Skip to main content
Jubileum

Jubileumspel: de KPN Community is 15 jaar! Speel je mee?

• November 3, 2025
  • 152 reacties
  • 2308 keer bekeken
Toon eerste bericht

152 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

@Roy74 Katten weten in elk gaatje te kruipen, zichzelf zonder zich te verraden ergens verstoppen, dus ik zie een overeenkomst met deze bonusvraag… flink zoeken dus… 🙀

Waar kan ik mijn tijd op boeken? 😄
Ook de derde vraag kan ik vinden.

Maar die bonusvragen… 😅

Het is niet voor niets een bonus. Ik poog in ieder geval de vragen te beantwoorden en dan heb ik misschien de poedel award.

Edit: het was de hint voor vraag 2 😂

Ik dacht al, dit is eenvoudig 😬

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hihi, en ​@Jasper van KPN heeft zelfs een extra hint gedeeld voor de bonusvraag met zijn reactie van vanochtend, wat een mazzel weer 😋

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 6, 2025

Die hints had ik (tot nu toe) niet nodig 😉. De topics en antwoorden had ik snel gevonden, maar de bonusvragen is een ander geval. Krijgen we 6x drie katten te zien? Steeds van één moderator?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Die hints had ik (tot nu toe) niet nodig 😉. De topics en antwoorden had ik snel gevonden, maar de bonusvragen is een ander geval. Krijgen we 6x drie katten te zien? Steeds van één moderator?

Volgens mij is het de bedoeling dat we 6 x 3 katten te zien krijgen. En dan per keer de drie katten bij het juiste baasje zetten. Dat kan per vraag 1 baasje zijn. Of 2 of 3.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Hihi, en ​@Jasper van KPN heeft zelfs een extra hint gedeeld voor de bonusvraag met zijn reactie van vanochtend, wat een mazzel weer 😋

Dat we Jasper als baasje buiten beschouwing kunnen laten 😅

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

Volgens mij is het de bedoeling dat we 6 x 3 katten te zien krijgen. En dan per keer de drie katten bij het juiste baasje zetten. Dat kan per vraag 1 baasje zijn. Of 2 of 3.

Zo heb ik het nu ook begrepen. Bij nader inzien ga ik er dan pas vanaf volgende week vrijdag mee aan de slag. Anders is het zes keer speuren naar kattenfoto's van moderators. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Roy74 schreef: Waar kan ik mijn tijd op boeken? 😄

Derde vraag? Die komt toch morgen pas?

@Roy74 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

Edit: het was de hint voor vraag 2 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Roy74 schreef: Waar kan ik mijn tijd op boeken? 😄

Derde vraag? Die komt toch morgen pas?

@Roy74 

Ja ik was te enthousiast op de vroege morgen. Ik zag het pas toen de post al was gedaan. Morgen gaan we voor vraag 3 🤩

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi 

Hoi ik moest even overleggen met de feestcommissie over hoe en wat. Maar dit is het antwoord:

Het klopt, je kunt uiteindelijk 6 topics (6 vragen dus 6 topics) vinden met daarin elk 3 kattenfoto's! Dit zijn dus de katten van onze moderators, maar niet per sé alle drie van één moderator. Zo gemakkelijk hebben we het helaas niet gemaakt.

Kleine hint, Alexandra heeft bijvoorbeeld twee katten. Ze zitten alleen niet in dezelfde reeks plaatjes 

We gaan nog even nadenken over de volgende hint voor de kattenfoto!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 6, 2025

Dat weet ik ​@Remco van KPN , en Erik volgens mij ook. Ik heb wel vaker reacties daarover gelezen, maar die vinden is het probleem. De zoekfunctie van de community heeft sowieso beperkingen maar plaatjes zoeken gaat zeker niet 😉

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb het doorgegeven Ruud en we gaan er even over nadenken. Dat is wat ik zo aan informatie beschikbaar heb op dit moment :-) . 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Daarom ga ik voor de 🐩 award ​@RBxx. Dit is een uitdaging.

