Skip to main content
Vraag

Deze week nieuwe KPN tv ontvanger aangesloten maar vind sommige dingen geen verbetering

• February 14, 2026
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Deze week voor het eerst de KPN Box aangesloten, ik vind sommige dingen echt geen verbetering.

De verticale gids is weg, echt lastig, komt dat weer?

Bij de info van de programma’s  de tekst is veel te klein, ik ben iets ouder, dan wordt de kwaliteit van je ogen ook minder, is waarschijnlijk niet aan gedacht, dat er heel veel mensen zijn die hier mee worstelen.

Met de oude situatie drukte je op OKE, en had je alle zenders links in je beeld met nummer erbij,

ook dit is verdwenen, bij de gids zijn niet alle zenders te zien.

Ik hoop dat deze dingen mogelijk worden aangepast.

Het blijkt iedere verandering is geen verbetering

3 reacties

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Het ontbreken van de verticale gids is inderdaad echt een drama. Voor mij de reden om nooit over te stappen op de nieuwe box. Ik ben blij dat ik de verticale gids nog heb. Ik vind een gids per zender echt veel overzichtelijker. In een papieren gids staat toch ook de programmering per zender vermeld. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@DK7,

Welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Dank je wel voor je uitgebreide feedback. Ik snap goed dat een verandering wennen is, zeker als je een bepaalde manier van kijken gewend was. Ik vind het ook vervelend om te lezen dat je het nu minder prettig vindt werken. De verticale gids is inderdaad verdwenen bij de nieuwe KPN TV+ Box. Op dit moment is er geen bevestiging dat deze terugkomt, maar er loopt wél een feature request-topic op de Community waarin onder andere de verticale gids wordt genoemd. Daar verzamelen we dit soort wensen en feedback, zodat het meegenomen kan worden door het ontwikkelteam. Ik raad je zeker aan om daar ook je stem te laten horen.

Dat het anders werkt dan je gewend bent, kan ik me goed voorstellen dat dat niet direct als een verbetering voelt. Blijf vooral delen wat je mist of anders zou willen zien, daar hebben we echt wat aan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2026

De verticale gids is weg, echt lastig, komt dat weer?

Dat is een reden dat mijn moeder nog haar VIP5202 aanhoudt inderdaad. Mij maakt het niet uit.

Bij de info van de programma’s  de tekst is veel te klein, ik ben iets ouder, dan wordt de kwaliteit van je ogen ook minder, is waarschijnlijk niet aan gedacht, dat er heel veel mensen zijn die hier mee worstelen.

Toen ik tijdens de testfase beide ontvangers nog had legde ik er (hoogte) een meetlint bij. Letters zijn precies dezelfde hoogte. Waarom ze dan toch vaak als kleiner worden ervaren is mij een beetje een raadsel.

Heb je nog een 32 inch op de standaard kijkafstand van 2,2 tot 2,5 meter? Daar is het niet meer op gemaakt, ook met de vorige ontvangers al niet.

Met de oude situatie drukte je op OKE, en had je alle zenders links in je beeld met nummer erbij,

ook dit is verdwenen,

Als je op OK drukt tijdens tv kijken krijg je de mini-gids. Daarin kun je verticaal bladeren om naar een andere zender te gaan. Verder gebruik ik daar de gewone gids voor. Dan heb je ook een genummerde lijst.

bij de gids zijn niet alle zenders te zien.

Wat bedoel je hiermee? In TV+ zijn het steeds 7 zenders. In de oudere ontvangers waren het steeds ook maar 8 zenders. En bij verticale weergave maar één zender….