Skip to main content
Sticky

Community Café

Community Café
Toon eerste bericht

179 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 30 januari 2025
Shyrin van KPN schreef:
MandersOnline schreef:

net zoals puzzels maken wat voor mij ook aardig rustgevend is, 

Ik heb nog een aantal exemplaren van een behoorlijk mooie uitdaging voor je liggen… Ben je daar in geïnteresseerd, ​@MandersOnline? 😁

@Shyrin van KPN Ik ga gerust een uitdaging aan qua puzzels, dus ja er is zeker wel interesse.

Zal je een paar voorbeelden geven van wat lastigere puzzels die ik al gemaakt heb:

Toon inhoud
1000 stukjes
500 stukjes

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 31 januari 2025

Oké, dat hoor ik graag! ​@MandersOnline, maandag ga ik dit meteen regelen! De puzzels zijn echt prachtig (check vooral de puzzel met de dino's, ​@Marcia van KPN  – misschien iets voor jouw zoontje?). Maar ze lijken mij best pittig! Hoe lang heb je erover gedaan?

Lego fanaten, ik zag deze vandaag bij de Kruidvat liggen:

Toon inhoud

ikheetjeff schreef:

Zijn er hier ook serie/film liefhebbers?

Ja, zeker ​@ikheetjeff 😍
Eigenlijk zouden we dit topic nieuw leven moeten inblazen: Wat zijn jouw favoriete series op dit moment? (of een nieuwe starten).

Wat gaaf, seizoen 2 van Wednesday: dat wist ik nog niet!
Ik heb net “American Primeval” gezien: als je van het genre houdt, dikke aanrader! Ik kreeg van ​@Thomas van KPN de tip om nu naar “The ballad of Buster Scruggs” te kijken, die staat op mijn lijst. Eerst maar Tulsa King afkijken! 

Jasper van KPN
Moderator
ikheetjeff schreef:

Ik heb heel lang Pathé Unlimited gehad, zo'n 11 jaar ging ik elke donderdagmiddag naar de bioscoop. Tijdens corona heb ik het stopgezet, en ik merk nu dat het me ook niet meer trekt. Als ik nu een film ga kijken zijn het films waar ik echt naar uitkijk, Oppenheimer, Dune 2 en Deadpool 3 zijn de 3 meest recente films die ik in de bios heb gezien. Dat is over ruim een jaar verspreid. Misschien komt het wel weer in de toekomst 🙂

Ik heb bijna alle bioskaartjes nog, die liggen op de bodem en ik heb er een Lego set op gezet. Beide werelden komen zo samen.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 31 januari 2025

The night agent seizoen 2 net afgekeken ook weer een goeie en kijk uit naar seizoen 3

Die rozen van Lego zijn ook gaaf idd!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Shyrin van KPN schreef:

Oké, dat hoor ik graag! ​@MandersOnline, maandag ga ik dit meteen regelen! De puzzels zijn echt prachtig (check vooral de puzzel met de dino's, ​@Marcia van KPN  – misschien iets voor jouw zoontje?). 

Zoontje? Ik ga 'm voor mezelf bestellen😅. Misschien mag hij wel helpen..

Roos79 schreef:

The night agent seizoen 2 net afgekeken ook weer een goeie en kijk uit naar seizoen 3

Ik heb net The Resident uitgekeken en ga dit weekend aan The night agent beginnen!

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 31 januari 2025

@Marcia van KPN Ja die staat hier ook op de lijst!

En je heb ook verzwarings knuffels, ook fijn heb er één van lot genootje.

Robert Brink
Helper
Forum|alt.badge.img

Test (dit bericht mag weg) of ik bij een mention een mailtje of melding (het belletje bovenaan) krijg.

@Robert Brink 

Antwoord; ja dus 🤣

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 31 januari 2025
Shyrin van KPN schreef:

Eigenlijk zouden we dit topic nieuw leven moeten inblazen: Wat zijn jouw favoriete series op dit moment? (of een nieuwe starten).