Wellicht moeten we AI of reverse image lookup gaan inzetten als 🐎 middel.

Of gewoon vragen in het huisdieren topic haha.

Heb jij eigenlijk katten ​@Remco van KPN? Ik vraag dit voor een vriend 😁

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We begrijpen dat het een uitdaging is 😁 Maar wat is de fun als het geen puzzel meer is? 

Toch helpen we jullie natuurlijk graag een handje op weg. We zijn druk aan het broeden op meer hints voor onze kattenvriendjes. Alvast even dit om jullie wat meer richting te geven:

Je kunt in totaal 18 katten vinden, die horen bij een totaal van 10 moderators! 😸 En er zijn 3 moderators die maar één kat hebben…..

Meer hints volgen later!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Nou we zijn toch druk aan het puzzelen ​@Alexandra van KPN. Soms heiligt het doel de middelen hè 🤩

We zijn dankzij KPN van de straat. Geef ons brood (en internet) en spelen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

Hier moet ik even een spreadsheet voor gaan bouwen…😱

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 6, 2025

Hier moet ik even een spreadsheet voor gaan bouwen…😱

Probleem met zoeken is natuurlijk ook nog hoe actueel de gegevens zijn. Zo kan het zijn dat een kat al in de kattenhemel is.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Tja, ik heb er alle vertrouwen in dat het jullie gaat lukken!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

We begrijpen dat het een uitdaging is 😁 Maar wat is de fun als het geen puzzel meer is? 

Toch helpen we jullie natuurlijk graag een handje op weg. We zijn druk aan het broeden op meer hints voor onze kattenvriendjes. Alvast even dit om jullie wat meer richting te geven:

Je kunt in totaal 18 katten vinden, die horen bij een totaal van 10 moderators! 😸 En er zijn 3 moderators die maar één kat hebben…..

Meer hints volgen later!

Nou, die achttien katten heb ik al gevonden. 😎 Er is iets fout gegaan in het spel waardoor ik die achttien katten zojuist binnen één minuut gevonden had. @ Moderator: Stuur mij even een PM dan geef ik door waar de fout zit.  

Afijn, ik ga morgen alvast op jacht naar de eigenaren van de achttien katten. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 6, 2025

Da's een goeie ​@Noordzee . Je moet het alleen zien, maar dan is het simpel…. 

Even nadenken, maar ik heb zojuist alle achttien foto's ook al gevonden. Zie mijn PM 😉
Maar de grootste uitdaging blijft: wie is/zijn de baasjes? Morgen verder zoeken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemorgen! Tijd voor vraag #3! 

Kan jij dit plaatje terugvinden? En weet jij van welke boot dit is?

1. Dit was van een winactie
  2. Dit is van een KPN Voor Jou topic
  3. Dit zat in het SAIL jubileum topic

Hint voor de bonusvraag: Chris heeft twee katten, en eentje daarvan lijkt sprekend op Louis!

• November 7, 2025

Die hoef ik niet eens op te zoeken 🤣

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 7, 2025

Meer hints volgen later!

Dit is toch wel de grootste uitdaging. Na twee uur puzzelen heb ik van vijf verschillende (actieve) moderators kattenfoto's gevonden. Plus van twee een melding zonder foto. 

Met het nodige gokwerk kan ik in totaal tien kattenfoto's plaatsen.

Ben benieuwd naar de hints! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

Meer hints volgen later!

Dit is toch wel de grootste uitdaging. Na twee uur puzzelen heb ik van vijf verschillende (actieve) moderators kattenfoto's gevonden. Plus van twee een melding zonder foto. 

Met het nodige gokwerk kan ik in totaal tien kattenfoto's plaatsen.

Ben benieuwd naar de hints! 

Daar werkt de patroonherkenning niet hè 😂

Mijn conclusie is wel dat pensioen in goede handen is 😁

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

Ik denk trouwens dat zo’n lampje een mooie poedelprijs is.