Skip to main content

Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie?

• April 8, 2024
  • 145 reacties
  • 3188 keer bekeken
Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie?
Toon eerste bericht

145 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Lekker creatief bezig geweest ​@Anneke-Anna met dat zelf gecreëerde back led light.  

Dank je 😆

Ik had eerst een led licht strip en had deze verwijderd maar nam de laklaag van het meubel deels mee 😐 daarom een mooi ‘excuus’ voor een nieuw TV meubel.😅

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • August 28, 2025

en kabels liggen langs de muur in een kabelgoot maar dat opgehoopte bundeltje bij de modem (laat ik lekker niet zien 😅) krijg ik wel de kriebels van.  

Haha, helemaal herkenbaar dit… 😁

Tijdens het meelezen viel mij trouwens dit creatieve topic op: 3D-geprinte houder om de Soundbox onder de tv te hangen:

Zeker de moeite waard om eens te bekijken!
Ik heb ook een Soundbox, die net wat hoger is vergeleken met de andere tv-ontvangers van KPN. Bij mij thuis is dat nog een uitdaging waar ik even iets anders op moet verzinnen. Dit idee sprak mij wel aan!
​​​​​

• August 31, 2025

Sinds gisteren een setje Theatre Rears erbij gekocht 😋

Met de Theatre Bar 8 was het al een upgrade thuis met de tv aangekoppeld als middenspeaker. En eerder dit jaar ook een Theatre Sub 7 aangekocht, en dan denk je die is maar 100w maar het knalt letterlijk heel de woning door qua bas hoe zacht je deze ook zet, toch besloten om ook Rears erbij te nemen. 

En dan zet je een filmpje op die draait met IMAX-Enhanced inhoud,.. Dan gaat er echt een wereld open, geluid staat gewoon normaal, dus niet luid of wat dan ook. Maar je hoort letterlijk alles overal vandaan komen,... 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2025

Hoi ​@JB22_  En zijn je buren daar ook blij mee? 😎😋🤣
Zonder gekheid, geniet van je geluid JB22.

• August 31, 2025

Ja want het hoeft niet luid zolang het maar wél goed klink. Er is absoluut betere kwaliteit. En misschien hier thuis te Sony minded. Maar het werkt gewoon met- en aan elkaar, plus haal alle mogelijkheden uit de tv én bedien alles ook qua geluidsinstellingen met de afstands van de TV.

Investeer één keer en nooit weer, die halfbakken oplossingen wil je gewoon niet hebben, dat is iets van de afgelopen 15 jaren of langer. Ben daar wel klaar mee.

Vroeger zag je ook bij iedereen thuis een zilvergrijze JVC surround set met in elke hoek een zuil speaker bij de TV een sub en een cd/dvd speler. Dat bleef ook jaren staan en voor die tijd gewoon goed. Wat ik nu heb mag ook de komende 15 jaar of langer meedraaien.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Dit topic stond al geruime tijd op mijn agenda. Nu ik KPN TV+ heb kan ik niet achterblijven om de situatie te schetsen. In de slaapkamer een mooie oplossing gevonden om de boxjes ‘weg te werken’…

… in de mand, op de vloer, liggen de Apple TV en de  KPN TV+ gebroederlijk naast elkaar.

De kleur van de manden is hetzelfde. De onderste mand is afkomstig uit…. Groningen, bij de TK Maxx. Tijdens onze vakantie vorig jaar kwam ik op dit idee. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hahaha creatief ​@driemaster

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Ik keek ooit via de satelliet naar het Nederlandse aanbod. Dat was in de tijd dat we UPC in de wijk hadden met een belabberd slechte aanvoer (sneeuw door de uitzendingen heen).

Toen was CanalDigitaal nog lekker goedkoop voor 7,95 voor het hele Nederlandse pakket inclusief de belgen, en nog digitaal ook. Vrienden uit de buurt waren jaloers op het strakke beeld dat we hadden.

