher en noem alle applicaties maar op. Encryptie was er helemaal nog niet. 

Toen ging ik naar KPN omdat XS op hield te bestaan en na enige tijd kwam ik op het forum terecht. 

Het forum zat ik al even op, maar was niet actief bezig. Ik ontdekte dat nogal wat mensen vragen hadden t.a.v. security etc, maar gaandeweg leerde ik ook de medegebruikers kennen en ik moet zeggen, dat valt niet tegen 😃. In mijn profiel kun je lezen waar ik me allemaal mee bezig hou en middels dit forum probeer ik een ander te helpen die bv meer wilt weten over dit onontgonnen gebied.

Op naar de volgende 15 jaar!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Van harte gefeliciteerd.

Erg leuk forum, van het begin af aan vond ik het al een goed forum waar je goed geholpen werd. 

Ik zit op het forum vanaf 2010, toen Leusden Glasvezel (FTTH) kreeg.

Ik had toen de hoogste glasvezel snelheid van 50 Mb/s up en 50 Mb/s down.

Snelheden die we toen zelf nog hoog vonden.😉

Gegevens van mijn eerste abonnement zijn:

Pakket: Internet en Bellenbrons
Kosten per maand 45,00 euro.

50/50 plus bellen

Oktober 2011 heb ik IPTV toegevoegd.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Van harte gefeliciteerd! 🥂🍾Wat een leuke club is het geworden in al die jaren. Zelf heb ik twee community events mee mogen maken. Vooral de dag in Hilversum heeft grote indruk op mij gemaakt. Buiten het feit dat het leerzaam was en dé toren... Als ik ‘m nu zie, dan denk ik ‘Wow! Die heb ik aangeraakt!’ 🤣

Ook minder leuk nieuws ná die dag. Dat heeft erin gehakt bij mij. Zo zit je met iemand te praten en zo verneem je dat hij er niet meer is, onze Community Legende ‘WJB’ is er niet meer🕯, ik vind dat dat ook mag worden ge- of benoemd. Hij heeft m.i. een enorme bijdrage geleverd aan al die topics die in de loop der jaren voorbij kwamen. 

Nogmaals van harte en ga zo door op naar de komende 15 jaar! 

💚

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 3, 2025

Een community hoogtepunt voor mij is toch wel dat ik heb mogen bijdragen aan dit artikel over de Community voor oa de nieuwsbrief: https://www.kpn.com/beleef/blog/klanten-helpen-klanten

Jaaaaa, héél erg tof dat onder andere jij hieraan hebt meegewerkt ​@ikheetjeff! 💚

Ik hoop dat ook nog een poosje te kunnen blijven doen, ondanks mijn leeftijd.

Dat hopen wij uiteraard ook, ​@JanD! 😄

Ik zit op het forum vanaf 2010, toen Leusden Glasvezel (FTTH) kreeg.

Ik had toen de hoogste glasvezel snelheid van 50 Mb/s up en 50 Mb/s down.

Snelheden die we toen zelf nog hoog vonden.😉

Haha, wat grappig ​@joop2011 ! Nu niet meer voor te stellen, toch?! 

Dank allemaal, voor jullie mooie woorden en herinneringen! 

...

Ook minder leuk nieuws ná die dag. Dat heeft erin gehakt bij mij. Zo zit je met iemand te praten en zo verneem je dat hij er niet meer is, onze Community Legende ‘WJB’ is er niet meer🕯, ik vind dat dat ook mag worden ge- of benoemd. Hij heeft m.i. een enorme bijdrage geleverd aan al die topics die in de loop der jaren voorbij kwamen. 

Fijn en goed dat je WJB benoemd, ​@driemaster.
We denken nog vaak aan hem, bijvoorbeeld bij een technisch diepgaande discussie, of bij het nieuws dat er geen restricties meer zijn bij het bekijken van opnames en Terugkijken op de Smart TV+ App en het nieuws over geen extra roamingkosten meer op de Noordzee had hij fantastisch gevonden! Zijn bijdragen en betrokkenheid hebben echt mee vormgegeven wat onze community vandaag is.

Nogmaals van harte en ga zo door op naar de komende 15 jaar! 

Gaan we zeker doen. 

Bedankt voor jullie betrokkenheid en ik zou zeggen: op naar de volgende 15 jaar samen! 

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • November 3, 2025

Van harte gefeliciteerd met deze fantastische mijlpaal!! Het is ook oprecht een leuke plek om rond te lopen. Op naar de volgende 15 jaar!!