Klinkt als een goed plan!! Komende jaren staan er weer fantastische titels aan te komen (Ben zooo benieuwd naar Avengers in 2026)

Shyrin van KPN schreef:

Ik heb net “American Primeval” gezien: als je van het genre houdt, dikke aanrader! Ik kreeg van ​@Thomas van KPN de tip om nu naar “The ballad of Buster Scruggs” te kijken, die staat op mijn lijst. Eerst maar Tulsa King afkijken!

Niet helemaal mijn genre, maar ga hem wel onthouden. Soms heb je wel eens van die momenten dat je echt niet weet wat je moet doen, dan ga ik ‘m aanzetten!

Jasper van KPN schreef:
ikheetjeff schreef:

Ik heb heel lang Pathé Unlimited gehad, zo'n 11 jaar ging ik elke donderdagmiddag naar de bioscoop. Tijdens corona heb ik het stopgezet, en ik merk nu dat het me ook niet meer trekt. Als ik nu een film ga kijken zijn het films waar ik echt naar uitkijk, Oppenheimer, Dune 2 en Deadpool 3 zijn de 3 meest recente films die ik in de bios heb gezien. Dat is over ruim een jaar verspreid. Misschien komt het wel weer in de toekomst 🙂

Ik heb rond 2021 ~2/3 jaar lang Unlimited gehad. Was ook echt de tijd dat er super veel goede films uitkwamen. Vorig jaar werd dat wat minder. En dan “moet” je om het abonnement er uit te halen, dus toen maar opgezegd. Mijn laatste film in de bios was ook Deadpool 3, echt weer Marvel toppertje.

Heb zojuist gereserveerd voor Captain America, ga je die ook kijken?

Ondanks dat er veel kritiek is op Marvel’s verhaallijn omtrent tijdlijnen, ben ik sinds serie Loki echt helemaal verliefd op dit verhaal. Alles omtrent Marvel zoek ik nu op of TVA, Loki of Mobius in verschijnt. Zo benieuwd hoe dit verhaallijn gaat lopen!!

@Roos79 Wat vond jij van The Night Agent S2? Ik moest wel even inkomen, maar was wel weer goed! (Zonder iets te verklappen voor Marcia :D) Ook super fijn dat er eindelijk weer eens een serie met 10 afleveringen is.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 908 reacties
  • 31 januari 2025
JB22_ schreef:
Shyrin van KPN schreef:
MandersOnline schreef:

net zoals puzzels maken wat voor mij ook aardig rustgevend is, 

Ik heb nog een aantal exemplaren van een behoorlijk mooie uitdaging voor je liggen… Ben je daar in geïnteresseerd, ​@MandersOnline? 😁

Ook de Hema kan er wat van,…

Very onduidelijke red Kitty puzzle,.. Try or dy tig jaren plan 🤣

Valt mee, makkie…

...ook van de HEMA

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 31 januari 2025

@ikheetjeff Vond het helemaal leuk en idd even inkomen omdat het echt een totaal andere verhaal lijn is.

Heb ook voordat ik eraan begon even seizoen 1 opnieuw gekeken 😊

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 31 januari 2025
Shyrin van KPN schreef:

Oké, dat hoor ik graag! ​@MandersOnline, maandag ga ik dit meteen regelen! De puzzels zijn echt prachtig (check vooral de puzzel met de dino's, ​@Marcia van KPN  – misschien iets voor jouw zoontje?). Maar ze lijken mij best pittig! Hoe lang heb je erover gedaan?

Die van de Dino's heb ik meerdere weken over gedaan, denk wel 4 ofzo.

Die van Jan van Haasteren stuk korter, maar toen was ik ook meer aan het werk, de Dino's was tijdens Corona ellende. Heb toen met mijn zoon van toen 6 een grote plaat doorgezaagd om een puzzelplaat te maken en een voor de losse stukjes.

Wat betreft de Dino puzzel: Clementoni Impossible Jurassic World

Hij is moeilijk te vinden in winkels was toen een goedkoop dingetje van 5 euro.
Bij mij was er helaas bij het maken wat drinken overheen gekomen, maar heb hem toch af kunnen ronden.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 908 reacties
  • 1 februari 2025

2 dagen puzzelen…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Moderator
  • 7469 reacties
  • 1 februari 2025

Wat leuk die! ❤ 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4343 reacties
  • 1 februari 2025

Ik mis een hele LEGO discussie, ik vindt die bloemen echt schitterend.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 1 februari 2025

Ik vind de LEGO-bloemen er ook erg leuk uit zien, al kies ik er voor deze niet te kopen, nadeel van zeker zoiets als de bloemen, dat staat toch in huis op een plek waar je ze kan zien en dan komt er ook veel vettigheid en stof op, te meer omdat ik de keuken min of meer in mijn huiskamer heb zitten.