Fast-forward naar 20 jaar later: de satelliet hebben we nog, maar enkel voor de BBC en een handjevol andere zenders. NPO1, 2 en 3 haal ik nu uit de lucht via Digitenne. Na de zoveelste prijsverhoging bij CanalDigitaal (we betaalden inmiddels al meer dan €25,- per maand) hebben we het pakket opgegeven: RTL/SBS etc keken we toch al nooit naar. 

Na de verhuizing alles strak weggewerkt zodat het er nu zo uitziet:

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat vind ik ook een hele “cleane” en strakke oplossing ​@XS4-Arjan. Nice!

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Het is hier iets minder weggewerkt:

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Dat zijn serieuze gitaren ​@Dicksooo , trouwens de kast ziet er ook cool uit! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik dacht even dat er een huisdier in het mandje lag, ​@driemaster 😂

Forum|alt.badge.img+16
  • July 16, 2026

Mijn tv opstelling, alles draait op de Apple TV (geen KPN TV helaas) en die is aangesloten op de Hue Sync box om een volledige ambilight ervaring te krijgen. Heel soms krijg je dan het regenboogeffect met de weerkaarten. 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 16, 2026

Even een kijkje van onze TV hoek. De DIW7022 ligt verscholen achter de Samsung soundbar in de linker nis van het meubel. Rechts naast de TV (55” Samsung) staat een DAB+/Internet radio van Kenwood.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ziet er heel gezellig uit, ​@Jocola!

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 17, 2026

Leuk, zo’n kijkje achter de voordeur.

Het grote nadeel van het ‘moderne’ tv-gebeuren vind ik de overvloed aan de dikke HDMI kabels, utp kabels en netsnoeren. Ik hou die graag en zoveel mogelijk uit het zicht. Persoonlijk vind ik die slingerende kabeltroep erg lelijk, afleidend en enorme stofnesten.

De huiskamer:

De kast is een DIY projectje. In het open vak hebben de (Sony) BR Speler en Apple TV een plekje gevonden. Op de kast de JBL Soundbar en uiteraard de TV (LG), de schoonmoederstongen en een vaas die ooit door Opoe is nagelaten.

Achter  het linkerdeurtje de netwerkswitch en een contactdoos, waar de snoeren en kabels (uit het zicht) samenkomen. 

In de slaapkamer een ‘kastje’ van de IKEA. Simpel, goedkoop maar voldoet (voorlopig). 

Forum|alt.badge.img+16
  • July 17, 2026

De huiskamer:

@Berteman Is het heel gek dat ik eerst ging zoeken waar de Apple TV stond? ;) 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2026

Jammer dat dit topic al in de vergetelheid geraakt, 'vond het juist zo'n leuk topic.😟

Misschien kunnen we een ander topic openen? 

Of we maken allemaal een andere tv-opstelling. Dan kunnen we daarvan hier weer foto's plaatsen. 😁

Dan plaats ik een foto van mijn tweede TV. Vermoedelijk de oudste TV uit dit topic. Het gaat om een Philips HD-ready TV uit ongeveer 2001. 

Ik heb in mijn hobbykamer ontvangst op zes FTA-zenders via Digitenne. Niet via HDMI, zelfs geen scartkabel maar met de bekende rode, gele en witte stekkers. En het werkt gewoon……

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 17, 2026

@Berteman Is het heel gek dat ik eerst ging zoeken waar de Apple TV stond? ;) 

Nee, ​@Chrizziey , begrijp ik wel. Maar je hebt ze wel gevonden toch?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

………………………………...

Dan plaats ik een foto van mijn tweede TV. Vermoedelijk de oudste TV uit dit topic. Het gaat om een Philips HD-ready TV uit ongeveer 2001. 

Ik heb in mijn hobbykamer ontvangst op zes FTA-zenders via Digitenne. Niet via HDMI, zelfs geen scartkabel maar met de bekende rode, gele en witte stekkers. En het werkt gewoon……

……….

Toch mooi om te zien ​@Noordzee  dat oudere apparatuur dan een tweede leven krijgt en nog gebruikt kan worden! Ik heb zelf boven op mijn slaapkamer nog een Samsung 46” 1080P tv uit 2010 staan. Die heeft zoveel actieve uren maar is onverwoestbaar. Ooit gekocht voor het WK 2010 hahaha.