Skip to main content
Sticky

Huisdieren-topic 2

• June 30, 2024
  • 774 reacties
  • 10350 keer bekeken
Huisdieren-topic 2
Toon eerste bericht

774 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • September 11, 2026

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2026

Pretzel helemaal ontspannend in rust

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 11, 2026

Daar is het ook een prima tijd in de ochtend voor!

Pak ik er ondertussen nog een bak koffie bij, want hier geen tijd voor rust 😁

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Wat een ontzettend schattige foto's! 😍 En wat heeft Bobby mooie ogen zeg. Hier mogen wat mij betreft zeker vaker foto's van langskomen!

Het huisdierentopic is tot nu toe sowieso één van mijn favoriete plekjes om even rond te koekeloeren. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 18, 2026
Gevlekte wilde kat uit Boliviaans woud blijkt nieuwe soort te zijn.

Lees het verhaal op de BBC (Engels):

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 18, 2026

Nieuwe functie van Ring-camera in GB uitgerold.

https://en-uk.ring.com/pages/neighbours

Wanneer zou deze functie naar Nederland komen? Niet dat ik fan van deze functie ben, maar het is niet de vraag 'of' maar 'wanneer’. Deze functie was al sinds lange in USA (een van westerse landen, de privacy het minst waarborgt) beschikbaar.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 21, 2026

Ach gut, Pretzel heeft de hele nacht bij me op bed geslapen, vanmorgen gegeten en zijn behoeftes gedaan en ja daar word je weer moe van, dus moet je weer even slapen.
Ach ja het leven van een kat gaat ook niet over rozen…..

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ik ben gewoon jaloers op Pretzel hoor 😂 Wat een heerlijk leventje hebben katten toch, altijd bijkomen van alleeee inspanning.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Wij hebben Tijgertje nu precies 3 maanden.

Dat ze zo'n lieve kater gewoon 's nachts bij het asiel hebben gedumpt is echt ongelooflijk.

Bij ons mag hij blijven en wij zijn heel blij met hem.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 21, 2026

Heel fijn dat Tijgertje nu een goed huisje heeft ​@joop2011 🥰
En wat heeft hij mooie witte teentjes 😍 (dat is absoluut mijn zwakke plek wat katten betreft, witte teentjes of sokjes 😊)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Dat was het briefje wat ze in de mand erbij hadden gedaan.

Ik vind dat ze zich toch diep moeten schamen.

De dierenarts zei ook tegen ons, dat hier voor oplossingen voor zijn.

Wij merkte na een paar weken dat hij wat problemen met plassen had.

We hebben meteen speciale brokken van Hills gekocht en die mengen we met de andere (anders eet hij ze niet). 

Sindsdien geen problemen meer.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 21, 2026

Die dat doet, houdt niet van dieren. ​@joop2011 
Ze moesten het strafbaar maken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Nou goed dat ze dan een fijn plekje bij jou heeft gelregen ​@joop2011! Ik zou mij dat ook nu niet voor kunnen stellen dat ik daarom afstand zou doen. Geef hem maar wat lekkers!

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 21, 2026

Over dierenliefde gesproken...

Ik kan het je nog erger vertellen ​@joop2011 
Een goede kennis van me heeft een dierenopvang en zoekt voor dieren die op de een of andere manier weg moeten een nieuw plekje.
Maar schrik niet….

Er belde een mevrouw op of ze haar witte hond kon inruilen voor een donkere hond want ze kregen een donker bankstel.
Nou je begrijpt wel dat het niet doorging, toen begon ze te schelden en wenste dat haar zaak in de korst mogelijke tijd failliet was.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

@huistijger 

Helemaal met je eens.

Het ergste is dat ze zich wel dierenvrienden noemen. Maar dat zijn ze niet.

Ze beseffen niet dat dieren ook gevoel hebben.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Nog 1 hele leuke foto van Tijgertje.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 21, 2026

Hij heeft het prima naar zijn zin, zo te zien 😺

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Ach wat een lieverd ​@joop2011! Aan die foto te zien heeft Tijgertje het heerlijk naar zijn zin bij jullie. Gelukkig is hij uiteindelijk op zo’n fijn plekje terechtgekomen 😊 Ik kan ook echt niet begrijpen dat mensen zo met hun huisdieren omgaan...

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dit is mijn lieve Mylo! Ik heb haar inmiddels alweer 7 jaar geleden opgehaald. Mylo is een mix van een chihuahua en een boomer en ik vind haar zelf nog steeds heel erg op een puppy lijken.

Toen ik het huis uit ging is Mylo bij mijn ouders gebleven. Stiekem heeft ze het daar ook gewoon veel beter naar haar zin. Ze heeft er meer ruimte en kan lekker uit het raam blaffen naar alles wat voorbij komt. Met mijn studio en welgeteld één raam werd het toch een beetje klein voor haar.

