Skip to main content
Sticky

De Grote Telefooncelzoektocht: doe mee!

• May 12, 2026
  • 60 reacties
  • 1070 keer bekeken
Toon eerste bericht

60 reacties

• August 31, 2026

Ja, is in Berlijn, daar ging het hier over, heb ik aangepast, de toren is heel herkenbaar, dus . . .

Mooi plaatje! 

Dank, mooi, ja, dat is subjectief  :-/

Bij deze heeft iemand de hoorn als souvenir meegenomen zo te zien!

Ja, dat had ik ook al gezien, psja

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 31, 2026

Als iemand het typische hele huijse kan vinden, is gelijk het winnen van de loterij. Volgens mij zijn ze al vanaf 2013 verwijderd.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 7, 2026

Hier staan er een paar in dit filmpje, https://youtu.be/EE_Xfgwpq1s?si=EESVPeoxSqCdH6-W&t=483

Heimwee Holland Leuke site. (YouTube)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 7, 2026

Heimwee Holland Leuke site. (YouTube)

Heel leuk kanaal!! Die past ook wel mooi in het topic: Een stukje nostalgie: Ken je deze nog? | KPN Community. Ik kijk nu naar 10 DAGELIJKSE Dingen Die ECHTE NEDERLANDERS Deden Vanaf De Jaren 60 Nederland in de jaren zestig. Tien dingen die toen volkomen normaal waren en nu bijna niemand meer kent. Herkent u ze nog? 🤣

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 7, 2026

Ik kijk nu naar 10 DAGELIJKSE Dingen Die ECHTE NEDERLANDERS Deden Vanaf De Jaren 60 Nederland in de jaren zestig. Tien dingen die toen volkomen normaal waren en nu bijna niemand meer kent. Herkent u ze nog? 🤣

Ik kan heel makkelijk 10 belangrijke dingen noemen, de in jaar 2000 nog bestonden maar nu bijna niemand meer heeft.

1. Gulden

Wie wil verder de lijst aanvullen?

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Hier staat er.nog 1.met.een.pop.erin : https://maps.app.goo.gl/pVXpAm3jhQvLyyTz7

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Nou dan heb ik hier nr. 3  :

In Berlijn, is op basis van de achtergrond nader te lokaliseren.
( voor het mooi had ik ietsje meer naar links moeten gaan staan )

In Berlijn en in andere delen van Duitsland zie je geregeld nog wel een telefoonpaal/cel staan. Maar ik betwijfel of die nog onderhouden worden. Ik heb waarschijnlijk nog ergens een foto staan van een telefoonpaal in goede staat, en die zes jaar later zwaar toegetakeld was met gesloopte onderdelen en vol was geplakt met stickers.

De telefoons lijken daar hetzelfde leven te krijgen toen RBL Telecom in Nederland de telefoons van KPN overnam. Er werd totaal geen onderhoud aan gepleegd, het bedrijf was totaal niet bereikbaar, en op een gegeven moment was de lijn dood, en werden de telefoons afgevoerd.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Haha, wordt die nu gebruikt als slaapplek door een poes? 

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Hier staat er.nog 1.met.een.pop.erin : https://maps.app.goo.gl/pVXpAm3jhQvLyyTz7

Â