Skip to main content
Sticky

Praat mee over de Olympische Winterspelen 2026 (Milaan–Cortina)

• February 2, 2026
  • 42 reacties
  • 515 keer bekeken
Toon eerste bericht

42 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

‘k Ben bang dat mijn voorspelling iets té ambitieus is geweest… zonde van teamNL. 

Mijn ambitieuze voorspelling is gebaseerd op het feit dat TeamNL tijdens de laatste drie Winterspelen telkens acht gouden medailles wist te winnen. Nu maar hopen dat Nederland het record van Sarajevo 1984 niet gaat herhalen, toen stond de teller ook na twee dagen nog op nul en bleef uiteindelijk zelfs zonder medailles.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Inmiddels vierkante oogjes gekregen van al die geweldige beelden. Vanmiddag weer een kans.

De reactie van Melissa Peperkamp bij Eurosport gisteravond, na haar Big Air kwalificatie, was goud waard. “Ik heb alles gegeven, de andere meiden waren gewoon beter”. Volgende keer beter. Kijk, dat is sportief. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 9, 2026

Gisteren vanaf 9.00 tot 20.00 heeft de TV onafgebroken aangestaan op Eurosport 1. Geweldige sport gezien. Leuk ook om sporten te volgen die je anders niet volgt. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Hier net zo ​@Noordzee, af en toe switchen tussen de kanalen Eurosport 1, 2, HBO Max, NPO1 om maar niets te missen. Nu even snel boodschappen doen om op tijd voor het skiën thuis te zijn. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik word hélemaal enthousiast van jullie enthousiasme haha. Echt leuk! Ik heb zelf ook maar Eurosport weer aangezet net. En ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje zenuwachtig ben voor de 1000 m schaatsen vanavond😅.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • February 9, 2026

Inmiddels vierkante oogjes gekregen van al die geweldige beelden. Vanmiddag weer een kans.

De reactie van Melissa Peperkamp bij Eurosport gisteravond, na haar Big Air kwalificatie, was goud waard. “Ik heb alles gegeven, de andere meiden waren gewoon beter”. Volgende keer beter. Kijk, dat is sportief. 

Hier ook, hoor 😄! Ik vond de Big Air kwalificatie fantastisch om te zien: zo hoog, snel en dan die sprongen in de lucht 😱 Hele sportieve reactie van haar! 

We hebben op kantoor ook een TV en daar staat Eurosport nu ook op: nu met een schuin oog meegenieten. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 9, 2026

Eerste gouden medaille is binnen, 7 to go

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat een 1000meter was het gisteren. Ik denk beste 1000meter die ik ooit heb gezien. En ik heb er nogal wat gezien sinds ik schaatsen kijk. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Toch wel een tegenvaller met de mixed-relay bij het shorttrack. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Middelpunt vliedende kracht was iets té groot… inderdaad erg jammer! 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Zojuist de finale tussen USA en Zweden gezien bij curling. ‘t Lijkt een suffe aangelegenheid, met dat vegen, niets is minder waar: tactisch, slim en vooral niet te gretig gooien… 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Fascinerende sport is het ​@driemaster 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

IJshockey dames 🇨🇦 vs. 🇺🇸: geen sport voor watjes! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 10, 2026

Zojuist de finale tussen USA en Zweden gezien bij curling. ‘t Lijkt een suffe aangelegenheid, met dat vegen, niets is minder waar: tactisch, slim en vooral niet te gretig gooien… 

Ik heb ook een paar wedstrijden met interesse gevolgd. Trouwens, ook biathlon, cross-country en die ski-sprint van vandaag zijn mooie sportonderdelen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 10, 2026

Het was / is smullen met zoveel sporten! 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 11, 2026

ben er al achter  -  de 25e

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Verhaal van de winnaar bij het Biathlon is ook erg aangrijpend. In december 2025 heeft deze jongen zijn vriend en teamgenoot dood aangetroffen in een hotelkamer. Dat was dan ook de reden dat de winnaar met zijn vinger omhoog wijzend over de finish ging.