Skip to main content

KPN gaat voor groen: elk uur van de dag!

• November 3, 2025
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Bij KPN zetten we weer een mooie stap richting een duurzamere toekomst! Vandaag hebben we het UN Compact 24/7 Carbon Free Energy ondertekend. Dat betekent dat we eraan werken om op elk moment van de dag, 24/7, alleen nog maar duurzame stroom te gebruiken.

Windpark Ecowende

We gaan helemaal voor groen!

We gebruikten al 100% groene stroom, en we gaan nu nog een stap verder: we willen dat elke e-mail, stream of videogesprek draait op écht duurzame energie: ook ’s nachts of als het niet waait. Daarmee willen we helemaal onafhankelijk worden van fossiele bronnen.

Wat doen we nu al?

• Sinds 2011 compenseert KPN haar stroomverbruik helemaal met duurzame opwek

• We hebben ons energieverbruik met 43% verminderd sinds 2010. En, we reduceren ons energieverbruik zo ver mogelijk. Elke kiloWattuur die we niet gebruiken is het allergroenst!

• Een deel van onze energie komt rechtstreeks van zonnepark Kabeljauwbeek, en binnenkort ook van windpark Ecowende

• We onderzoeken nieuwe bronnen, zoals aardwarmte en energie uit golven.

• We testen batterijopslag, zodat we duurzame stroom kunnen bewaren voor later.

• Samen met Platform Energiebewustzijn en partners in de energiesector starten we projecten en pilots om 24/7 Carbon Free Energy mogelijk te maken in Nederland

Wat betekent dat voor jou?

Elke keer dat jij belt, streamt of surft via KPN, draag je mee aan een fossielvrije toekomst. Ons doel: in 2040 helemaal NetZero, dat betekent geen uitstoot meer.

We zijn trots dat we met deze stap bijdragen aan een groener Nederland, samen met bijna 200 andere organisaties wereldwijd. En natuurlijk blijven we continu zoeken naar nieuwe manieren om slimmer, schoner en duurzamer te werken.

Wat doe jij thuis om groener met energie om te gaan?
Deel hieronder je tips of ideeën: groot of klein, alles helpt!

3 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 5, 2025

Wat doe jij thuis om groener met energie om te gaan?
Vooral dit:

Elke kiloWattuur die we niet gebruiken is het allergroenst!

Bij aanschaf let ik de energiezuinigheid. Ik gebruik bewust. Dus niet de tv aan als ik er niet naar kijk en lichten uit als ik niet in de ruimte ben. Maar ook de eco stand gebruiken als dat kan. Alle kleine beetjes maken een grote bijdrage. Ik verbruik echt heel weinig energie en het is een sport om het nog verder te reduceren. Smart  home helpt me hier overigens aardig mee.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Over het algemeen zijn wij heel bewust als het gaat om energie en uitstoot. Veel doen wij met de benenwagen. Of de fiets, het OV.

Uiteraard overal LED verlichting, of vooral in dit jaargetijde, LED kaarsen 🕯of waxine lichtjes. Wij hebben geen afwasmachine, jazeker, je hebt ze die handmatig de bordjes, kopjes en pannen afwassen! 🚿Geen licht aan in de ruimtes waar je niet bent, geen TV aan als je niet kijkt.

Gordijnen of lamellen dicht ‘s avonds. Ook achter de radiator een plaat geplaatst met folie, zodat er geen warmte naar de gevel gaat. We laten ook het zonlicht 🌞royaal naar binnen, da’s gratis warmte. Als ie tenminste schijnt natuurlijk. We doen ons best zullen we maar zeggen...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat super ​@driemaster! Vooral de benenwagen. Dat is op alle fronten goed voor het milieu. 😄