Skip to main content
Sticky

Community Spotlight: liefde voor sport in maart

• April 1, 2026
  • 13 reacties
  • 106 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Met het KPN Community Spotlight schijnen we licht op mooie en bijzondere dingen in onze Community. We helpen elkaar, we delen tips en kennis, én we maken het gezellig samen. De afgelopen weken barstte het sportgeweld weer los, en blijkt maar weer hoeveel liefhebbers we hier hebben. Dus het spotlight deze maand schijnt op de gedeelde liefde voor sport!

Liefde voor sport in de Community

In februari alweer, werd het sportseizoen afgetrapt met de Olympische Winterspelen. Zowel in het KPN Community Team als in onze Community werden de verschillende wedstrijden met grote belangstelling gevolgd. Wat is er leuker dan je liefde voor sport met elkaar te delen en te bepraten? 

Daarom hebben we een ‘praat-mee’ topic gestart over de Winterspelen, waar de activiteiten op de voet werden gevolgd! Er werden weetjes gedeeld (hele mooie uitgebreide door onder andere@Jeroen van KPN), er werd gedeeld hoe men ging kijken en welke wedstrijden er dagelijks te zien waren.

Voor een beetje extra sportvreugde, spanning en competitie hebben we een Voorspel mee winactie opgezet, met de vraag: Hoeveel medailles denk je dat we gaan winnen? Er werd fanatiek mee voorspeld, zowel door de diehard fans als iets minder fanatieke kijkers:

Olympische Spelen op de werkvloer

Een geinig weetje. Zoals je misschien weet hebben wij een televisie op onze afdeling staan, op kantoor. Dit is onze testopstelling. Wordt er een topic aangemaakt, of iets in een van onze Product Updates gedeeld, met iets opmerkelijks wat tv kijken betreft? Dan kunnen we het zelf ook meteen even uitproberen. Die televisie heeft op de achtergrond vele uren de Olympische Spelen weergegeven 😂

Het vervolg met Formule 1

Zijn we met zijn allen net een beetje bekomen van de wintersportpret, en nu gaan we door met het nieuw geopende Formule 1 seizoen! Ook van Formule 1 hebben we een heleboel liefhebbers in de Community.

Traditiegetrouw maakt groot F1-fan @Jasper van KPN elk jaar de F1 kalender weer klaar voor het seizoen, zodat iedereen goed op de hoogte is van wat er wanneer gebeurt.

De Grote KPN F1 Competitie

Het lijkt me inmiddels meer dan duidelijk dat we veel sportliefhebbers hebben, hier in de Community. Zeker ook wat Formule 1 betreft. Daarom houden we elk jaar de Grote KPN F1 Competitie, en dat is dit jaar al de 5e editie 😍 Er wordt elk jaar fanatiek mee-voorspeld en er is natuurlijk weer een leuke prijs te winnen!

Winnaar ​@RBxx van de derde editie is zelfs een rondje mee geweest op het circuit van Zandvoort:

En dat is nog niet alles, want voor we het weten komt straks het WK eraan! De sportvreugde gaat nog een poosje door, doe jij ook gezellig mee?

Wij worden ontzettend trots en blij van dit soort mooie dingen, die voor verbinding zorgen!

Heb jij een verhaal, een bepaald topic of een gebruiker hier in de Community, die jij graag terugziet in een volgend Spotlight artikel? Laat het ons weten!

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

En dat is nog niet alles, want voor we het weten komt straks het WK eraan! De sportvreugde gaat nog een poosje door, doe jij ook gezellig mee?

Laat het ons weten!

Het WK kan mij steeds minder boeien. En niet omdat het dit jaar in de USA wordt gespeeld, maar eigenlijk al een jaar of tien niet meer. De voetbaltoernooien zijn veel te uitgebreid geworden met nu al 48 deelnemende landen. Er komt bij wijze van spreken geen eind aan al die poulewedstrijden. En vanwege het tijdverschil zijn er heel veel voetbalwedstrijden die je hier ‘s-nachts zou moeten bekijken. het Nederlands Elftal trapt bv een keer af om 01.00. 

Daarentegen kijk ik wel uit naar de grote wielerwedstrijden. Dit weekend de Ronde van Vlaanderen, daarna de andere klassiekers en in mei begint de Giro weer.  

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Begrijpelijk dat het WK je minder aanspreekt met het huidige format en de tijdstippen van de wedstrijden. 

Hier thuis zit een echte voetballiefhebber, dus er zullen sowieso wedstrijden gekeken worden: wekker erbij inbegrepen, haha. Het liefst zou hij alles volgen, maar dat is natuurlijk niet haalbaar, dus er moeten keuzes gemaakt worden.

Fijn dat je juist uitkijkt naar het wielrennen. Ik ken er nog wel één, binnen ons team… 😉
Heb je zelf weleens een koers langs de weg meegemaakt, bijvoorbeeld de Tour de F​rance, @Noordzee?

Veel kijkplezier alvast dit weekend!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

Dankjewel. En ja, al zeker een keer of tien. Zowel de Tour, Giro, Vuelta en Amstel Gold Race. Ook in Luik en nog veel verder in Pau (Frankrijk). 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 2, 2026

Ergens in, ik denk 1975, de Tour langs zien komen bij Biarritz, maar viel tegen, lang wachten en dan zoef is de meute voorbij. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

@Dicksooo 

Daarom ga ik ook het liefste naar tijdritten. Dan zie je ze één voor één voorbij komen. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ergens in, ik denk 1975, de Tour langs zien komen bij Biarritz, maar viel tegen, lang wachten en dan zoef is de meute voorbij. 