Naast de leuke lego zit je ook met vliegjes in huis zie ik, meestal komt dat doordat je de planten te vochtig hebt qua grond, misschien iets minder water geven👍🏻

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14183 reacties
  • 2 februari 2025

Niks mis mee toch?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 2 februari 2025

De opdracht is perfect uitgevoerd ​@huistijger 👌🏼😅

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14183 reacties
  • 2 februari 2025

De kat houdt van muziek 😀

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 908 reacties
  • 2 februari 2025

Katten willen ook op meest ongunstige plekken gaan liggen…

Jasper van KPN
Moderator
ikheetjeff schreef:

Ik heb rond 2021 ~2/3 jaar lang Unlimited gehad. Was ook echt de tijd dat er super veel goede films uitkwamen. Vorig jaar werd dat wat minder. En dan “moet” je om het abonnement er uit te halen, dus toen maar opgezegd. Mijn laatste film in de bios was ook Deadpool 3, echt weer Marvel toppertje.

Heb zojuist gereserveerd voor Captain America, ga je die ook kijken?

Ik weet het nog niet, ik denk het niet. Het superhelden genre is voor mij wel een beetje verzadigd nu. Met Endgame was het een mooie afsluiting van het verhaal vond ik. Ik heb daarna nog wel een aantal Marvel films gekeken, maar de meeste vielen tegen. Deadpool was de enige uitzondering daarin, waar ze met oa Johnny Storm. ElektraBlade en andere acteurs van de 20th Century Fox films verrassend uit de hoek kwamen. Ik neem aan dat iedereen die 'm wil zien de film al wel gezien heeft, maar voor de zekerheid de namen wit zodat ze het voor niemand spoilen 🙂

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
MandersOnline schreef:

Wat betreft de Dino puzzel: Clementoni Impossible Jurassic World

Hij is moeilijk te vinden in winkels was toen een goedkoop dingetje van 5 euro.

Ik heb deze voor het weekend via Marktplaats kunnen bemachtigen! Aankomende periode staat bij mij in het teken van klussen en verhuizen, maar als dat klaar is, dan ga ik er goed voor zitten. Dank voor de tip, ​@MandersOnline!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3388 reacties
  • 3 februari 2025

Een MS medewerker probeer zijn tandenborstel te rebooten, zonder succes. Dus jullie weten, dat als jullie tandenborstels niet werken, gewoon een nieuwe kopen

My electric toothbrush was acting up, so I tried to reboot it

Zijn collega kreeg een firmware update voor zijn schoenen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hehehe, het eerste advies is tegenwoordig toch echt ‘trek de stekker er eens uit’ of ‘start eens opnieuw op’. Is ook het eerste wat ik zeg als mijn moeder klaagt dat iets niet goed werkt 😂 Goed om te weten dat 't toch niet altijd helpt 😋

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 908 reacties
  • 3 februari 2025

Dat is dus ook de reden dat ik nooit een koffiezet apparaat met wifi zou aanschaffen, als die er zou zijn, het zou maar een exotisch obscuur bakkie maken terwijl ik gewoon een zwarte koffie wil… 

Ook het licht doe ik uit met een schakelaar die zich op de muur bevindt. 🙄

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Een goedemorgen!

Precies ​@driemaster, en hetzelfde voor bijvoorbeeld een wasmachine met wifi 😂 Wat de koffiezetter betreft, doe mij maar gewoon een goede espressomachine, dan ben ik blij ☕

Ik heb wel verschillende smart lampen in huis, dat bevalt me wel goed. Lastige is wel als bijvoorbeeld je stroom weg geweest is, álles gaat aan, en heeft even tijd nodig om te verbinden voordat je alles weer uit krijgt 😂