Skip to main content
Sticky

Community Café

• January 17, 2025
  • 641 reacties
  • 7553 keer bekeken
Community Café
Toon eerste bericht

641 reacties

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 13, 2026

Dat krijg ik ook als ik even bij een ander op windows moet kijken, dan denk ik welke idioot (Bill Gates) heeft dit in vredesnaam ontworpen. Brrrrr
Ben zo'n 13/14 jaar geleden op apple overgestapt en wat een genot, nooit weer terug naar windows.

Heb ik met Linux.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 15, 2026

Wat is het toch heerlijk dat de dagen alweer lengen.
Om 07:00 uur wordt het al licht en 's avonds is het alweer langer licht, we gaan naar de zomer toe.
Dat is beter dan die lange donkere dagen, alhoewel dat ook zijn charme heeft, maar het duurt gewoon te lang, maar het begint gelukkig weer langer licht te worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Fijn is het absoluut, dat het langer licht is. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

Fijn is het absoluut, dat het langer licht is. 

Het wordt nog lichter vandaag. 
Er komt sneeuw aan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2026

Ik moet zeggen dat ik wel erg klaar ben met de sneeuw die maar blijft vallen. 

Nou ​@Jeroen van KPN ,

Koning Winter regeert hier nog steeds. Zo werd ik wakker vanochtend: 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ja wat een feest weer 😐

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2026

oohhh Noordzee dat is nog niks wat jij hebt.
Ik moest vanmorgen de buurvrouw via het dakraam goedemorgen wensen

😋😜

Jasper van KPN
Moderator

Het was vanmorgen op de fiets weer aardig glibberen, ik ben toe aan lente 😅

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 16, 2026

Ik nog meer aan de zomer Jasper

Jasper van KPN
Moderator

De zomer is ook welkom, maar de lente is een goed begin. En voor de natuur is het ook altijd een belangrijke tijd van het jaar.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

oohhh Noordzee dat is nog niks wat jij hebt.
Ik moest vanmorgen de buurvrouw via het dakraam goedemorgen wensen

😋😜

Da’s nog niks.
Ik zeg altijd “goedemorgen”  in de buurtapp.  Zeg ik buiten “goedemorgen”, dan weten ze niet wie ik ben 😅.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 16, 2026

Da’s nog niks.
Ik zeg altijd “goedemorgen”  in de buurtapp.  Zeg ik buiten “goedemorgen”, dan weten ze niet wie ik ben 😅.

Ja, daar vat je de tijdsgeest denk ik goed mee samen ​@fixnix

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Da’s nog niks.

Ja, daar vat je de tijdsgeest denk ik goed mee samen ​@fixnix

😉

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 17, 2026

Dat probleem heb ik niet, ​@fixnix  de buurt waar ik woon die kennen elkaar en ik ken ook iedereen.
't Zal nog wel van vroeger komen toen was ik de kwajongen van de buurt, als er wat gebeurd was, dan kreeg ik de schuld.
Meestal terecht maar ook wel onterecht.
Maar goed dat was zo'n 60 jaar geleden, nu ben ik heel goed met mijn buren en dat is erg prettig.

Goh wat voel ik me dan oud…. zo'n 60 jaar geleden…… in mei word ik alweer 80, maar goed je bent zo oud als je je voelt en ik voel me niet oud, maar de ouderdom heeft wel zijn prijs...

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Da’s nog niks.

Ik zit ook in een buurtapp, maar ben niet zo van dat ik iedere dag goedemorgen zeg, maar soms is het wel dat ze vragen of ik het ben en dat ze zeggen oh dus jij bent dat.

Ik doe vaak zat goede dingen in de buurt, maar ben toch beetje anoniem ondanks dat ze mijn foto zouden kunnen zien, wel met mijn 2 kids erbij. Al moet ik eerlijk zijn, momenteel ben ik tijdelijk even wat anders qua uiterlijk…

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Dat probleem heb ik niet, ​@fixnix  de buurt waar ik woon die kennen elkaar en ik ken ook iedereen.
't Zal nog wel van vroeger komen toen was ik de kwajongen van de buurt, als er wat gebeurd was, dan kreeg ik de schuld.
Meestal terecht maar ook wel onterecht.
Maar goed dat was zo'n 60 jaar geleden, nu ben ik heel goed met mijn buren en dat is erg prettig.

Goh wat voel ik me dan oud…. zo'n 60 jaar geleden…… in mei word ik alweer 80, maar goed je bent zo oud als je je voelt en ik voel me niet oud, maar de ouderdom heeft wel zijn prijs...

Ik moet zeggen dat je aardig kwiek bent! Complimenten hoor. Sommige collega’s zijn al helemaal afgebrand en slikken eerst een shotglaasje met azijn weg voordat ze door de draaideuren zijn. 

Behoorlijk veel, reflecteer ik de tijd. Vandaar ook de opmerking 😃. 
Ik ben al wat keren verhuist, van Oost naar West en van West weer een stuk naar beneden en denk vaak aan de “goede” oude tijd. De plek waar ik nu woon, ken (wat is kennen) ik eigenlijk niemand. Ik heb ook niet zo’n behoefte om contact te maken. Mensen zijn erg op zichzelf en dat mag ook. Ieder zijn ding, en laten leven. 

Vanmiddag ga ik naar de LIDL, en er staat een auto met gevarenlichten aan midden op het zebrapad van de parkeerplaats. In de auto zit een man, met zijn gezicht naar beneden, alsof hij niet goed geworden was. Ik tik op de raam, en trek voorzichtig de deur open. De man is verzonken in een Whatsapp gesprek zo bleek. “Ooo..sorry” zegt hij, waarbij ik het vermoeden had dat ie niet goed geworden was vanwege zijn auto die daar zo stond, en dat hij naar beneden keek. 
De man had nachtdienst gehad en was zwaar vermoeid, en vergat de wereld om hem heen. 

Hij bedankte me meerdere keren, dat ik naar hem om zag, terwijl anderen om hem heen liepen met de boodschappenkar. 

Een reden dat ik hier verzeild ben geraakt, omdat ik vind, dat het contact en de aandacht naar elkander nooit ondergeschikt moet worden.