Skip to main content
Vraag

Ik wil graag een "don't like" knop

• September 2, 2026
  • 61 reacties
  • 1027 keer bekeken

Toon eerste bericht

61 reacties

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Geen dislike button ?

Dilemma , moet je dan de 👍 bij jouw reacties zien door de ogen van b.v. een Boomer c.q. Generatie X of die van de Generatie Z reageerd[st]er ?

Wat tevens interessant is , worden dan ook ,,Likes’’verwijderd door die of gene omdat die als 🤷🏻‍♂️[Joost?]…… worden gezien ?

Dan kan je de 👍 gezien zijn vele verschillende betekenissen [link] dus gebruiken voor je mening over een reactie en mag de reageerder zelf de ,,Like’’ interpreteren , die weet alleen nooit of hij van een Boomer of Generatie Z reageerder komt.

,,Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig’’ zeggen we dan maar , je moet daarvoor dan wel tussen de regels kunnen lezen !

https://www.nieuwsblad.be/economie/technologie/duimpje-omhoog-waarom-je-de-populaire-emoji-beter-niet-bij-iedereen-gebruikt/55455410.html

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

Hoogste hoogste tijd voor een 👎🏿-Unlike button zodat het volgen van de huisregels makkelijker wordt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Hoogste hoogste tijd voor een 👎🏿-Unlike button zodat het volgen van de huisregels makkelijker wordt.

Zoals al vermeld, ben ik 1 van de vele tegenstanders van zo'n button.

Brengt alleen maar ellende.

Maar als je dat wilt, dan begrijp ik dat je voorstander bent.

Ben je het er mee eens of niet mee eens, dan type je het gewoon.

Dat zegt meer, maar veel mensen durven niet eens meer te bellen. (dus misschien ook geen mening te typen)

P.S.

Ik zou hem zo wie zo niet gebruiken.

Like button wel.

Want dan geef je aan dat:

1. Je hebt het gelezen
  2. gezien
  3. Er meer accoord
  4. Leuk, aardig
  5. etc.

(dus 1 of meerdere van deze dingen.

• September 20, 2026

/knip

Ben je het er mee eens of niet mee eens, dan type je het gewoon.

/knip

En dan weer worden  gemeld bij de moderatoren omdat een geschreven reactie verkeerd wordt opgevat? Nee dank u.

De 'like' button ook weg is dan toch beter.

Die meerdere uitleg mogelijkheden van een like is ook verre van duidelijk. Als het puur een lees bevestiging is dan heeft het enkel nut bij product updates of andere aankondigingen vanuit KPN.

Voor een lees bevestiging zouden 👀een optie zijn en ergens mee eens weer iets anders.

JanD
Wijsgeer
  • September 20, 2026

En dan weer worden  gemeld bij de moderatoren omdat een geschreven reactie verkeerd wordt opgevat? Nee dank u

Beste ​@Rowi. als je je gewoon aan de standaard fatsoensregels en de forum huisregels houdt kun je plaatsen wat je wilt.

We leven niet in een dicatatuur waar gecensureerd wordt door het moderatieteam, al lijkt het soms wel zo😎

• September 20, 2026

En dan weer worden  gemeld bij de moderatoren omdat een geschreven reactie verkeerd wordt opgevat? Nee dank u

Beste ​@Rowi. als je je gewoon aan de standaard fatsoensregels en de forum huisregels houdt kun je plaatsen wat je wilt.

We leven niet in een dicatatuur waar gecensureerd wordt door het moderatieteam, al lijkt het soms wel zo😎

Dan moeten enkele community leden zich daar ook aan houden en zich niet als moderator gedragen!

Of zoals het soms lijkt extra beschermd worden.

Wie hier soms het meest bepaalde termen gebruikt gaat af en toe juist onbewust zelf in de fout.

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

• September 22, 2026

In dat artikel wordt niks over enige betekenis genoemd. Dat gaat over de interpretatie van een duimpje omhoog. Dat is hier ook  lastig wat moeten we ermee als bij een volslagen onzinnige reactie een like wordt gegeven?  

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 22, 2026

Ik vind het hele beloningssysteem, want dat is het, manipulerend op een dwingende manier. ‘Ik like jouw bericht als jij mijn bericht liked’ ‘Doe je dat niet dan dislike of like ik jouw berichten niet meer’ 

De populariteit valt of staat bij het vriendenaantal en likes. 👎

De opties die ​@Chrizziey aangaf zijn wel nuttig vind ik. 

• September 22, 2026

Maar de knoppen kunnen wel hernoemd worden naar ‘’Nuttig’’ of ‘’Niet nuttig’’ of ‘’Behulpzaam’’ of ‘’niet behulpzaam’’. Ik vind like sowieso raar. Like komt op mij altijd over als ‘’Leuk voor je’’.

@Anneke-Anna jij bedoelde deze reactie waarschijnlijk dat is inderdaad de meest zinnige bijdrage in dit topic.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 22, 2026

Maar de knoppen kunnen wel hernoemd worden naar ‘’Nuttig’’ of ‘’Niet nuttig’’ of ‘’Behulpzaam’’ of ‘’niet behulpzaam’’. Ik vind like sowieso raar. Like komt op mij altijd over als ‘’Leuk voor je’’.

@Anneke-Anna jij bedoelde deze reactie waarschijnlijk dat is inderdaad de meest zinnige bijdrage in dit topic.

Klopt, dank voor de quote, die was ik vergeten 😅