Skip to main content

Met groot verdriet delen wij het nieuws van het overlijden van community lid en superuser wjb. In overleg met zijn familie maken we dit bericht openbaar, zodat ook andere leden van de community de kans krijgen stil te staan bij zijn overlijden, hun herinneringen of reacties te delen en te weten dat hij niet langer deelneemt aan de gesprekken hier.

Al meer dan twaalf jaar was wjb was één van de meest betrokken leden van onze community. Zijn kennis, scherpe blik en hulpvaardigheid waren van onschatbare waarde. Enkele cijfers op een rij geven een indruk van zijn enorme inzet:

Lid sinds 26 april 2013
Topics 264
Reacties 74.646
Topics beantwoord 3.697

Deze cijfers zijn slechts een glimp van de impact die hij had. Niet alleen op ons als organisatie, maar vooral op de vele klanten en medegebruikers die hij dagelijks hielp.

En wjb was zoveel meer dan zijn indrukwekkende technische kennis en zijn kritische stem. Op de community bijeenkomsten die door het land verspreid plaatsvonden, hebben we hem als team ook persoonlijk leren kennen. Hij was vriendelijk, respectvol en een prettige gesprekspartner. Hij zei wat hij dacht, maar altijd met een groter doel voor ogen: verbetering, rechtvaardigheid en klantgerichtheid. Hij had een warme, geïnteresseerde houding op events en een heldere visie. 

Het was iemand met een duidelijke (!) mening, die altijd het gesprek aanging vanuit oprechte betrokkenheid en het verlangen om dingen beter te maken – voor iedereen.

Wat hem bijzonder maakte, was zijn bereidheid om constructieve feedback te geven, zijn kritische maar eerlijke benadering en zijn voortdurende drang om te helpen. Hij was een vertrouwde stem binnen onze community. Zijn invloed zal dan ook nog lang voelbaar blijven.

Toen hij tien jaar lid was, vroeg ik hem naar de hoogtepunten uit zijn tijd als actief lid. Hij antwoordde toen:

💚

We zullen zijn aanwezigheid, zijn bijdragen en zijn persoonlijkheid enorm missen! 
Wij wensen zijn familie, vrienden en iedereen die hem kende, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Namens het KPN Community team,

Shyrin
Community Manager

Jakkes, triest nieuws! Als momenteel voornamelijk lezer en totaal onverwacht, lees ik deze memoriam met het verlies van een opmerkelijk persoon. Het leven vertelt ons helaas niets. Iedere dag kan een laatste zijn.

Om in de technische termen van WJB te blijven, en te lezen uit één van zijn laatste reacties is hij helaas van zijde geswitcht. Veel kracht gewenst daarboven!

Ook alle sterkte aan de nabestaanden gewenst!

@Shyrin van KPN mischien een idee om namens de Community en de leden bijv "een boekje vol troost" te zenden aan de nabestaanden? Weet niet of jullie zoiets doen, of iets anders in die trend,.., Of gebeurd soortgelijks ook al vanuit de Nabestaandendesk?

Schrik hier van zeg. Ik zit nog niet zo lang op het forum, en ken wjb niet persoonlijk, maar ik zag wel zijn vele behulpzame reacties. En las ze ook met zeer veel interesse. Miste hem ook al een poosje, maar zal nu dus zijn behulpzaamheid, kunde, en scherpe reacties voorgoed moeten missen. 

Familie, vrienden en mede forumleden sterkte. 

Rust in vrede, bedankt voor je inzet op het forum

Hoewel ik wjb niet persoonlijk mocht kennen, voel ik toch het gemis. Mijn gedachten zijn bij zijn nabestaanden en vrienden en wens hen veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Zeer tot mijn leedwezen heb ik kennis genomen van het overlijden van wjb. Hij was een zeer bevlogen en bijzonder kundig maar ook kritisch forumlid.

Allereerst zijn de gedachten nu bij zijn gezin en familie die een echtgenoot, vader en grootvader node moeten missen. 

Maar ook op het forum zal zijn inbreng bijzonder  gemist worden. Ik kende hem al vele jaren waarin we elkaar met enige regelmaat  ontmoetten tijdens forumbijeenkomsten. Ik kan me nog goed herinneren dat we als superusers destijds als één van de eersten de toen nieuwe V10 mochten testen.

Voor iedereen een groot verlies. 

Veel sterkte voor de nabestaanden!

Veel te jong van ons heengegaan.

Ongeveer 10 jaar jonger dan ik nu ben.

@Shyrin van KPN heel erg mooi verwoord.

Hij heeft inderdaad heel veel positieve dingen gedaan op het forum.

Ik wens zijn familie heel veel sterkte met het verlies.

Wat treurig om te horen....

Hij was een zeer gewaardeerd communitylid en ik heb op de meetings leuke gesprekken met hem gevoerd.