Af en toe komt ze bij mij logeren, maar ze is altijd weer mega blij als ze terug naar mijn ouders mag. In de zomer vindt ze het gelukkig wel heerlijk om samen door de Groningse binnenstad te lopen.

Ze heeft trouwens ook een kleine gekkigheid, deels door hoe wij haar hebben opgevoed: Mylo vindt het niet fijn als je haar te lang aait. Ze waarschuwt eerst netjes met een klein grommetje, maar als je dan doorgaat kan er zomaar een hapje volgen. Na 7 jaar weten wij precies wanneer mevrouw er genoeg van heeft. Mensen die haar tegenkomen en haar ongevraagd beginnen te aaien helaas niet altijd. 😂

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 22, 2026

Wat een lief koppie heeft ze ​@Serenay van KPN 
Ik zou ze zo willen knuffelen.

Wat dat aaien betreft…
Een rode buurkat hier in Leeuwarden, heeft hetzelfde, aaien prima, maar als het te lang duurt dan gaat hij met zijn poot meppen en pas dan maar op want hij heeft lange nagels.
Ik weet ook precies hoe lang ik het kan doen, je voelt het aan de kat als je moet ophouden.
Oh ja, een kleinigheidje deze kat heet Pretzel en zo ben ik aan die naam gekomen voor mijn Pretzel.

Ze waren enkele jaren geleden samen in mijn tuin en dat ging niet goed het waren geen vrienden, nog steeds niet maar het gaat wel beter nu. Toen riep ik mijn kat, want ik dacht geen gevecht met die twee.
Dus ik riep  Pretzel kom binnen!
‘Moest toen wel lachen want ze gingen beide naar binnen, ieder in hun eigen huis 😸😀

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat een snoetig wit wolkje ​@Serenay van KPN 😍

Hihi, alle pretzels luisteren dus goed naar jou ​@huistijger 😁 wat geweldig!

Dit is een van de buurtkatten die vaak bij mij in het park loopt, en mijn kleine vriendje. Hij heet Onyx, ik weet waar hij woont en ook zijn baasjes kom ik soms tegen. Als ik Onyx tijdens een wandeling tegen kom, komt hij hárd miauwend naar me toe, draait om mijn benen, moet een paar aaitjes hebben, en dan gaat meneer weer verder met zijn kattenzaakjes ❤

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hahah wat grappig van die twee Pretzels ​@huistijger! En inderdaad, je voelt het op een gegeven moment echt aan als ze genoeg hebben van het aaien. Pretzel is trouwens wel echt een leuke naam!

Ahh wat leuk ​@Alexandra van KPN! Zo te horen heeft Onyx jou inmiddels ook gewoon uitgekozen als één van zijn vaste adresjes voor wat extra aandacht haha.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 23, 2026

Over buurtpoezen gesproken… wij hebben altijd een heel ritueel bij een rondje lopen. Bijvoorbeeld bij een ruilkastje zit een zwartwitje, Luna, in een straat er naar toe zit vaak ‘stompie’ een lapjes katje zonder staartje, maar een stompje.

In een andere straat ligt Bobby vaak op een auto…

...wordt door ons ook wel ‘schreeuwertje’ genoemd, aangezien zij graag aangehaald wil worden. Voor een paar snoepjes is een kroel ook snel gegeven. 

Onder ons balkon ligt onze buurpoes, die een echte allemans vriend is. Dit is dus Gizmo.

Ook die is gek op aandacht en die krijgt hij natuurlijk ook van ons. 

Geen eigen kat(ten), toch veel aandacht geven aan onze buurkatten en -poezen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 23, 2026

Och dat is toch ook superleuk en gezellig ​@driemaster 😍

Wij hebben sinds 1,5 jaar een zwervertje in de tuin, die ‘woont’ onder onze overkapping en begint ons nu pas een klein beetje te vertrouwen. Hij blijft inmiddels op een paar meter afstand zitten als we de buitendeur opendoen, eerder rende hij dan direct de tuin uit en durfde hij ook minstens een uur niet meer terug te komen. Heel fijn dat dus we sinds kort zowaar een gesprek met hem kunnen voeren! (het blijkt een vocaal schepsel te zijn als hij niet helemaal bang is 😁)

Omdat hij de laatste maanden echt zichtbaar magerder is geworden, zijn we nu toch maar begonnen met af en toe een beetje voer neerzetten, misschien dat het vertrouwen daar ook wel vandaan komt 😉
Onze eigen katten hebben er geen enkel probleem mee dat hij in hun tuin zit, dus wat ons betreft is hij helemaal welkom en ik hoop dat we ooit het punt bereiken dat we hem echt mogen aaien!