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Van harte met 15 jaar. Tot heden bevalt KPN ons goed. Glasvezel werkt stabiel al hebben we soms met terugkijken wat vertraging( gehad).

Op de volgende 15 jaar. Als de prijs betaalbaar blijft en de kwaliteit in verhouding dan blijven wij nog jaren een tevreden klant!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 3, 2025

Van harte gefeliciteerd met deze fantastische mijlpaal!

Het is wel waar, de kpn community is bijzonder actief  en of je nu een basis vraag hebt of weer in een unieke gek probleem bent terechtgekomen er word eigenlijk altijd vlot gereageerd en samen naar een oplossing gezocht. Meestal gestart door leden en later daar waar nodig aangevuld door de moderators.
Door het persoonlijk contact via het forum voelt het alsof je daadwerkelijk gehoord word en een directe ingang hebt bij de juiste KPN afdelingen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 3, 2025

Van harte gefeliciteerd!

Ik ben hier terechtgekomen toen ik met spanning op Glasvezel zat te wachten. Daarna ben ik blijven hangen, omdat er naar mijn mening veel interessante onderwerpen voorbij kwamen. 

De hulp van medeleden vond ik altijd leuk om te lezen, vooral de netwerk gerelateerde topics. Ons zeer gewaardeerde lid (helaas te vroeg van ons heengegaan), @wjb, reageerde altijd vol passie en dook diep in de materie. Dat was altijd ontzettend interessant en leerzaam! Zijn mening had veel waarde. Hij wordt hier nog steeds enorm gemist.

Verder vind ik dat het KPN-team goed samenwerkt met de vaste leden, maar ook streng is wanneer dat nodig is. Wat ik ook mooi vind, is dat de medewerkers soms gebruik maken van de kennis van vaste leden door ons te taggen in specifieke topics om problemen op te lossen.

Tot slot wil ik zeggen dat ik denk dat we hier een leuke club vormen. Soms schuurt het een beetje, maar dat mag. Je hoeft het immers niet altijd met elkaar eens te zijn. Over het algemeen vullen we elkaar goed aan, en mensen die hulp zoeken worden hier ontzettend snel geholpen.

Op naar de volgende 15 jaar, @kpn-team bedankt voor jullie inzet!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Gefelicitaart 🎂 met dit mooie jubileum! 🎉
Er is duidelijk niet alleen behoefte aan tech-hulpvragen maar ook aan communities en deze maakt toch dat je ff wat langer blijft hangen. 🙏  

Ik moet eerlijk zeggen dat de sfeer hier wel verbeterd is. 😉 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • November 3, 2025

Nou, je hebt geen idee wat voor een ‘big smile’ jij mij nu bezorgd, door dit te zeggen ​@Anneke-Anna. Ik weet niet beter dan dat jij altijd open en eerlijk jouw mening deelt, dus dat je dit zegt, waardeer ik extra.

We hebben er samen aan gewerkt om de sfeer te verbeteren, dus fijn dat dat merkbaar is! En we gaan er natuurlijk mee door 😉💪🏾

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Nou, je hebt geen idee wat voor een ‘big smile’ jij mij nu bezorgd, door dit te zeggen ​@Anneke-Anna. Ik weet niet beter dan dat jij altijd open en eerlijk jouw mening deelt, dus dat je dit zegt, waardeer ik extra.

We hebben er samen aan gewerkt om de sfeer te verbeteren, dus fijn dat dat merkbaar is! En we gaan er natuurlijk mee door 😉💪🏾

Dat hoor ik vaker, die eerlijkheid van mij ;-) en fijn dat het gewaardeerd wordt. 🙏  

Keep up the good work 👌

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor jullie lieve woorden, op de volgende 15!😊

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 3, 2025

Wat vliegt de tijd he, GEFELICITEERD met het 15 jarige bestaan.  🎉 Nog vele jaren te komen🎊😃

Bedankt voor assistentie al die jaren. 

Groetjes Erwin 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Allemaal gefeliciteerd met dit heugelijke feit, ik ben hier terecht gekomen tijdens de overgang van XS4ALL naar de systemen van KPN en dit is de enige community waarvan mijn gewicht en omvang toegenomen is wegens het winnen (aantal paaseitjes raden) en vervolgens nuttigen van een overheerlijke, via de brievenbus bezorgde (jawel) taart. 🤗

Iedereen bedankt voor zijn aanwezigheid alhier, want zonder deelnemers geen community!