We zullen hem missen.

Veel sterkte gewenst voor de familie en nabestaanden.

R.I.P. Wjb.

Dit is wel een heel droevig bericht.

Op het forum zal wjb zeker gemist worden, 1 van de weinigen die zoveel mensen geholpen heeft, vooral op het gebied van eigen apparatuur.
@Shyrin van KPN  heeft dit mooi omschreven in dit In Memoriam.

Heel veel sterkte aan de nabestaanden in deze moeilijke tijd.

Woorden schieten tekort, wat een vreselijk nieuws.

Ondanks dat ikzelf niet zo veel post of reageer, en nog niet zo lang een account heb, ben ik al wel lang een fervent lezer van het forum en wjb was daarbij een door mij zeer gewaardeerd forumlid. 

Zelf was ik er een paar daagjes tussenuit en was niet zoveel online, eenmaal weer thuis weer eens gaan kijken op het forum en dan dit bericht. Ik ken hem niet persoonlijk maar zo’n bericht komt toch even binnen.

Dank wjb voor al je bijdrages op dit forum en ik wens de nabestaande veel sterkte in de moeilijke tijd.

Voel de behoefte mijn condoleances aan familie en allen die hem lief hebben over te brengen. ​@wjb heeft door de jaren heen veel bijgedragen.  Sterkte! 

Wat schrikt ik hier van

.altijd behulpzaam. Veel sterkte naar bestaande. Zal hem missen. 😢

Ik ben zelf de laatste tijd wat minder actief geweest. Sinds een paar dagen ben ik weer terug, maar vooral via de telefoon, waardoor ik dit vreselijke bericht gemist had.

Wat een schrik...
Ook mij was opgevallen dat hij al even niet had gereageerd. Net als velen ging ik ervan uit dat hij misschien gewoon op vakantie was en ook even rust nam van het forum.

Ik ben er echt stil van, ​@wjb was een man met extreem veel netwerkkennis. Je kon hem altijd taggen voor een serieus en goed onderbouwd antwoord bij moeilijke vraagstukken.

@wjb we gaan je ontzettend missen, man!
Ik ken je nu ongeveer iets meer dan twee jaar en vind het verschrikkelijk dat het er niet meer mogen worden.

Ook aan de familie wens ik heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Dit zijn altijd de berichten die je “Liked” terwijl er niets leuks aan is. 

Condoleances en sterkte aan de nabestaanden van wjb.

Het is mooi om te zien hoeveel mensen dit bericht als een waardig eerbetoon beschouwen. Dank jullie wel voor de positieve feedback en de steun die jullie hebben getoond! We zijn blij dat dit bericht het juiste eerbetoon aan WJB heeft kunnen geven.

Dit topic zal binnenkort gesloten worden, maar we willen iedereen de kans geven om nog een laatste bericht te plaatsen als ze dat willen. Bedankt voor al jullie respectvolle bijdragen!

WJB was een voorbeeld voor allen. We gaan je missen

Ik heb lange tijd geen aandacht geschonken aan dit forum. Vandaag dacht ik, laat ik weer eens kijken en ik miste WJB. 

Hij was net zo eigenwijs als ikzelf maar soms moest ik toegeven dat hij van iets meer wist dan ik. 

Hij was makelijk op de kast te krijgen door iets minder positief te schrijven over "Superusers” want hij voelde zich dan meteen persoonlijk aangesproken, terwijl hij juist weerspiegelde wat een "Superuser” moest zijn. 

Hij deed misschien ook iets in de professionele sfeer met KPN, maar was wel altijd kritisch in dit forum. 

Dit forum heeft veel teweinig mensen die zijn zoals hij was. 

Ik ben niet religieus dus het schrijven van Shyrin herken ik niet. 

Ik weet echter zeker dat hij hier maar vooral bij zijn gezin een leegte zal achterlaten. 

Aan de laatsten veel sterkte toegewenst met het overkomen van het gemis.  

Ik persoonlijk zou dit topic gewoon openlaten en pas na de gebruikelijke 6 maanden sluiten.

Ik vindt het echt ruk dat er best een hoop vragen zijn waar ik wjb wil taggen en dat niet meer kan. Maakt me wel een beetje sip. 

Het valt mij in dit geval ook weer op de je iemand pas mist na de tijd die er normaal overheen gaat tot je iemand ziet of van hoort in dit geval.
Dat gebeurde mij eigenlijk al voor dat ik dit slechte nieuws hoorde.

Inderdaad erg jammer, zoals altijd eigenlijk, maar toch, dit was weer zeer onverwacht.
Ik zat heel vaak op dezelfde lijn te denken, kritisch en rechtvaardig.

WJB, 

RIP,

ONZE LIEVE VADER GOD & ONZE LIEVE HERE JEZUS hebben je ziel.

Dus maak je geen zorgen.

Reageer