Skip to main content

Praat mee over de Olympische Winterspelen 2026 (Milaan–Cortina)

• February 2, 2026
  • 64 reacties
  • 846 keer bekeken
Toon eerste bericht

64 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Ik heb een Bluetooth adapter (vocal remover), is bedoeld om gezang uit liedjes te verwijderen om als Karaoke zelfs te zingen. Deze is uitstekend om irritante commentaren uit sportzendingen te elimineren.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Soms zeggen beelden meer dan genoeg, maar dat hebben ze niet in de peiling. Ook de interviews zijn tenenkrommend: “wat ging er mis?” Wat denk jezelf, **kel! 

Jasper van KPN
Moderator

Dat soort interview vragen kan ik ook niet tegen inderdaad.

Maar de 500m van gisteren was wel prachtig om te zien, mooi hoe ze beiden weer op de 2 hoogste treden stonden 🏅

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Dat soort interview vragen kan ik ook niet tegen inderdaad.

Maar de 500m van gisteren was wel prachtig om te zien, mooi hoe ze beiden weer op de 2 hoogste treden stonden 🏅

Eens ​@Jasper van KPN , een geweldige prestatie van beide dames! Maar weer moest er door de prachtige ceremonie heen gepraat worden, heel jammer!! Alleen tijdens het Wilhelmus waren de heren commentatoren even stil, maar voor de rest? zeer irritant. 

Jasper van KPN
Moderator

Short track was gisteravond ook weer spectaculair om te zien. Niet met de hoogste trede op beide podia, maar sport gaat niet altijd zoals je wilt. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

De ijshockey wedstrijd tussen Canada en Tjechië was ook behoorlijk spannend. In de verlenging scoorde Canada de winnende treffer. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 19, 2026

Vanmiddag het spektakel bij de 1.500 meter mannen. Ik hoop dat Kjeld Nuis nog één keer kan pieken. Een medaille zou top zijn. 

Jasper van KPN
Moderator

Het kan een mooie strijd worden, maar weet niet of hij het nog in zich heeft.

Vanavond ook de Freeski halfpipe kwalificatie, dat kan ook spektakel worden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2026

De ijshockey wedstrijd tussen Canada en Tjechië was ook behoorlijk spannend. In de verlenging scoorde Canada de winnende treffer. 

Dat was inderdaad een geweldig spannende wedstrijd, ook echt van genoten!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • February 20, 2026

Gaat Femke het halen…?! 🤞🏾Spannend!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • February 20, 2026

Woooooow! Antoinette Rijpma-de Jong! Wat gááf!

Jasper van KPN
Moderator

Ze maakten het nog mooi spannend aan het einde! 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Super race!! Spannend tot de laatste seconde! 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

De Olympische Winterspelen zijn weer afgelopen. Ik heb ervan genoten!

Wat een belevenis en spannend iedere keer. Wat werd het weer perfect in beeld gebracht. Hulde aan de media bedrijven zoals bijvoorbeeld NEP en EMG / Gravity Media en vele anderen. Met alle nieuwe techniek die getoond werd, zoals bijvoorbeeld het gebruik van drones ‘on the fly’. Wouw!

Je kon vanuit je luie stoel de snelheid voelen, vooral bij het lange baan schaatsen. Voor meer info, bezoek de website van de Olympic Broadcast Services eens (www.obs.tv). Ook op YouTube staan wat informatie filmpjes, bijv.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLX9eJ_kgiRLZ9qJZWnU7mtWijsVp1VSiV

Het merendeel heb ik kunnen bekijken , zo’n 85%, of er zijn opnames gemaakt. Komen die 1000 uur toch van pas op TV+. Zoals ik al eerder schreef, via NPO en Eurosport / HBO Max. Of even naar de BBC. Nog 2,5 jaar wachten voor Los Angeles’ Zomerspelen in 2028.