Skip to main content
Jubileum

Jubileumspel: de KPN Community is 15 jaar! Speel je mee?

• November 3, 2025
  • 152 reacties
  • 2321 keer bekeken
Toon eerste bericht

152 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 14, 2025

Leuk gedaan hoor dit spel. 👍🏼

@Jeroen van KPN : Mag ik er vanuit gaan dat er nu geen hints meer worden gegeven? Want dan ga ik zo mijn oplossing insturen….  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er zal nog een hint gedeeld worden ​@Noordzee. Dat is bij alle vragen gedaan. Vaag 6 is daar geen uitzondering op. Als jij overtuigd bent van jouw antwoorden, mag je natuurlijk altijd kiezen om nu al jouw antwoorden in te sturen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 14, 2025

Graag wil ik de complimenten overbrengen aan een ieder die deze quiz of spel heeft verzonnen, ingebracht e.d., jullie hebben ons werkelijk alle uithoeken van de community laten zien of laten zoeken. Nu nog even zoeken naar de katjes en insturen maar… 🙊

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 14, 2025

@Jeroen van KPN 

Ik heb het antwoordformulier alvast klaargezet om te versturen. De zes antwoorden heb ik al. Maar dan wacht ik toch nog maar even met versturen op de laatste hint. Je weet maar nooit of dat nog een verschil van inzicht gaat opleveren met betrekking tot de foto's.  

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 14, 2025

Wanneer sluit de inschrijving? De 6 topics en die antwoorden heb ik al, maar ik wil komend weekend op zoek gaan naar de katten en hun baasjes.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De deadline is vastgesteld op maandag 17 november 12:00. Is nu ook opgenomen in het startbericht. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen! Het is alweer tijd voor de laatste hint van dit spel, aan mij de eer om 'm te delen met jullie.

De hint voor vraag 6: Verschillende gebruikers deelden in dit topic zelf foto's van hun mooie Louis-lookalikes!

En ook nog een hint voor de bonusvraag dan maar? Hmmmm laat me even denken…. 

Hint voor de bonusvraag: Mijn katjes zijn broertjes. Ze lijken op elkaar, maar zijn toch ook verschillend. De een bekijkt de wereld graag op de kop, de ander verstopt zich graag in het groen 🌞

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

@Alexandra van KPN Zijn ook katten van ex-moderators in de foto's? Ik heb katten gevonden van Bram, Paul en Susan.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goede vraag ​@TDN! Nee, alle katjes die je kunt vinden zijn van ons huidige moderator-team. Ik ben bang dat er een paar look-a-likes tussen zitten 😂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 15, 2025

Helemaal leuk ​@Alexandra van KPN ,

Jouw hint heeft mijn keuzes niet veranderd. Aan die katjes van jou twijfelde ik al niet. Ik heb mijn antwoorden zojuist ingezonden. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 15, 2025

Inmiddels alles zo goed als mogelijk kunnen vinden 🔎, maar of het goed is… da’s nog maar de vraag… 🤷🏼 zojuist alles ingestuurd.

In ieder geval heb ik mijn nieuwe glasaansluiting aan een ‘stress test’ kunnen onderwerpen met het zoeken naar de antwoorden van deze jubileum prijsvraag. Test geslaagd. Ook een bezoekje aan de lokale drogist moest eraan te pas komen… 💊 Heel erg knap als iemand alles goed heeft.

Sjapoo voor de makers en succes voor de medespelers!  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 16, 2025

Zo, de 6 topics heb ik verzameld. Maar die moderator-katten… ik ontdek ook net dat er nog eens TWEE huisdieren topics zijn……. Het éne topic heeft NEGENTIEN pagina's, het ander ACHTTIEN.

Deadline inleveren antwoorden: Maandag 17 november 2025 12:00 

Tja, of ik er nu nog zo'n zin in heb dat op zondag nog uit te zoeken….

Geef die katjes maar een aai van me 🐈

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 16, 2025

Helaas lopen mijn werkzaamheden gigantisch uit dus mijn geplande zoektocht naar de katten gaat ‘m vanavond niet worden 😏

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 16, 2025

PeterG en Roy74 : Lever dan in ieder geval morgen voor 12.00 de antwoorden in van de zes vragen. Die foto's betreffen een bonusvraag. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 16, 2025

Zojuist ook het formulier ingevuld en verstuurd.

De zes antwoorden waren snel duidelijk en de topics/kattenfoto's waren dus ook snel gevonden.
Maar toen kwam de uitdaging: de bonusvragen. Daar laat ik het liggen. Een stuk of 5-tot-7 katten thuisgebracht, de rest gegokt of "weetikniet".

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 16, 2025

Ik ben érg benieuwd naar de antwoorden! 😄 Iedereen die mijn pluizebeest verkeerd heeft komt op mijn lijstje. 

Grapje natuurlijk. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 16, 2025

Ik kon er uiteindelijk negen met zekerheid koppelen aan hun baasje. Daarnaast vijf met een redelijke kans op succes. Vier stuks kon ik nergens vinden en dat zijn daarom vier wilde gokjes geworden. 

Overigens wel na in totaal zo'n acht uur zoeken. 😊😻🙀

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 16, 2025

Iedereen die mijn pluizebeest verkeerd heeft komt op mijn lijstje. 

Haha, je kunt nu alvast nakijken of ik die correct aan jou heb gekoppeld. Ben benieuwd. Ik wist die van jou inderdaad niet 100% zeker. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 16, 2025

Een volle werkdag aan puzzelen! Heel netjes. 👏🏻

Haha, je kunt nu alvast nakijken of ik die correct aan jou heb gekoppeld. Ben benieuwd. Ik wist die van jou inderdaad niet 100% zeker. 

Ik laat je nog lekker in spanning tot de officiële uitslag. 😝 Maar ik duim voor jullie!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 16, 2025

Hoi ​@Sanne van KPN Gainsight is bij mij een beetje in de war. Ik krijg wel notificaties van dit topic, maar als ik mijn overzicht "Favorieten” of “Recent actieve topics” bekijk, dan zie ik alleen de reactie van PeterG hierboven van 19 uur geleden. Andere topics lijken wel goed te gaan.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 16, 2025

Yep, viel mij ook al op. In de achterkant loopt het ook niet lekker dus ik heb al een ticket naar Gainsight toegetrapt. 😄 Wel goed om te weten dat het bij jou ook niet lekker werkt, dus dank voor het melden ​@RBxx!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 16, 2025

Ok duidelijk ​@Sanne van KPN 
Ik houd het verder in de gaten. Gelukkig werkt de notificatie wel, dus ik blijf op de hoogte.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

PeterG en Roy74 : Lever dan in ieder geval morgen voor 12.00 de antwoorden in van de zes vragen. Die foto's betreffen een bonusvraag. 

Ik doe mijn best. Ik moet verdorie vanavond weer overwerken en nog een boel voorbereiden. Spitsuur 😶

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Nog net binnen de deadline mijn antwoorden kunnen versturen ​@Noordzee. 😅 De bonusvraag is creatief van een antwoord voorzien. Ik moet zo weer snel door voor de volgende klus.

Er is aardig wat speurwerk gedaan zie ik haha. Goed hoor.

Leuke puzzel. En nu hop naar de feestmaand met de Top 2000 en andere leuke topics!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Een volle werkdag aan puzzelen! Heel netjes. 👏🏻

Ik laat je nog lekker in spanning tot de officiële uitslag. 😝 Maar ik duim voor jullie!

Ik vermoed zwart ​@Noordzee. De deadline is voorbij dus het maakt niet meer uit.