Haha ja, dat is de Tour hè, ​@Dicksooo: uren wachten en dan in een paar seconden is het voorbij! 

Maar los daarvan is Biarritz wel echt een héérlijke plek. Ik kan me nog herinneren dat het er behoorlijk winderig was en ook niet bepaald goedkoop… Volgens mij betaalde ik een klein vermogen voor twee colaatjes.

Maar goed, je krijgt er wel wat voor terug: een prachtige kustlijn, een levendige boulevard en die leuke en relaxte surf vibe. Ik wil er nog wel eens naar toe! 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 2, 2026

Maar los daarvan is Biarritz wel echt een héérlijke plek. Ik kan me nog herinneren dat het er behoorlijk winderig was en ook niet bepaald goedkoop… Volgens mij betaalde ik een klein vermogen voor twee colaatjes.

In 1975 viel volgens mij daar en in heel Europa de prijzen in de horeca nog wel mee, maar dat is wel ruim 50 jaar terug natuurlijk. Winderig was het daar inderdaad soms wel, ik had een stormvaste tent en viel een nacht tijdens zwaar onweer en regen heerlijk in slaap. Toen ik de volgende ochtend met mijn nog slaperige kop het douche gebouw in wilde bleek dat ontoegankelijk doordat een hele meute daar in slaapzak de vloer in beslag had genomen. Toen ik vervolgens om mij heen keek bleek mijn tent als enige nog overeind te staan, de rest lag plat, hing in de bomen of was geheel verdwenen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 2, 2026

Over precies 10 dagen is er weer de ‘mooiste’! De NN Rotterdam Marathon. 

Jaarlijks een enorme happening in de binnenstad van Rotterdam. Uiteraard over de Erasmusbrug en de man met de hamer komt regelmatig op bezoek in het gedeelte van het Kralingse Bos. Vaak gaan we op bezoek één dag ervoor, dan wordt voor de jeugd een loop georganiseerd en is de sfeer gezellig te noemen. Ook via de media is er veel te zien rond deze happening. Op TV Rijnmond een uitgebreid verslag, vooral voor de amateurs en de échte wedstrijd is te volgen via NPO1. Op de foto een bus van de collega’s van KPN Broadcast Services uit Hilversum bij de editie van 2022.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

Begrijpelijk dat het WK je minder aanspreekt met het huidige format en de tijdstippen van de wedstrijden. 

Hier thuis zit een echte voetballiefhebber, dus er zullen sowieso wedstrijden gekeken worden: wekker erbij inbegrepen, haha. Het liefst zou hij alles volgen, maar dat is natuurlijk niet haalbaar, dus er moeten keuzes gemaakt worden.

Fijn dat je juist uitkijkt naar het wielrennen. Ik ken er nog wel één, binnen ons team… 😉
Heb je zelf weleens een koers langs de weg meegemaakt, bijvoorbeeld de Tour de F​@Noordzee?

Zo spreekt de F1 mij niet aan en de winterspelen vind ik vooral leuk voor de onbekendere sporten. Het WK ga ik wel volgen als liefhebber maar ik moet ​@Noordzee wel gelijk geven dat het allemaal een beetje te commercieel is geworden. Het zal me niet verbazen als Trump de beker gaat uitreiken haha.

In 1994 was het wk ook in de States en dat wel een mooi toernooi. Inderdaad ook met wedstrijden in de nacht. Ik stond er ook voor op 😎

In zat in de bus naar Spanje toen we in de achtste finale tegen Ierland wonnen. Via de radio konden we het volgen. De kwartfinale tegen Brazilië keek ik vanuit een Irish pub in een zijstraat van een Spaanse boulevard. Het was een straat met verder alleen maar Nederlandse bars. De hele straat was Oranje en stond bomvol in afwachting van de wedstrijd. En laat op dat moment een Duitse bus met Duitse toeristen de straat indraaien…. Ik vergeet die taferelen nooit meer want toen lag het allemaal erg gevoelig met onze Oosterburen. De bus moest letterlijk ontzet worden. Gelukkig zijn de verhoudingen tegenwoordig wat genormaliseerd.

Leuk als er rondom het WK wat in de Commumity wordt georganiseerd 😉

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 2, 2026

Het zal me niet verbazen als Trump de beker gaat uitreiken haha.

Het zal mij niet eens meer verbazen als Trump de beker zelf in ontvangst gaat nemen. 😎

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb echt zin in zondag want dan staar de Ronde van Vlaanderen weer op het programma. Ik kan daar echt een dagje voor de tv voor gaan zitten. Kan ik mij echt op verheugen!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Toevallig ken ik deze persoon ook 😁.

April is wat wielrennen betreft wel echt 1 van de mooiste maanden. Vlaanderen vindt de wedstrijd van 1ste Paasdag het mooiste, maar voor mij is dat toch echt Parijs-Roubaix een week later.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik ben echt blij dat het seizoen nu weer op stoom komt nu! Heel raar maar ik heb zelf nog nooit een koers langs de kant bekeken. Ik mag 18 april wel weer aan de bak in Limburg tijdens de toerversie van de Amstel Gold Race. Zin in!

….

Toevallig ken ik deze persoon ook 😁.
……….