Skip to main content
Jubileum

Jubileumspel: de KPN Community is 15 jaar! Speel je mee?

• November 3, 2025
  • 152 reacties
  • 2308 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wie jarig is, maakt er een feestje van! De KPN Community bestaat op 1 november 15 jaar. En dat vieren we! We hebben een tof spel voor je in elkaar gezet en je kunt leuke prijzen winnen: doe je mee?

Een jubileumspel, want we zijn jarig!🎉

Hoera hoera! In november 2010 werd de KPN Community opgericht, dat betekent dat we deze maand 15 jaar bestaan! Dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Afgelopen zomer hebben we ons jubileum al gevierd tijdens SAIL Amsterdam, maar in november is het écht, dus november wordt feestmaand op de Community!

Hoe werkt het spel?

We nemen je mee in een digitale Community-roadtrip langs leuke en memorabele topics! Dat doen we met een zestal vragen. We beginnen op 3 november. Dan delen we op maandag, woensdag en vrijdag een vraag, onder dit topic. Op 14 november delen we de laatste vraag.

Weet jij het antwoord op de vraag? Schrijf deze voor jezelf op. Als alle vragen zijn geweest, zet je jouw antwoorden in dit formulier.

Belangrijk:

• Deel de oplossing NIET in het topic! Zo kan iedereen lekker zelf zoeken;
  • De antwoorden deel je, nadat alle vragen zijn gedeeld, via dit formulier;
  • Zorg dat je profiel is ingevuld, zodat wij de winnaars snel blij kunnen maken met hun prijs.

Uit alle goede ingezonden antwoorden pikken wij vijf winnaars. In de week van 17 november maken wij de winnaars bekend in dit topic!
Deadline inleveren antwoorden: Maandag 17 november 2025 12:00

Bonusvraag😻

Een vermakelijke kleine bonusvraag. De antwoorden op de vragen zijn gelinkt aan bepaalde topics! Tip: gebruik het antwoord van elke vraag in de zoekbalk (bovenin) om te zoeken in de Community.

Heb je het  topic gevonden? Dan vind je ergens in dat topic een plaatje in een groen kader, met drie kattenfoto's. Dit zijn de fluffy vriendjes van ons moderator-team. Heb jij alle plaatjes gevonden? Dan kan je meedoen met de bonusvraag!

De bonusvraag luidt: Weet jij welke kat bij welke moderator hoort? Hint 1, sommige moderators hebben meer dan één kattenvriendje! Hint 2: Heb jij ons huisdierentopic al eens bekeken? 😸

Wat kan je winnen?

Wie jarig is trakteert! Daarom kan je een leuke prijs winnen als je mee doet met ons spel. Een greep uit de toffe prijzen die we gaan uitdelen:

• De hoofdprijs zijn 2 toegangskaarten voor een leuk uitje! Het is een bon, dus de winnaar heeft zelf de regie in het plannen van het uitstapje;
  • De tweede prijs is een kadokaart, die je zelf naar wens in een ruim aanbod aan (web)shops kunt besteden;
  • Verder geven we hele leuke KPN-winnaars-pakketjes weg! En misschien hebben we ook nog een paar leuke kleine troostprijsjes 😉

Ga je meedoen met ons spel? En sinds wanneer ben jij actief op onze Community?

152 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik trap af met de eerste vraag!🎉

Weet jij (of kan jij terugvinden) hoe we ons 10 jarig jubileum hier in de Community gevierd hebben?

A. Een jubileumspel

B. Een koffiemomentje

C. We zijn uit eten geweest met een besloten groep

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 3, 2025

Vraag 1. GEVONDEN 😁😃

• November 3, 2025

Ik kan nog niet goed lezen, onderscheid maken in 10 en 15 jaar gaat hier al fout,..

But,... Found it! Echt, ik ga 3 schermen nodig moeten hebben, 1 met topic openstaand, 1 met ms Office form. En 1 om te zoeken, voor de zekerheid ook de 🤓 maar op,…

Komen er ook 6 bonus vragen? Topic zegt anders dan ms Office form?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ha, jullie zijn goed bezig! 😁 Het formulier mag je bewaren tot alle vragen zijn geweest ​@JB22_, je kunt straks alle antwoorden in één keer geven. Volgende week vrijdag delen we de laatste vraag!

