Skip to main content

Hoe je bij je bank kan komen als je je mobieltje kwijt bent

• September 19, 2026
  • 12 reacties
  • 132 keer bekeken

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

De titel zegt het al: als je je telefoon kwijt bent en je moet toch iets betalen of regelen bij je bank.

Ik heb sinds kort een tablet; het is heel makkelijk om daar ook je bank-app op te installeren; volg gewoon de instructies (bij de ING moet je ook een foto uploaden van je ID of je rijbewijs).

Ik maak me in ieder geval geen zorgen meer.

Nog een tip: neem een tablet waar ook een SD-kaart in kan voor belangrijke bestanden die je wilt opslaan; ik heb namelijk vernomen dat Google beperkingen wil gaan opleggen van hun Cloud.

(Persoonlijk vind ik een SD-kaart prettiger dan cloud omdat het echt fysiek is)

Groetjes,

D-box 

12 reacties

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

EDIT 

Vergeet niet om "Vind-plek" ook op je tablet te installeren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2026

Hier altijd de website van de bank als back-up. In een lade bij de laptop ligt de e.dentifier nog. Werkloos omdat ik op de laptop de app gebruik voor inloggen. 

Bankpas virtueel in telefoon. Fysieke in portemonnee. Niet bij elkaar. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • September 19, 2026

Ik doe geen bankzaken via mijn mobiel. De app van mijn bank gebruik ik ook niet. Log gewoon in via de website met e.dentifier. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

E.dentifier? Waarschijnlijk ABN AMRO.

Binnenkort verandert de manier van inloggen bij deze grootbank, nl. met een token of via de app. 

Bron: www.abnamro.nl

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2026

Oh. Daar had ik nog niet van vernomen, ​@driemaster . Heb ik m'n vriend dus op tijd van de app voorzien. Gebruikte op z'n telefoon nog de webversie. Met de e.dentifier dus.

• September 19, 2026

Het is ook maar de vraag of elke bank het wel toestaat om de app op meerdere apparaten te gebruiken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2026

Je wordt wel erg afhankelijk van die smartphone. Eind december stopt ABNAMRO, inderdaad, met de e.dentifier. 

Klanten die nooit meer inloggen met de e.dentifier krijgen ook geen security key (een speciale usb-c stick). Jij wel hoor, ​@Raspberry .

Dan heb je dus helemaal geen alternatief meer bij defecte, verloren of gestolen smartphone. 

Benieuwd hoe dan activeren van de app gaat. Nu zijn dat nog stappen die de e.dentifier gebruiken. 

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Het is ook maar de vraag of elke bank het wel toestaat om de app op meerdere apparaten te gebruiken. 

@Rowi. 

Dat is een goeie!

Bij de ING kan het dus wel; misschien kunnen onze members ook checken? (Of moet hier een nieuw topic voor worden aangemaakt?)

• September 19, 2026

Wat Google betreft wat wel of niet telt voor de standaard 15 Gb wordt anders berekend.

Uit de aankondiging.

Over 45 dagen tellen alle gegevens in de back-ups van je Android-apparaten mee voor de limiet van je Google-accountopslag. Foto's en video's in Google Foto's en mms-gegevens tellen nu al mee voor je Google-accountopslag. Met deze wijziging tellen alle andere gegevens waarvan een back-up is gemaakt, zoals sms-berichten, de gespreksgeschiedenis, apparaatinstellingen en app-instellingen, ook mee voor je Google-accountopslag. De opslagruimte die de back-ups van je apparaten innemen, kan toenemen zodra dit beleid van kracht is. Als je Google-account de opslaglimiet overschrijdt, worden je automatische back-ups onderbroken totdat je ruimte vrijmaakt of je abonnement aanpast.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Wat Google betreft wat wel of niet telt voor de standaard 15 Gb wordt anders berekend.

Uit de aankondiging.

Over 45 dagen tellen alle gegevens in de back-ups van je Android-apparaten mee voor de limiet van je Google-accountopslag. Foto's en video's in Google Foto's en mms-gegevens tellen nu al mee voor je Google-accountopslag. Met deze wijziging tellen alle andere gegevens waarvan een back-up is gemaakt, zoals sms-berichten, de gespreksgeschiedenis, apparaatinstellingen en app-instellingen, ook mee voor je Google-accountopslag. De opslagruimte die de back-ups van je apparaten innemen, kan toenemen zodra dit beleid van kracht is. Als je Google-account de opslaglimiet overschrijdt, worden je automatische back-ups onderbroken totdat je ruimte vrijmaakt of je abonnement aanpast.

@Rowi. 

Met zoiets had ik al rekening gehouden, daarom heb ik afgelopen januari de Samsung Galaxy A26 5G aangeschaft; daar kan namelijk een SD-kaart in.

In mijn net aangeschafte tablet: Xiaomi Redmi Pad 2 kan ook een SD-kaart, Ik heb er meteen een ingegooid.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 19, 2026

Wat bij Apple nog erger is. Apple behoudt het recht voor jouw daten te verwijderen na 30 dagen. Stel je voor dat je een abonnement 50GB voor 1€/maand en je vergeet jouw abo te verlengen of het was mislukt om te betalen. Na 30 dagen gaan jouw opslaglimiet terug naar gratis 5GB en alle daten boven dit limiet onherstelbaar verwijdert

https://www.apple.com/nl/legal/internet-services/icloud/nl/terms.html

U gaat ermee akkoord dat Apple, wanneer u uw iCloud-opslaglimiet overschrijdt, na een kennisgeving van 30 dagen, alle opgeslagen gegevens die uw opslaglimiet overschrijden, mag verwijderen.

• September 20, 2026

@Rowi. 

Dat is een goeie!

Bij de ING kan het dus wel; misschien kunnen onze members ook checken? (Of moet hier een nieuw topic voor worden aangemaakt?)

Ik weet alleen zeker dat het bij de ABNAMRO niet op twee telefoons tegelijk kan. Op het moment dat ik de app op een nieuwe telefoon activeer is deze op de oude niet meer bruikbaar. Niet weel anders dan WhatsApp. Een  tablet is mogelijk een ander verhaal nooit uitgeprobeerd  en ook geen  behoefte aan.