Skip to main content
Sticky

De Grote Telefooncelzoektocht: doe mee!

• May 12, 2026
  • 34 reacties
  • 723 keer bekeken
Toon eerste bericht

34 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een mooie vondst ​@driemaster! Een deel daarvan is inderdaad ook het Telfort logo geweest, dat mannetje was vanaf het middel omhoog onderdeel van het logo 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 26, 2026

Vandaag vond ik deze telefooncel in Kinsarvik te Noorwegen. Binnen aan de rechterzijde kun je lezen dat Noorwegen 100 telefooncellen behouden heeft als onderdeel van het cultureel erfgoed. 

Erwin van KPN
Moderator

gewoon simpel en stijlvol

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 12, 2026

Deze staat in de tuin van het Rijksmuseum.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goed gespot ​@Ik_Combineer! Wat een leuk ontwerp ook. 😄

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Twee jaar geleden sloot het Beeld en Geluidsmuseum in Den Haag de deuren. Enkele dagen voor de sluiting was ik nog aanwezig om het museum te bekijken. In de binnentuin stonden een aantal telefooncellen, helaas kon ik er als publiek niet bijkomen, maar gelukkig waren ze wel achter het raam zichtbaar.

Wat er sinds de sluiting voor het museum mee gebeurd is, dat zou ik niet weten. 

Vooral de linkergroene achter de struiken ziet er wel bijzonder uit. 

En nog een leuke tip: Als je op Google Streetview kijkt, en de tijd terugschuift naar een poosje terug, zoals bijv. 2009, dan zou je geregeld nog wel ergens een telefooncel zien staan. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een mooie collectie inderdaad ​@AriënC, een beetje een tijdreis langs verschillende varianten.

Mijn eerste gedachte was ook 'wat zouden ze er nu mee doen’, maar kon het zo niet vinden. Zag wel dat Beeld en Geluid nog dingen ‘in de stad’ doen, mogelijk gebruiken ze die telefooncellen daar wel eens bij.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Vandaag was ik in het Museum van de 20e eeuw in Hoorn. Daar was een expositie over 150 jaar telefonie. Reuze interessant, en daar trof ik ook een aantal telefooncellen aan. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Interessante tentoonstelling ​@AriënC, mooie foto's ook!Â