• November 3, 2025

Jaja snap ik,.. maar het leest alsof er ook 6 bonus vragen zullen zijn 😋

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Haha ik snap je ​@JB22_, gelukkig kan men uitleg vinden hier in dit topic 😂 Er zijn plaatjes te vinden in 6 leuke topics, die je kunt vinden met de antwoorden op de vragen die we hier gaan delen. Vandaar 1 t/m 6 😊

Oh, en we gaan ook hints delen! Dus morgen volgt er een hint en woensdag de volgende vraag!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

We gaan ons best doen. ‘t Is wel een uitdaging… moet lukken, toch?🙄

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

We worden wel bezig gehouden met ‘t bonusvraagje… pfew! 🙀

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 3, 2025

Leuk idee :)

Hoe het 10 jarig jubileum gevierd werd was snel gevonden😁 1 van de katten komt me ook bekend voor en weet vrij zeker van welke moderator die is, de rest moet ik toch even uitgebreid onderzoek naar doen😉

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 4, 2025

Het is 9:00 dus tijd voor de eerste hint! Hoewel ik zo het idee krijg dat jullie het zónder hint ook best wel weten te vinden 😄

De hint: Dit plaatje heeft er iets mee te maken

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 4, 2025

Ja ​@Erik van KPN , dat plaatje van Nadia en Thomas had ik al in beeld 😉

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 5, 2025

Een hele goedemorgen, het is alweer tijd voor vraag nummer 2!

Je thuisnetwerk en hoe je dit inricht, is een populair onderwerp van gesprek in onze Community, er worden zelfs foto's van opstellingen in huis gedeeld!

Weet jij waar het 'kijkje achter de voordeur' over gaat?

1. Hoe je de wifi hebt geregeld
  2. Hoe je tv kijkt
  3. Hoe je modem aangesloten is

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 5, 2025

Huh? Wat een vage vraag wat mij betreft. Moeten we daar een topic bij zoeken?????

Een topic met die titel is er ook niet. Na diverse zoekopdrachten via zoekbalk forum én Google laat ik deze voor wat het is.

Toch nog iets gevonden wat er op lijkt. En wat blijkt; er staan ook nog kattenfoto's in 😁

• November 5, 2025

Nou nr2 was ook een makkie 😋

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

@PeterG Kattenfoto’s en filmpjes blijven leuk om naar te kijken! 😻

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Klopt helemaal! Leuk toch?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Ik denk dat er veel winnaars gaan zijn..😁 Tenzij de volgende vragen moeilijker zullen gaan worden, maar na de vorige puzzel die behoorlijk lastig was mag dit ook wel een keer😎 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 5, 2025

Huh? Wat een vage vraag wat mij betreft. Moeten we daar een topic bij zoeken?????

Een topic met die titel is er ook niet. Na diverse zoekopdrachten via zoekbalk forum én Google laat ik deze voor wat het is.

Toch nog iets gevonden wat er op lijkt. En wat blijkt; er staan ook nog kattenfoto's in 😁

Nou, dat antwoord op vraag twee, dat is nog wel te gokken. Maar een topic vinden met een kattenfoto? 

Ik sla topics over thuisnetwerk altijd over, het is nu zoeken naar een speld in een hooiberg. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 5, 2025

Hoi ​@Noordzee , de zoekfunctie van de community maakt het zoals vaker wat lastig 😉, maar als je het advies volgt uit het openingsbericht (Tip: gebruik het antwoord van elke vraag in de zoekbalk) dan lukt het wel. Typ daar🔎 maar eens “kijkje achter de voordeur”.

• November 5, 2025

Jan gaf al 3 hints ​@Noordzee Thuis, achter de voordeur, opstelling, én er zijn kattenfoto's

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 5, 2025

Jan gaf al 3 hints ​@Noordzee Thuis, achter de voordeur, opstelling, én er zijn kattenfoto's

Maar de hint van ​@RBxx was voor mij de eyeopener. Vanmiddag had ik tevergeefs ruim een half uur gezocht in allerlei topics in de rubriek thuisnetwerk. Met als resultaat alleen maar een gok die nu fout blijkt te zijn. 

Nu nog morgen op zoek gaan naar de katten van de moderators. Ik geloof dat ze daar op worden uitgekozen tijdens een sollicitatiegesprek. Want bijna het hele team is kattenliefhebber. 😹🙀😻

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Nu nog morgen op zoek gaan naar de katten van de moderators. Ik geloof dat ze daar op worden uitgekozen tijdens een sollicitatiegesprek. Want bijna het hele team is kattenliefhebber. 😹🙀😻

​

Tja, dat krijg je bij een bedrijf die katten haast als mascotte heeft😁

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Tjee, vooral de bonusvraag zal een uitdaging zijn. 3 katten in ieder topic verborgen en die allemaal linken aan een moderator is een aardige klus. Is er niemand om te kopen 😂

Miischien ga ik gewoon voor de poedelprijs 🐩

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

@Roy74 Katten weten in elk gaatje te kruipen, zichzelf zonder zich te verraden ergens verstoppen, dus ik zie een overeenkomst met deze bonusvraag… flink zoeken dus… 🙀

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb geen kat hoor 😄 Maar dat is vooral omdat mijn moeder allergisch is, en ik wil haar natuurlijk niet buitensluiten.

Tijd voor de hint van vandaag:

Dit plaatje zit in het topic dat je zoekt: