Skip to main content
Jubileum

15 jaar KPN Community: herinneringen van oud-collega’s

• November 20, 2025
  • 4 reacties
  • 161 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

In november is het feest: de KPN Community bestaat 15 jaar!
In die 15 jaar is er veel gebeurd, verbeterd en gegroeid. Daarom blikken we terug: samen met de mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt. Wie kan ons beter meenemen dan onze oud-collega's die vanaf het begin hebben meegebouwd? Lees hun herinneringen, anekdotes en trots over 15 jaar KPN Community. 

Terugblik op 15 jaar KPN Community

Met hulp van sommige van onze oud-collega's nemen we je mee in een terugblik op de afgelopen 15 jaar. Wat is hen het meest bij gebleven? 

Paul van KPN (oud moderator én coach)

Wie al wat langer actief is, kan zich vast Paul nog herinneren! Met 224 geschreven topics en ruim 15.000 reacties heeft hij meegeholpen aan het maken van onze Community tot wat het nu is.

De KPN Community bestaat 15 jaar. Voor mij is dat niet zomaar een getal, maar een periode waarin ik met hart en ziel heb meegebouwd aan een platform dat klanten verbindt, informeert en versterkt. Jarenlang actief als Mod en Senior bij het KPN Forum uhhh Community, heb ik van dichtbij meegemaakt hoe de Community zich ontwikkelde van een eenvoudig platform voor vraag en antwoord tot een strategisch kanaal voor klantcontact, productontwikkeling en merkbeleving.

Wat me het meest bijblijft? De directe impact van de Community. Bijvoorbeeld tijdens software-updates van de tv-box of storingen, waarbij klanten massaal hun ervaringen deelden. Dankzij korte lijntjes met technische collega’s konden we snel schakelen en updates doorvoeren die écht verschil maakten.

Nu, 15 jaar later, kijk ik met trots terug. Op de vele duizenden reacties, de duizenden topics, de vele collega’s en klanten die we hebben mogen helpen.

Allart (oud Community Manager)

We gaan nu iets verder terug in de tijd. Allard was Community Manager in de community, toen we nog bekend stonden als het KPN Forum. Hij heeft tot ongeveer 6 jaar geleden bij ons gewerkt.

Wat geweldig dat het forum, inmiddels onze community, alweer 15 jaar bestaat. Van de allereerste klantdagen met onze meest actieve leden, tot samen een van onze producten nog beter maken. De community stond aan de basis van het digitaal helpen van klanten en voegt nog steeds zoveel toe.

Vooral mooie herinneringen aan onze leden die zoveel andere mensen hebben geholpen, het contact met deze leden was altijd leuk!

Nu op naar de volgende mijlpaal. Dat er nog veel meer waardevolle informatie en antwoorden gedeeld wordt, zo kunnen we nog veel meer klanten digitaal helpen!

~Allart  

Joran (oud moderator)

Joran was ook echt een voorbeeld van een bouwsteen in onze community! En was het technisch? Er was niets dat Joran niet wist, of anders wist uit te zoeken!

Een van de leukste dingen van het forum vond ik de complexe problemen. Als je een bericht plaatst op het forum is dat met een andere reden dan als je telefonisch contact opneemt met de helpdesk. Vaak treffen wij de lastigere problemen, langlopende issues of zeer technische vraagstukken. Als moderator is de werkwijze dan ook compleet anders dan bij de telefonische helpdesk. Wij blijven bij het probleem van begin tot eind, houden de vinger aan de pols en weten de juiste personen binnen de organisatie te vinden om verder te helpen. Superusers, andere gebruikers en KPN collega's zijn allemaal actief op het forum met een onuitputtelijke bron van kennis op allerlei verschillende gebieden. Als moderators helpen wij om iedereen bij elkaar te brengen.

Een topic dat me is bijgebleven is een probleem van ​@Calavera33. Deze gebruiker had een zeer trage internetverbinding omdat de grondkabel ongelukkig om een weiland heen liep, waardoor de afstand hemelsbreed niet zo ver van de straatkast lag, maar de kabel zo lastig liep dat er maar een paar Mbit mogelijk was over de lijn. Er is meerdere malen onderzoek gedaan maar er leek niets te verbeteren aan de verbinding. Samen met ​@Erik van KPN, een hoop geduld en doorzettingsvermogen hebben we het voor elkaar gekregen een graafploeg in te schakelen en deze gebruiker op een andere centrale aangesloten te krijgen om de verbinding sterk te verbeteren en na enige tijd zelfs pairbonding voor elkaar te krijgen. Een mooie oplossing die bij voorbaat niet mogelijk leek maar de klant uiteindelijk heel erg heeft geholpen. Zo zijn er talloze voorbeelden van waar het forum een enorme toegevoegde waarde kan bieden boven andere manieren van contact.

Leuke side note, deze klant heeft nadien nog een kaartje gestuurd met een bedankje!

Nadia (oud moderator)

Ook Nadia heeft haar voetsporen achtergelaten in de KPN Community. Ze heeft zich een tijd ontfermd over onze actieve gebruikers en superusers:

Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad op én met de KPN Community! Wat een bijzondere groep mensen: betrokken klanten, fanatieke super users en een geweldig communityteam. Samen hebben we zoveel mooie momenten beleefd.

Ik denk met een grote glimlach terug aan de gezellige dagen op kantoor met communityleden, de digitale koffiemomenten tijdens corona en natuurlijk het hilarische online ontsnapping spel tijdens het vorige jubileum, wat een energie en plezier!

Deze ervaringen hebben me echt laten zien hoe waardevol het is om dichtbij je gebruikers te staan: om samen te bouwen, te leren en te lachen. Communities waarin klanten en organisaties elkaar ontmoeten, inspireren en samen verder brengen; dat is pure magie.

Vanaf het eerste moment was ik gegrepen door de kracht van de community. Het voelde meteen als iets bijzonders: een plek waar mensen samenkomen, elkaar helpen en echt impact maken. Die energie heeft me niet meer losgelaten. Daardoor heb ik de volgende stap gezet in de wereld van communities. Inmiddels help ik andere organisaties bij het opbouwen en laten groeien van hun eigen communities, zodat ook zij kunnen ervaren hoe waardevol en krachtig het is om dichtbij hun gebruikers te staan.

Ik wens de KPN Community nog vele mooie jaren vol verbinding, plezier en groei. Blijf bouwen aan die bijzondere plek waar mensen elkaar vinden en samen het verschil maken! 💚

Wat een mooie reis! 15 jaar aan kennis, betrokkenheid en samenwerking. Dank aan iedereen die heeft bijgedragen: collega's, moderators en community leden. Op naar de volgende 15 jaar KPN Community!

4 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 21, 2025

Ik herinner me die case van Calavera, waar Joran het over heeft ook nog. Ik heb de kaart volgens mij ook nog steeds ergens in huis liggen 💚

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 21, 2025

Ik mis ​@Paul van KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 24, 2025

Het confettikanon mag nu wel uitgezet worden, wordt irrititant, vooral op de mobiel.😎

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • November 24, 2025

Ik mis ​@Paul van KPN.